2021-03-26, 12:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Undrar hur mycket Brynolf fick hosta upp för att undkomma polisanmälan?

Jaa, hahaa, men han kanske bara trollade bort henne....när det blev jobbigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Iblisazazel
Det tror jag inte på som främsta anledning. I både GL fall och mitt borde man kunna bevisa både falskhet och uppsåt ganska lätt om åklagare VILL så (det är skillnad på "kan inte" och "vill inte"). Det handlar om lathet, ointresse eller ibland om prestige (i och med att åklagaren hade hand om även den falska anklagelsen) från åklagarens sida

Jag håller med!

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han har råkat skriva sin adress fel. En del av argumenteringen låter ju snurrig och något kverulantiskt. En annan tanke är att han kanske medvetet är slarvig.

Att hans adress är felaktig kan ju vara medvetet, han vet att det är en offentlig handling, vill inte ha en massa virrpannor springandes där han bor.....

Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Har du nån länk till någon nyhetssida som rapporterar om detta? Hittar bara på stoppapressarna eller vad det heter

Nej, tyvärr. Jag får skriva som många andra, det finns i tråden. Men Expressen har skrivit om det, jag tror det var samma dag som han släpptes, därför trodde många att han gjorde det som hämnd, den dagen, men det framkom sedan att G.L. gjorde detta rätt tidigt under häktningstiden.
Citera
2021-03-26, 12:48
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Åldringsbrott är tyvärr ett stort växande problem i Samhället som kvinnor allt som oftast avskyr.
Men som ni när det handlar om en framgångsrik farbror i kombination med sex då slår det slint totalt.
Tänk om deras egna fäder drabbas av en vänlig kaninkokerska när de bara vill ha ett trevligt samtal vid 11 kaffet.

Fyfan för dessa kvinnor som förstör.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Åldringsbrott

Jag tror tyvärr en stor del av mer eller mindre unga kvinnor idag, känner ungefär samma sak inför tanken på att deras fäder skulle ha sex med en mer eller mindre ung kvinna, som jag själv kände i 11-12 årsåldern när jag insåg att mina föräldrar sysslade med sådant - man vill bara inte att det ska vara sant. Tror inte de har mentalt mognat mer helt enkelt, dagens samhälle gör inte kvinnor av flickor.
Så de kan inte tänka tanken.
Senast redigerad av fermion 2021-03-26 kl. 12:51.
Citera
2021-03-26, 12:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Definiera explicit då det gäller samtycke till sex
Hon måste vara helt säker på att han ger samtycke. Lagtexten har postats i tråden, kolla där,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, herregud vad socialt klumpig (och äldre) han är. Vet man med sig att man blir "kladdig", aggressiv eller gråtmild på fyllan kanske man helt enkelt ska låta bli att dricka när man är bland folk? Som du säger: sådant här redde man ut i sin egen skalle när man var dryga 20 år...
UTAN att det dyrkade flickebarnet hade gjort ett exempellöst Coronaintrång hos 70plussare GL i julas så hade vi förstås inte fått veta nånting - vare sig om GL.s "grad av kladdighet" eller hur svenskt rättsväsende tidigare verkligen har hanterat serieanmälerska EA.
Bra eller mindre bra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja självklart, alla EA's anmälningar och även hur hon klippt i ljudfilen och tagit bort de delar där hon avslöjade sin fälla mot det tidigare offret som fick sitta häktad i 7 månader var kända för åklagaren. Åklagaren valde dock ändå att agera efter sin feminist-agenda för att spärra in GL.

Alla borde verkligen se på följande föreläsning från advokat David Massi som var försvarare i det tidigare målet där han redogör för hur det gick till där:

https://youtu.be/STsVHHTCt_4?t=1227

Ja jag håller med, alla borde det och höra att han verkar ha dåligt minne och/eller överdriva/skarva sanningen.

Inte bara felciterar han, vilket jag beskrivit tidigare, dessutom hävdar han att, vid tillfället för den påstådda våldtäkten, så befann sig EA:s väninna i ett intilliggande rum. Trots att de befann sig i en enrumslägenhet. Det går inte ihop.
Citera
2021-03-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Åldringsbrott är tyvärr ett stort växande problem i Samhället som kvinnor allt som oftast avskyr.
Men som nu när det handlar om en framgångsrik farbror i kombination med sex då slår det slint totalt.
Tänk om deras egna fäder drabbas av en vänlig kaninkokerska när de bara vill ha ett trevligt samtal vid 11 kaffet.

Fyfan för dessa kvinnor som förstör.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Åldringsbrott

Citat:
Vanligast förekommer tre sätt: gärningsmannen lurar sig in bostaden, lurar sig till förtroende för att begå bedrägeri och fickstölder.

Många av offren skäms över att ha blivit bedragna och gör därför inte någon anmälan, vilket innebär att det finns ett mörkertal över antalet drabbade.

E.A. gick bet på att GL inte är som "många män". Han skämdes inte. Han vågade stå med sitt nylle i media.

DET hade inte E.A. räknat med. Inte heller hennes feministsystrar..
Citera
2021-03-26, 12:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abadonna
Det postades den 23 mars som inlägg #8129 och detta kan jag få fram genom ett enkelt sök i den här tråden. Så det stämmer helt enkelt inte.
Kanske de som kom med det ursprungliga påståendet kan förtydliga.
Citera
2021-03-26, 12:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abadonna
Det postades den 23 mars som inlägg #8129 och detta kan jag få fram genom ett enkelt sök i den här tråden. Så det stämmer helt enkelt inte.

Ja, det finns ett sånt inlägg. Postat av en väldigt ny användare med ganska få inlägg.

Ganska elakt att påstå han/hon skulle vara en representant för Flashback. I denna tråd finns ju alla möjliga åsikter om Lambertz.
Citera
2021-03-26, 12:53
Medlem
Citat:
Hon måste vara helt säker på att han ger samtycke. Lagtexten har postats i tråden, kolla där,

Låt dig inte lockas av bedragerskan..
Citera
2021-03-26, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Jag tror tyvärr en stor del av mer eller mindre unga kvinnor idag känner ungefär samma sak inför tanken på att deras fäder skulle ha sex med en mer eller mindre ung kvinna är ungefär densamma som jag själv kände i 11-12 årsåldern när jag insåg att mina föräldrar sysslade med sådant - man vill bara inte att det ska vara sant. Tror inte de har mentalt mognat mer helt enkelt, dagens samhälle gör inte kvinnor av flickor.
Så de kan inte tänka tanken.
Absolut är det säkerligen så. Men redan tanken på att deras far har sex är skrämmande, med ung som gammal.
Men en ung kvinnas känsla om sin far gör ju inte honom till brottsling eller våldtäksman.
Citera
2021-03-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/

Vem av dom i detta fallet får skadestånd? Är det hon som anmält eller är det han som suttit frihetsberövad?

Haha helt sant jag har inte ens tänkt på det komiska i detta, han insinuerar att hon anmält för att hon är ute efter pengarna och sen ansöker han själv om skyhöga skadestånd. Kasta inte bajs i glashus, Göran!
Citera
2021-03-26, 12:57
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Undrar hur mycket Brynolf fick hosta upp för att undkomma polisanmälan?

Jävla breda preferenser har hon i vart fall. Playboy-fotografer, pensionerade jurister, vilda rockartister och halvhunkiga trollkarlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in