2021-03-26, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
E.A. gick bet på att GL inte är som "många män". Han skämdes inte. Han vågade stå med sitt nylle i media.

DET hade inte E.A. räknat med. Inte heller hennes feministsystrar..

Precis. Och det ska Lambertz ha stort cred för.
Han har här belyst ett mycket stort problem i samhället som har pågått i över 40 år.
Äntligen.
Citera
2021-03-26, 12:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ja jag håller med, alla borde det och höra att han verkar ha dåligt minne och/eller överdriva/skarva sanningen.

Inte bara felciterar han, vilket jag beskrivit tidigare, dessutom hävdar han att, vid tillfället för den påstådda våldtäkten, så befann sig EA:s väninna i ett intilliggande rum. Trots att de befann sig i en enrumslägenhet. Det går inte ihop.

Så du hävdar att EA's väninnan var i samma rum när våldtäkten pågick och ändå gjorde varken hon eller EA något för att stoppa det, nej det går verkligen inte ihop.
Citera
2021-03-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Dessutom så söp EA ner Göran Lambertz enligt det sms hon skickade till sitt ex.

http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/

Citat:
. Själv vet jag att EP är en lögnerska och bedragerska på grund av vad jag har varit med om. Men jag har förstått att inte så många detaljer har kommit ut och att de flesta därför inte har fått klart för sig vad hon har gjort. Nu efteråt känner jag mig säker på att hennes avsikt var att få mig i säng och att sedan kanske använda det material hon samlat in och redigerat i syfte att anmäla mig för våldtäkt. Huruvida hon var helt bestämd på att göra det ända från början, eller om hon bara ville hålla möjligheten öppen, det vet jag inte.

6. EP spelade in stora delar av hennes och min samvaro på julafton och juldagen i sin telefon. Det gjorde hon utan att berätta det för mig. På samma sätt gjorde hon i ett mål där dom meddelades år 2018. Varför talar man inte om för de personer man umgås med att man spelar in samtalen på sin telefon?
7. Efter att ha gjort inspelningarna, och efter anmälan mot mig för våldtäkt, kom EP plötsligt på inför det tredje av fyra polisförhör att hon ju hade ljudfiler i telefonen. Så sa hon.

Jag är mållös.

Citat:
Kanske blir resultatet annorlunda om alla vi fyra som EP anmält för brott (varav tre gånger våldtäkt) gör en gemensam anmälan.
Citera
2021-03-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Så du hävdar att EA's väninnan var i samma rum när våldtäkten pågick och ändå gjorde varken hon eller EA något för att stoppa det, nej det går verkligen inte ihop.

Inte jag, Väldigt många har i denna tråd hävdat det dock.
Citera
2021-03-26, 13:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/

Vem av dom i detta fallet får skadestånd? Är det hon som anmält eller är det han som suttit frihetsberövad?

Ja Irene behöver ju aldrig bry sig om det. Bli upphämtad kl 03 av piket polis falskligen anklagad för det grövsta av det grövsta. Sitta häktad i ett litet rum i månader för att sedan kanske som i Görans fall bli friad. Inga konsekvenser alls för henne som ljög.
Citera
2021-03-26, 13:02
Medlem
Debatten tar nu en intressant vändning. I expressen idag tar en skribent ställning för ett förslag som drivits av personer inom SD:

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/4qln16/sd-politikerns-krav-gor-det-lagligt-att-doda-inbrottstjuven

En rätt att beväpna sig för att skydda sig mot brottsliga angrepp har varit en omdebatterad fråga. Det är - till viss del - förvånande att det nu kam växa fram en slags samsyn mellan så skilda läger (även om karaktären på det angrepp som diskuteras må skilja sig).

Jag ska säga att jag inte är helt avvisande till tanken att utöka nödvärnsrätten för egen del.
Citera
2021-03-26, 13:03
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abadonna
Haha helt sant jag har inte ens tänkt på det komiska i detta, han insinuerar att hon anmält för att hon är ute efter pengarna och sen ansöker han själv om skyhöga skadestånd. Kasta inte bajs i glashus, Göran!

Ev skadestånd till GL kommer att skänkas till Dawid. Journalisten som sitter fängslad i Etiopien. Framgår i tråden. Tror du GL kör detta för egen del ekonomiskt ?
Citera
2021-03-26, 13:04
Medlem
”Kampanjen” mot Lambertz förklaras såklart delvis av att många förståeligt nog känner behovet av att med så stort avstånd som möjligt fjärma sig mot vissa av de i denna tråd förekommande blodtörstiga och ibland djuriska element.

Av antropologiskt intresse är även krigarna som brann för oskuldspresumtionen så länge det gällde en man anklagad för våldtäkt, särskilt företrädd av en frekvent förekommande fåntratt, med en viss kolumnist som avatar.

Vad kan vi lära oss av detta? Ja, att när det gäller GL är oskuldspresumtionen grundläggande, men inte när det gäller målsäganden – där har vissa av er redan börjat verkställa straffet. Det handlar inte så mycket om principer, detta. Det drivs helt och hållet av antipati och vad denna grundar sig i lämnar jag åt era framtida terapeuter.
Citera
2021-03-26, 13:04
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Inte jag, Väldigt många har i denna tråd hävdat det dock.

Så vad är det du hävdar då, medger du inte ens att EA's väninna fanns i lägenheten när den påstådda våldtäkten ägde rum?
Citera
2021-03-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Ev skadestånd till GL kommer att skänkas till Dawid. Journalisten som sitter fängslad i Etiopien. Framgår i tråden. Tror du GL kör detta för egen del ekonomiskt ?

Nej, jag tror att Göran drivs enbart av sitt enorma ego.
Citera
2021-03-26, 13:07
Medlem
Citat:
9. Efter fabriksåterställningen fanns det bl.a. meddelanden kvar i telefonen. När Polisen samlade in dessa och lät skriva ut dem visade det sig att det saknades vissa viktiga meddelanden.

10. Saknades gjorde bl.a. ett meddelande som visade att EP inte alls var redlöst berusad vid tidpunkten för ”våldtäkten”. Det hade hon annars själv hävdat. Och hon hade åberopat vittnesmål av en kamrat, LV, som sagt att EP vid ett videosamtal någon halvtimme tidigare var redlös och slocknade. Men nu visade det raderade meddelandet att hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten, och även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon). I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad".

11. I telefonen saknades även meddelanden från den 26 och 27 december. I varje fall den 27 messade hon med både den f.d. sambon och kamraten LV. Så där måste meddelanden ha raderats, okänt för mig varför.

Hade åklagaren inte kontrollerat allas mobiler vid häktningsförhandlingen? Det finns ingen anledning att ljuga för Lambertz eftersom detta givetvis finns klarlagt vi det här laget. Vilket haveri måste jag säga.
Citera
2021-03-26, 13:07
Medlem
skotten324s avatar
Inte tror väl någon att man bjuder hem en ung attraktiv kvinna, som man träffat bara gång, på julafton utan anledning. Han träffar inte sin kvinna eller familjen utan bjuder hem en främmande kvinna. Han säger dessutom till henne att vi får inte ha något sexuellt ihop och super henne och sig själv fulla så att de tappar omdömet. Då kan han inte motstå henne utan kryper på. Efteråt ber han om ursäkt för vad han gjort. Ångrar sig och skäms för sin otrohet.
Nej allt var planerat i minsta detalj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in