2021-03-25, 22:29
Medlem
Asmodeusvults avatar
Göran berättar på sin blogg;

”Det var fruktansvärt dumt av mig att falla för frestelsen på julaftonskvällen, och jag skäms verkligen för det.

Men när jag tänker på det som Ellinor gjorde har ilskan tagit över från skammen nästan helt.

Men jag hoppas förstås att hon kan komma igen, och bl.a. förstå att brott inte är någon bra bana.

Kanske behöver hon lära sig det genom att få svara för det som hon tycks ha gjort flera gånger.

Samtidigt måste hon skyddas.
Men andra får göra det nu.”

http://goranlambertz.se/torsdagsbetraktelse/
Citera
2021-03-25, 22:30
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är inget brottsligt i att kladda på det sätt han gör det måste vara sexuellt kladdande vilket i Wennstam bör förkovra sig och det illa kvickt. Wennstam kanske inbillar sig att om någon petar på hennes arm så är det ofredande. Wennstam är väl fan inte jurist?
Hehe nej hon är inte det men kanske har ngt moraliskt kompass o känsla för rätt o fel?
Citera
2021-03-25, 22:30
Medlem
Robert-Arslebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
GM försöker blåsa mig genom att stämma staten på en miljon det är mina skattepengar han tänker ta.

Inte för att vara den som är den men jag tror inte att GL ens själv förväntade sig att det skulle gå vägen.
Citera
2021-03-25, 22:31
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Trovärdighetsbedömningen kommer ändå titta på bakgrunden oavsett vad du tycks tro.

Du får skylla på staten i detta fall åklagare och polis. Skadestånd utgår och du får betala när man felaktigt frihetsberövar.
Inte en miljon , det finns bestämda regler.
Sjukt att han helt öppet tänker utnyttjar korruption.
Citera
2021-03-25, 22:32
Medlem
Citat:
Hehe nej hon är inte det men kanske har ngt moraliskt kompass o känsla för rätt o fel?

Moral och juridik är inte samma sak Använd inte ord som erkände då det inte handlar om att erkänna något annat än dålig moral.

Citat:

Det säger allt om man resonerar som dig. Du vet ingenting om rättssäkerhet eller felaktigt frihetsberövande. Bara du får skrika om Wennstam en radikal feminist utan juridisk kunskap.
Citera
2021-03-25, 22:32
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Jag förstår extra väl hur du är funtad..som Göran Lambertz och Göran Lindberg ungefär!.
Just just..unga söta tjejer med "psykiska störningar", som inte har tillräckligt självförtroende att säga nej till det som "snälla farbror" bjuder på, inte kan fatta vad för djävulstyg denne planerar, det är lätta offer som "får skylla sig själva" enligt såna som du!!! .Ett riktigt äckel är du också....drick bensin!!!! Vem fan var det som hade fixat spriten förresten, hade hon med sig den eller????

Jag upprepar igen, eftersom du även börjar visa tendenser på analfabetism, i synnerhet på läs-planet.
Den här kvinnan har visat sig ha satt våldtäktsanklagelser I SYSTEM! Hon medverkar frivilligt i porrfilmer och viker ut sig naken. Hon har enligt källor ett psykopatiskt beteende, om du nu förstår vad detta i praktiken innebär?

Varför skulle inte GL vilja knulla unga söta tjejer? Det finns absolut ingen lag som förbjuder gamla gubbar att knulla unga söta tjejer så länge det är inom lagens ramar.

Det är helt okej för GL att trycka in sin feta hårda kuk i analen på vilken 18-åring han än vill, förutsatt att tjejen i fråga går med på detta frivilligt. Sen kan ju du ha åsikter om detta, men det är fullt lagligt och också helt normalt. De flesta män vill hellre knulla unga snygg tjejer med en normal kroppsform, än gamla feta tanter, eller gamla smala tanter, för den delen. Detta kan låta otroligt elakt, men detta är verkligheten. Lika så vill kvinnor hellre ha en rik man, än en fattig man, om övriga förutsättningar är exakt de samma.
Kvinnor vill hellre ha långa bredaxlade vältränade män, än korta klenbyggda småfeta män. Låter också elakt, men så är det. Deal with it.

Har du ont av att män vill ha unga söta tjejer, som du uttrycker det, så får du väl flytta till Mars eller något. För här på jorden kommer den driften att vara rådande i all framtid.
Citera
2021-03-25, 22:35
Medlem
Citat:
Mm det går ej jämförs som sagt jag tror ju på EA just nu. Hon verkar mest trovärdig.
Menar du när hon är påtänd då? Kanske trovärdigheten i klippta inspelningen där serieförbryterskan raderade "tror du inte jag vet hur skönt det är" för att lura rätten att döma hennes offer till två till 6 års fängelse? Du är ett troll galet troll.
Citera
2021-03-25, 22:35
Medlem
Citat:

Var ser du korruptionen i att stämma staten?
Det är allas rätt att göra om man anser sig felbehandlad och det är inte korruption för det.
Citera
2021-03-25, 22:36
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Bra att du förstår

Det är ingen relevans eftersom man kan bli våldtagen även om man ljög om det förut

Självfallet kan man det, men har man redan en gång fabricerat bevis påverkar det förstås ens trovärdighet om man gör en ny anmälan.

Hur som helst vet vi inte exakt varför denna utredning lades ned och tyvärr lär vi aldrig få veta det heller eftersom ärendet inte gick vidare till åtal. Det skulle dock förvåna mig om det enda skälet var EA:s trovärdighetsproblem från tidigare rättsfall.
Citera
2021-03-25, 22:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Ok. Men själva anmälan och förhören av slemgubben när han satt häktad?

Misstankarna har helt avskrivits.
Citera
2021-03-25, 22:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
GM försöker blåsa mig genom att stämma staten på en miljon det är mina skattepengar han tänker ta.

E.A. har ju drivit igång ett antal polisutredingar och rättegångar, tror det det är gratis för skattebetalare?? Och en frikänd fick skadestånd pga E.A. Och kanske en till om hon förlorar den 8 april....

Bra mycket dyrare än en miljon....för skattebetalarna!
Citera
2021-03-25, 22:39
Medlem
Citat:
Experter menar att du kan ha gjort dig skyldig till ofredande enligt det du beskrev som försök till ”kladdande” från din sida under kvällen. Vad säger du om det?

– Det är inte ofredande. Skulle jag ha lagt min hand på hennes lår, då skulle det ha kunna varit sexuellt ofredande. Det finns ingen jurist som kan sin juridik som skulle kunna säga en sådan sak.

Tror du att ditt agerande nu, där du pratar så öppet om målsägaren, kan påverka att kvinnor kanske inte vågar anmäla våldtäkter framöver?

– Nej, tvärtom tror jag. För jag tycker verkligen att det som är en våldtäkt, det ska verkligen anmälas och tas upp på ett seriöst sätt.

Lambertz gjorde själv en anmälan om falsk tillvitelse som lades ned direkt. Han hävdar också att han ska stämma staten på en miljon kronor.

– Det som gör att jag vill stämma staten och få en rättegång är att jag nu förstått att det här inte funkar som det ska göra. Det var helt orimligt hur slarvigt de förhört och undersökt henne.

https://www.expressen.se/nyheter/lambertz-jag-kan-sakert-ha-utsatt-kvinnor-for-obehag/

Han vet precis vad det handlar om så kladda och tafsa kräver sexuella inslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in