2021-03-25, 19:57
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Vad hon än har gjort tidigare det spelar ingen roll just nu är det fallet lambertz som gäller grundläggande juridisk princip

Fokusera på vad GL har gjort fel eftersom det är extremt allvarligt

Ock vilka bevis har du för det? Du bara spekulerar i det här fallet! Du vet ingenting om vad som verklig hände där. Det finns bara två som verkligen vet och det är GL och EA.

Dock vet vi att tidigare har GL aldrig varit föremål i våldtäktsärenden och vi vet att EA i vart fall varit med i samma soppa tre gånger tidigare.

Vad för slutsats borde en normalt begåvad komma till tycker du?
Senast redigerad av naturtvål 2021-03-25 kl. 20:02.
Citera
2021-03-25, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Alla män vet att man bör be kvinnor om ursäkt om de är upprörda, det har inget med skuld att göra.

Men han bad om ursäkt för att han inte kunde låta bli henne och inte för att han hade upprört henne.
Senast redigerad av Shageki 2021-03-25 kl. 20:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Hennes version kom ju fram redan genom att anklagelserna mot Lambertz blev offentliga.

Men jag anser förvisso att hon kan få genmäla mot Lambertz, men då skall det ske genom att hon står bakom det med sitt namn.

Problemet är dock inte detta, utan att två fel inte gör ett rätt. Om Aftonbladet anser att Lamberz absolut inte skall få komma med påstådda kränkande saker om MÄ kan de inte utan dubbelmoral låta henne göra detsamma om Lambertz.

Jag håller med och han lägger ut på sin blogg om att lögn skall kallas lögn osv.
Han verkar ändå lugnat ner sig lite även om han är pissed på slarvet i förundersökningen.
Han var den sämsta måltavlan för den här typen av anklagelser och efter detta kommer tonläget höjas för rättssäkerheten det är jag övertygad om.
Citera
Medlem
mr beefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Får hon inte gå och lägga sig? Jo det får hon men GL får inte komma efter och lägga sig på henne och ha sex med henne när hon är väldigt berusad. Solklar våldtäkt men tyvärr räcker inte bevisningen, det gör sällan det i våldtäktsmål.

sorry men den här bruden har satt i system att anklaga män för våldtäkt. och nu när det har kommit fram hur hon medvetet har försökt att sätta dit en oskyldig kille för våldtäkt, ja då spelar det ingen roll om hon blir gängvåldtagen av 22 kokainstinna somalier på friends arena mitt på plan under direktsändning. hon har ingen trovärdighet kvar. det är bara att fria samtliga idioter hon anmäler i framtiden, vare sig dom har gjort det eller inte.
Citera
2021-03-25, 19:59
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Det beror väl på, jag har i lagens mening blivit våldtagen många gånger då min sambo har inlett sex med mig när jag sovit men jag anmälde inte henne. EA vet dock att hon inte blivit våldtagen och att hon bara ljuger.
Om din sambo VET att du inte vill ha sex med henne så ska du absolut anmäla henne.
Vad vet du om vad Lambertzkvinnan upplevt och att hon ljuger?
Citera
2021-03-25, 20:00
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Han har sagt att det var hon som inledde sexet utan att han givit samtycke. Att han senare var med på det frivilligt innebär ändå att hon i lagens mening våldtog honom. Om du tycker det är absurt så är det just lagen som är absurd.

Kanske har GL insett att lagstiftningen om samtycke inte är könsneutral?

Allvarligt, om dom är överens om att dom tillsammans gick uppför trappan till sovrummet för att ha sex, så är det väl att betrakta som samtycke?

Hans anmälan har väl som syfte att visa på brister i lagstiftningen?

Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Men snälla du så obildad du är. Jag har full förståelse för att inte alla människor är högutbildade, och arbetar, inom psykiatrin, men du tar ju detta till helt andra nivåer.
Det framkommer klart och tydligt att hon har allvarliga störningar! Hon är diagnosticerad. Och jag kan tack vare min utbildning och kunskap ge en ledtråd om att det med största sannolikhet handlar om narcissistisk personlighetsstörning i botten, förmodat med inslag av histrionisk ps. och möjligen periodisk inslag av anti-social ps.

Hon har INGA i grund och botten goda sidor. Detta måste du förstå. Alla de "goda" gärningar hon gör, gör hon av en viss anledning och det är för att nå sitt mål. De gärningarna är helt enkelt verktyg för henne att kunna fullfölja sina manipulationer.
Det är inte hon som dansar efter männens pipa, det är exakt tvärt om. Det är männen som dansar efter hennes pipa och de fattar inte ens det själva. Åtminstone inte förrän det är försent och hon är färdig med dem.

Läs på om narcissistisk personlighetsstörning så kanske det klarnar lite mer för dig.

Hobbypsykiatrerna på Flashback når ständigt nya nivåer. Alltså bottennivåer.
Kvinnan har inga goda sidor. Wow.

Alltså det som pågår i den här tråden är av den art att man håller tummarna för att hackers lyckas släcka ner Flashback för alltid. Hur svårt kan det vara?
En lättnad är att utanför hatbubblan här så växer sympatierna för kvinnan.
En eloge till GW Persson också. En hedersman.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Men han bad om ursäkt för att han inte kunnat låta bli henne och inte för att han hade gjort henne upprörd.

Om en kvinna blir upprörd över något är det i regel bäst att be om ursäkt. Har du inte lärt dig det, är du 12 år?
Citera
2021-03-25, 20:01
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Han har sagt att det var hon som inledde sexet utan att han givit samtycke. Att han senare var med på det frivilligt innebär ändå att hon i lagens mening våldtog honom. Om du tycker det är absurt så är det just lagen som är absurd.

Han påstod att sexet skedde för han var svag i kött och ande. Inte att hon tog för sig mot hans vilja.
Citera
2021-03-25, 20:01
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Det skulle du säkert sagt om killen som blev häktad i 7 månader efter EAs lögner också eller hur?
Välkommen till Sverige, det fungerar så i det här landet.
Han blev häktad på grund av att han var misstänkt. Det fungerar så i Sverige.
Citera
2021-03-25, 20:02
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Men han bad om ursäkt för att han inte kunde låta bli henne och inte för att han hade upprört henne.

Han bad om ursäkt för att han visste att han skulle grusa hennes planer om att bedra honom och skinna honom på pengar, något som hon skulle bli vansinnig för (och är i detta nu)!!! Så, nu vet du.
Citera
2021-03-25, 20:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Om din sambo VET att du inte vill ha sex med henne så ska du absolut anmäla henne.
Vad vet du om vad Lambertzkvinnan upplevt och att hon ljuger?

Nej varför ska jag göra rättssak av det? Om jag inte kan acceptera hennes beteende och hon inte ändrar sig är det väl enklast om jag lämnar henne. Vi har en massa riktigt allvarliga brott i samhället som rättsväsendet bör fokusera på, inte relationsproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in