Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-26, 07:30
  #349
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej då skulle de agera efter detta. De skulle attackera regeringen hårt och försöka vinna opinion för att gå ur EU, men det gör de inte. Just nu finns goda möjligheter att attackera detta dyra paket.
Aha, du menar att de ska göra väpnad revolution?

...Annars förstår jag inte riktigt vad du menar att de skulle ha gjort utöver att rösta emot.
Citera
2021-03-26, 07:35
  #350
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
Aha, du menar att de ska göra väpnad revolution?

...Annars förstår jag inte riktigt vad du menar att de skulle ha gjort utöver att rösta emot.
De måste ju skapa opinion. Nu finns ju möjligheten att gå ut med utspel. Skriva debattartiklar, dundra från talarstolen om att EU-slöseriet har nått gränsen. Attackera regeringen.

Några bara röstar mot i tysthet men alla vet att våra politiker alltid röstar igenom EU-förslagen.
Citera
2021-03-26, 07:40
  #351
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
De måste ju skapa opinion. Nu finns ju möjligheten att gå ut med utspel. Skriva debattartiklar, dundra från talarstolen om att EU-slöseriet har nått gränsen. Attackera regeringen.

Några bara röstar mot i tysthet men alla vet att våra politiker alltid röstar igenom EU-förslagen.
Okej, jag förstår din poäng, och ja... det ligger väl något i det.

Ännu märkligare är det att det enbart krävdes 27 röster för att besluta om något som kommer påverka Sverige i många år... Egentligen borde det ha varit en folkomröstning om alla såna här saker men dagens politik är ju som den är...
Citera
2021-03-26, 08:24
  #352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
Nej, SD och V är emot.
V är väl fortfarande formellt mot EU men i praktiken har man nu börjat prata om att förändra EU inifrån. Samma som Mp gjorde när de vände till att vara för EU. Samma argument som S använde för det EU motstånd som en gång fanns i det partiet, det är nu helt utrensat.
Jag har för mig att även SD mumlat om att förändra inifrån.
Citera
2021-03-26, 10:02
  #353
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
V är väl fortfarande formellt mot EU men i praktiken har man nu börjat prata om att förändra EU inifrån. Samma som Mp gjorde när de vände till att vara för EU. Samma argument som S använde för det EU motstånd som en gång fanns i det partiet, det är nu helt utrensat.
Jag har för mig att även SD mumlat om att förändra inifrån.
Tyvärr så förändras EU åt helt fel håll.

Jordbruks stöden och flyttcirkusen verkar inge ha någon plan att göra något åt.
Citera
2021-03-26, 12:37
  #354
Medlem
Politiker kommer alltid rösta för EU-vänliga beslut. Varför? Jo för man är karriärspolitiker och högsta målet är att få en anställning närmare EU-kärnan med betydligt flexiblare villkor och kostnadskonton än vad Sverige erbjuder
Citera
2021-03-26, 14:14
  #355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej då skulle de agera efter detta. De skulle attackera regeringen hårt och försöka vinna opinion för att gå ur EU, men det gör de inte. Just nu finns goda möjligheter att attackera detta dyra paket.

Det är bara ett villospår när V har skrivit in partiprogrammet att de vill gå ur EU. Det är bara för att försöka få oss att tro att något av partierna har annan åsikt.

SD har dessutom givit upp EU-motståndet.

Svenska folket väljer, partierna positionerar sig efter det inte tvärtom.
SD försökte attakera regeringen, lyssnade du inte på debatten?

Men svenska folket vill ha EU, därför är SD för EU men en nerbantad vertion.

Ville svensken ut ur EU och ha bort kriminella babbar finns AFS. Det vill inte svensken tyvärr. Därför är SD mellanmjölksalternativet men inte ens det räcker för att få tillräckligt med röster.
Citera
2021-03-26, 14:21
  #356
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leera
Svenska folket väljer, partierna positionerar sig efter det inte tvärtom.
SD försökte attakera regeringen, lyssnade du inte på debatten?

Men svenska folket vill ha EU, därför är SD för EU men en nerbantad vertion.

Ville svensken ut ur EU och ha bort kriminella babbar finns AFS. Det vill inte svensken tyvärr. Därför är SD mellanmjölksalternativet men inte ens det räcker för att få tillräckligt med röster.
Jag hörde inte debatten. Men man kan inte skylla på medborgarna. SD vill inte gå ur EU. Då skulle Åkesson utnyttja detta tillfälle till att markera hårt. Skriva debattartiklar, göra utspel. Då skulle media tvingas ta upp frågan.

Folk som inte hinner läsa om denna skandal förs bakom ljuset.

De 8 partierna agerar efter att de vill vara med i EU. Folk har inget alternativ att rösta på om de inte vill ge bort våra pengar och inflytande till Bryssel. Några lägre politiker kanske bara säger emot lite lamt så länge det inte leder till uppmärksamhet.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-03-26 kl. 14:24.
Citera
2021-03-26, 14:41
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag hörde inte debatten. Men man kan inte skylla på medborgarna. SD vill inte gå ur EU. Då skulle Åkesson utnyttja detta tillfälle till att markera hårt. Skriva debattartiklar, göra utspel. Då skulle media tvingas ta upp frågan.

Folk som inte hinner läsa om denna skandal förs bakom ljuset.

De 8 partierna agerar efter att de vill vara med i EU. Folk har inget alternativ att rösta på om de inte vill ge bort våra pengar och inflytande till Bryssel. Några lägre politiker kanske bara säger emot lite lamt så länge det inte leder till uppmärksamhet.

Jag håller med om att denna grej gick förbi obemärkt, men, det lilla som blev där var SD och debatterade bra. Sen är folk helt ointresserade av det mesta politiskt är ju svårt att komma förbi. Särskillt EU som är ytterligare ett steg längre bort vilket ökar ointresset. Kvittar tydligen om det är 250 miljarder svensken skänker iväg. Folket gäspar.
Citera
2021-03-26, 14:48
  #358
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leera
Jag håller med om att denna grej gick förbi obemärkt, men, det lilla som blev där var SD och debatterade bra. Sen är folk helt ointresserade av det mesta politiskt är ju svårt att komma förbi. Särskillt EU som är ytterligare ett steg längre bort vilket ökar ointresset. Kvittar tydligen om det är 250 miljarder svensken skänker iväg. Folket gäspar.
Ja, det. Jag har väldigt svårt för att förstå att folk rycker på axlarna när idioterna, ja just det, slänger iväg 150 miljarder som ingenting. Som om det inte räckte med 8 miljarder till en diffus klimatfond för att göra Gretas fanboys nöjda.
Citera
2021-03-26, 14:53
  #359
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leera
Jag håller med om att denna grej gick förbi obemärkt, men, det lilla som blev där var SD och debatterade bra. Sen är folk helt ointresserade av det mesta politiskt är ju svårt att komma förbi. Särskillt EU som är ytterligare ett steg längre bort vilket ökar ointresset. Kvittar tydligen om det är 250 miljarder svensken skänker iväg. Folket gäspar.
Men det beror på att folk inte får information om vad som hänt. Många här i tråden anser ju att det är en skandal. Men den åsikten får folk aldrig höra om de inte läser Flashback eller vissa bloggar.

Samtliga politiker och media döljer den uppfattningen. Även den uppfattningen måste finnas i MSM. Inte bara Löfven som tyckte det var ett "bra avtal"!

Om inte större media tar upp olika uppfattningar kan inte folk bilda sig en uppfattning om vad som hänt. Riksdagspartierna kan få in sin uppfattning i större media om de ligger på. Men de utgör alla samma klubb som mutas av bl.a storföretagen genom styrelseposter. Därför fortsätter de skicka folks skattepengar till Bryssel där de sprids vidare med extremt dålig redovisning.
Citera
2021-03-26, 15:27
  #360
Medlem
Stefan Löfven
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback