2021-03-25, 20:23
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag håller med dig. Här handlar det om småfolk mot en maktens representant. Det råder stor obalans mellan en 81-årig pensionär och en riksdagsledamot tillika partiledare. Då ska man alltid granska lite extra.

Det finns en del här som gör allt de kan för att provocera dem som har åsikten att Ebbas sätt att sköta husaffären bör diskuteras. Tanken är väl att de som ifrågasätter och vill granska, ska tröttna.
Eller så sparar de sig och väntar tills det närmar sig valet
2021-03-25, 20:32
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Eller så sparar de sig och väntar tills det närmar sig valet

Så kan det vara, men för mig har detta inte med valet att göra. För mig är det alltid intressant att granska situationer där småfolk och makthavare träder i kontakt med varandra.
2021-03-25, 20:36
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
I pedofilens falska polisanmälan mot en av Sveriges mest respekterade partiledare kom för bara några minuter sedan besked att Ebba INTE är delgiven misstanke om brott . Det blir trolig nedläggning efter påsk
Glad Påsk Binninge Uppståndelsen är nära...
https://www.aftonbladet.se/a/Lnm5l9
Kul att utredningen ligger på Särskilda åklagarkammaren ,där vet dom verkligen vad Binninge går för ..
I Aftonblandet står följande.
Citat:
Förundersökningen mot Ebba Busch om grovt förtal fortsätter.
Då lär det fortsätta att, mot huvudregeln, handläggas som allmänt åtal.
2021-03-25, 20:41
Medlem
Vi måste fira med att lyssna igen..
Skål,Binninge
https://fb.watch/4sEA5ZPEBw/
Senast redigerad av Analias 2021-03-25 kl. 20:47.
2021-03-25, 20:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag vet inte om jag tycker att något av detta är lögn.
Jag ( och månglande mig) tror oxå att fastigheten skulle stiga till dom priserna vid en budgivning. Ett ruckel på Österlen värderades till 1,8 med såldes för 3,7. Det hade lagts 34 bud på den fastigheten.
Det finns inget som säger att ett ruckel med sjötomt en timma från Stockholm skulle säljas för en bra bit över värderingspriset.

Om det var ocker eller inte är ju svårt att säga. Tingsrätten har fastslagit att det inte var oskäligt billigt. ( dock osäker på om det var rätten eller Ebbas ombud som sa det).
Detta betyder ju dock inte att man inte kan tycka att Ebba fick huset väldigt väldigt billigt.

Enligt mig ligger detta oxå Ebba i fatet. Det var synd att hon inte var strateg nog att betala för sig. Det hade gjort frågetecknen så mycket mindre.

Esbjörn säger ju själv att han ångrat sig dagen efter. Det har jag sett jättemånga gånger. Så att tycka att ombudet säger det är en lögn vet jag inte om jag håller med om.

Esbjörn polisanmälde ju Ebba för det som hände i trädgården. Så att han själv upplever att han inte gjort det är ju tydligt.

De exemplen du ger är inga lögner. De är vinklingar.

Man kan ju oxå tycka att det var bra mycket pengar för ett väldigt gammal sommarhus och med mycket stort renoveringsbehov, samt med det sämsta läget vid en igenvuxen vik vid utloppet i nordöstläge.

sjöutsikten som skulle vara värd miljoner
https://imgur.com/a/gS2i1ny

Esb säger inte att han har ångrat sig det är något han tillskrivs honom i Expressen sex dagar efter dom skrev avtalet kom handpengen in och han hör ej av sig till henne.
Först 20 dagar efter så får hon på omvägar (troligt ma*gaux) höra att han dagen före ringt Sjönära och försökt få kontonr till henne då dom var på banken och försökte sätta tillbaka pengarna , han ringde inte henne då heller.

Det är heller inte Esb som polisanmälde EB han vet inte vem det var "någon firma i örebro" säger han.
2021-03-25, 20:53
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Så kan det vara, men för mig har detta inte med valet att göra. För mig är det alltid intressant att granska situationer där småfolk och makthavare träder i kontakt med varandra.
Det var bara en kommentar till ditt inlägg.

Själv tycker jag att det känns svårt att tänka tanken att Ebba har möjlighet att bli en framtida minister. Jag tycker hon handlat djupt ohederligt och visar att hon går över lik för att få rätt. Barnslig och visar stor brist på ödmjukhet. Det är inga trevliga egenskaper och tillhör man ett minoritetsparti så måste man vara lyhörd kunna jämka och samarbeta
2021-03-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Man kan ju oxå tycka att det var bra mycket pengar för ett väldigt gammal sommarhus och med mycket stort renoveringsbehov, samt med det sämsta läget vid en igenvuxen vik vid utloppet i nordöstläge.

sjöutsikten som skulle vara värd miljoner
https://imgur.com/a/gS2i1ny

Esb säger inte att han har ångrat sig det är något han tillskrivs honom i Expressen sex dagar efter dom skrev avtalet kom handpengen in och han hör ej av sig till henne.
Först 20 dagar efter så får hon på omvägar (troligt ma*gaux) höra att han dagen före ringt Sjönära och försökt få kontonr till henne då dom var på banken och försökte sätta tillbaka pengarna , han ringde inte henne då heller.

Det är heller inte Esb som polisanmälde EB han vet inte vem det var "någon firma i örebro" säger han.
Nu ska vi inte va såna..
Den bilden klarlägger verkligen lögnerna Binninge sprider.
Iofs är Binninge själv bostadslös uteliggare då han är skriven på falsk adress så hans kunskap om bostäder sträcker sig nog mer till lerhyddorna i Sahara
2021-03-25, 21:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Jag vill understryka att det jag svarade på i ditt inlägg, var bara:
"Jag förstår fortfarande inte hur det kan vara en sanning att Esbjörn är påverkad av sitt ombud. Det är definitivt inte fakta som kommit fram någonstans annan än här."

Esb har aldrig haft någon kontakt med B*nninge tidigare i sitt liv.
B*nninge jobbar inte med juridik som gäller avtal och fastigheter..

Om Esb själv behöver ett ombud, varför i hela världen då välja en person som ovan?

Det finns personer i Esbs omgivning som haft kontakt med personen som Esb till slut fick som ombud, och också har fullmakt för att anlita B*nninge.

Vem av Esb eller den med fullmakt tror du har anlitat B*nninge?

Tilläggas ska att Esb inte ens visste vem Binninge var två månader efter han hade blivit hans ombud och hans "revisor" ska ha informerat honom om att det var någon "firma som anmält EB för röjningen. samt att Binninge skrev fel ålder/ ej visste hur gammal Esb var då han lämnade in papper till tinget i början.
2021-03-25, 21:23
Medlem
Man reagerar onekligen på uppmärksamheten kring Esbjörn.

På adressen han är skriven på finns nästan enbart människor skrivna och så Esbjörn 81 år med varningstriangel
Förekommande i brottmål
Och extremt eftersökt 651 slagningar
https://mrkoll.se/person/Esbjorn-Alvar-Axel-Dedekind-Bolin-Humlegatan-10-A-Vasteras/puhQcYfruerAbTAQmpuhQpuhQbTAQmcYfrkyqRaQDYuqkyqRaQ uerA
2021-03-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Binnikemasken visste inte heller att Esbjörn varit på förhör. Han har gjort en falsk anmälning för trädfällningen. Solklar falsk tillvitelse, straffsats böter till två månaders fängelse. Lustigt nog samma straffskala som för grovt förtal. Ännu en falsk anmälning mot samma offer. Både SVT, Dagens Nyheter, Realtid och många andra har under årens lopp skrivit om att Johann Binninge är tidigare dömd så EB kan omöjligen bestraffas för att ha skrivit något som varit allmänt känt.
Det är säkerligen det åklagaren menar i AB
Särskilda åklagarkammaren kommer slå till med hårdhandskarna mot pedofilgängets ledare Binninge
Och tantmaffian kan nog lugnt räkna med husrannsakan mitt under påskmiddagen
Man kan ju hoppas att Svensk Damtidnings chefredaktör med familj sitter till bords vid svärmors påskmiddag när polisen dundrar in så vi får lite fina bilder på när kändismäklarfrun blir utsläpad till den väntande polisbilen
Senast redigerad av Analias 2021-03-25 kl. 21:31.
2021-03-25, 21:35
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu

Om Esb själv behöver ett ombud, varför i hela världen då välja en person som ovan?
Esbjörn hade aldrig träffat Ebba heller, charmiga vältaliga Ebba som har som yrke att övertyga.

Jag har som sagt ingen aning varför han valde det ombud han valde. Han kanske har dåligt omdöme.
2021-03-25, 21:38
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Esbjörn hade aldrig träffat Ebba heller, charmiga vältaliga Ebba som har som yrke att övertyga.

Jag har som sagt ingen aning varför han valde det ombud han valde. Han kanske har dåligt omdöme.

Jag vill understryka att det jag svarade på i ditt tidigare inlägg, var bara:
"Jag förstår fortfarande inte hur det kan vara en sanning att Esbjörn är påverkad av sitt ombud. Det är definitivt inte fakta som kommit fram någonstans annan än här."

B*nninge jobbar inte med juridik som gäller avtal och fastigheter..

Det finns personer i Esbs omgivning som haft kontakt med personen som Esb till slut fick som ombud, och också har fullmakt för att anlita B*nninge.

Vem av Esb eller den med fullmakt tror du har anlitat B*nninge?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in