2021-03-25, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Inte en chans att det går till så.

Precis så det går till. Precis som när sönderslagna män anmäler att deras kvinna misshandlat dem sönder och samman.
Citera
2021-03-25, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det är ett lagligt hinder att tvinga sig på någon som inte vill. Idiot.

Du var alltså där och vet att hon inte var med på det? Fyll gärna i våra luckor så att vi andra blir lika upplysta som du verkar vara.
Citera
2021-03-25, 20:21
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Hovrättens resonemang är dock märkligt.

Bland annat gör hovrätten gällande följande:

Hovrätten delar alltså tingsrättens följande bedömning:

Detta anser alltså hovrätten när de fått ta del av ljudfilen i sin helhet, tillsammans med det tidigare borttagna materialet.

Så tingsrätten menar att en fil ses som manipulerad om någon tagit bort delar av den. Hovrätten vet att delar av filen hade tagits bort, men delar trots detta tingsrättens bedömning om att så inte har skett?

Ja, det är märkligt. Dom vet att viktiga delar tagits bort, men anser att inget tagits bort.

I USA skulle EAs agerande troligen ha klassats som obstruction of justice, vilket är ett brott.

Det närmaste som vi har är "övergrepp i rättssak", men det är ju något annat.

Citera
2021-03-25, 20:22
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Det vidrigaste är att den listige GL visste att han skulle komma undan med detta eftersom han hällde i henne alkohol . Sen när hon däckat då tog han chansen och hade sex med henne. Fy fan det är vidrigt och jag tror på MÄ berättelse rakt av. GL har dessutom sett sig som en fadersgestalt åt henne . Nä fy fan GL har ingen empati från min sida.

Det du skriver är rent förtal från din sida. Väldigt intressant! Du med flera i tråden har utsätt Er själva som valkyrior som skall med alla tillgängliga medel försvara ett psykfall som har satt i system att skaffa pengar genom att anmäla sina sexpartners för våldtäkt.

Inga logiskt tänkande överhuvudtaget, utan en fanatism som påminner om någon märklig sekt. Det enda motivet för denna halsstarrighet är att den ni skall rädda är en kvinna. Det spelar ingen som helst roll hur lång lista EA har gjort sig skyldig till. Hon måste vara oskyldig eftersom har samma kön som ni själva.

Jag tycker det är skrämmande och osmakligt med denna fanatism. Tror ni inte på människor lika värde? Skall det ena könet urskuldas vad som helst bara för hon råkar vara kvinna?

Jag misstänker att detta rör sig om ren projektion ur era egna liv och att ni nu skall kompensera era egna tillkortakommanden i livet genom denna komiska kamp med logikens väderkvarnarna...
Citera
2021-03-25, 20:23
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Precis så det går till. Precis som när sönderslagna män anmäler att deras kvinna misshandlat dem sönder och samman.
Menar du på fullt allvar att någon går fri från en misshandel på grund av kön? Inte en chans min vän.
Citera
2021-03-25, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Ock vilka bevis har du för det? Du bara spekulerar i det här fallet! Du vet ingenting om vad som verklig hände där. Det finns bara två som verkligen vet och det är GL och EA.

Dock vet vi att tidigare har GL aldrig varit föremål i våldtäktsärenden och vi vet att EA i vart fall varit med i samma soppa tre gånger tidigare.

Vad för slutsats borde en normalt begåvad komma till tycker du?

Det vi vet är att GL gjorde närmanden mot henne som hon avvisade. När han sedan gett henne en hel del alkohol gör han nya försök och nu lyckas han få ikull henne.
Hur vi vet det här? Han har själv sagt det på en presskonferens. Att folk försvarar honom och hans vidriga beräknande sätt är för mig en gåta.
Citera
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Har det framkommit att Göran hällt i henne sprit eller har hon druckit själv?
Hon kanske hällt upp själv?
Hon kanske inhandlat själv?
Det sista tvivlar jag dock på. Men hon kanske druckit själv när Göran sprang ner till affären ex.v.
Vet vi att han tvingat i henne alkohol?

Man tvingar aldrig i någon alkohol men en person som har svårt att hantera alkohol har inga spärrar det borde GL med sin erfarenhet veta om och då hade han ställt undan alkoholen och sagt att nu räcker det för ikväll. Men det gjorde han inte utan han lätt henne dricka ännu mer och det ingick förmodligen i hans plan . Nä GL är för mig ett svin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Kan tyckas märkligt, men en av få omständigheter GL och kvinnan är överens om är att de hade en far-dotter-relation.

Vad skönt det måste vara för dig att vara synsk och läsa tankar. Skönt att du vet mer om deras förhållande än vad GL vet. Hej Jesus! Du är mäktig.
Citera
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Ock vilka bevis har du för det? Du bara spekulerar i det här fallet! Du vet ingenting om vad som verklig hände där. Det finns bara två som verkligen vet och det är GL och EA.

Dock vet vi att tidigare har GL aldrig varit föremål i våldtäktsärenden och vi vet att EA i vart fall varit med i samma soppa tre gånger tidigare.

Vad för slutsats borde en normalt begåvad komma till tycker du?
Hehe i just det här fallet så litar jag mer på EA.
Citera
2021-03-25, 20:26
Medlem
Citat:
Menar du på fullt allvar att någon går fri från en misshandel på grund av kön? Inte en chans min vän.

Det menar jag. 100%. Har sett det med egna ögon. En kvinna kan icke misshandla. Polisen skrattar och tar det inte på allvar. I något enstaka fall har kvinnor dömts för det, men då har det handlat om att även barn fått smaka sin mors hat
Citera
2021-03-25, 20:27
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Otroligt så naiv du är. Minns en man som skrev en bok om detta, hans utväg efter att ha blivit återkommande misshandlad av sin tjej var att polisanmäla sig själv för påhittade brott. Detta efter att polisen bara skrattat åt honom när han sökt hjälp.
Citera
2021-03-25, 20:29
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Otroligt så naiv du är. Minns en man som skrev en bok om detta, hans utväg efter att ha blivit återkommande misshandlad av sin tjej var att polisanmäla sig själv för påhittade brott. Detta efter att polisen bara skrattat åt honom när han sökt hjälp.
Självklart händer det att misshandelsoffer blir illa behandlade och inte känner sig trodda.Detta gäller både kvinnor och män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in