2021-03-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det står överallt i hennes konversationer det sista året. Jag kan inte länka till alla! Det var HDs fel att LW inte fick träffa SD så mycket som hon ville p.g.a. de regler HD satt upp. HDs fel att LW inte fick kladda på SD när de träffades på event. HD, som enligt LW, vigselförrättaren (!), gjorde fel när hon gav SD en andra chans. HD som skulle straffas för att hon kämpade emot LW och stod i vägen för det LW ville ha. Hennes fanclub driver hämnden vidare i tråden.

Istället för att inse att SD bar sig åt som en skitstövel mot dem båda. Och att hon bar sig åt som en bitch mot HD.

Problemet är fortfarande SD! I detta läge när hans otrohet placerats öppet mitt på bordet tillgriper han tekniken "Härska via att Söndra". Vilket syftar till att så misstro och avundsjuka mellan två parter för att själv dra det längsta strået ur en uppkommen konflikt. Han själv skapat.

Han springer till HD med skvaller om vad han påstår LW säger om HD. Till LW med vice versa samt begränsningar HD vill ålägga LW osv.

Han eldar på en egenstartad brasa - i syfte att förflyttar sig själv från sin centrala position.

Varför INTE göra det normala
- be sin fru om förlåtelse och be att få komma tillbaka
- avsluta all kontakt med LW och be om ursäkt för sitt bedrägliga handlande

SD är en stor feg skitstövel som medvetet tillfört TVÅ oskyldiga kvinnor onödiga väsentliga skador.

En (LW) av dessa kvinnor mördats dessutom via 17 brutala slag i och mot huvudet.
SD är misstänkt för mordet.
Senast redigerad av Remark 2021-03-25 kl. 19:25.
Citera
2021-03-25, 19:20
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
LW hade ju tydligen rätt angående HD. Det ser man nu i efterhand med tanke på hur hon har betett sig i förhör och rättegång. Även efteråt med SD och barnen. Om SD blir fälld hoppas jag att man granskar hennes inblandning med lupp.

Det instämmer jag i. Och så tror jag sker både nu och senare.

Ingen svarar på det sättet och är så fruktansvärt ignorant, om man inte har något att dölja. Något rejält och mycket allvarligt.

Hennes nya utstrålning och lyckliga uppsyn, så fort LW mördades, de säger allt.

Och det gör även detta tidigt på morgonen efter mordet: "Hoppas att hon är död".

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2021-03-25 kl. 19:22.
Citera
2021-03-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Prästen Stefan som var LWs gamla kollega och LWs väninna i Storbritannien kände väl inte ens HD personligen. Tror du HD på något sätt kidnappat Karins och LWs egna vänners tankar med telepati för att de skulle säga något hittepå i sina förhör som finns i FUP? Det köper inte jag. Jag tror de berättar det för att LW faktiskt sagt det.

Skulle jag läst FUP i något slags omvänd Cluedo med premissen att någon skulle mördas, d. v. s. att det inte hänt så skulle jag lika väl kunna gissat att LW skulle slå ihjäl HD.

Missat en del då, att LW ogillade HD fakta. Men missat HD utbrott emot LW. Då är man lite kategoriskt i läsandet.

LW, stalkar HD. HD flyttar inom synhåll av LW som nordiskt stalkar HD.

Japp, du slog huvudet på spiken.

Vi bortse från all döda barn och utökat självmord det är ju emot HD så bortse från detta.
Citera
2021-03-25, 19:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Prästen Stefan som var LWs gamla kollega och LWs väninna i Storbritannien kände väl inte ens HD personligen. Tror du HD på något sätt kidnappat Karins och LWs egna vänners tankar med telepati för att de skulle säga något hittepå i sina förhör som finns i FUP? Det köper inte jag. Jag tror de berättar det för att LW faktiskt sagt det.
Skulle jag läst FUP i något slags omvänd Cluedo med premissen att någon skulle mördas, d. v. s. att det inte hänt så skulle jag lika väl kunna gissat att LW skulle slå ihjäl HD.
Har jag öht nämnt dem?
Och - nej. Jag läser inte FUP baklänges.
Jag läser en sammantagen bild.

Jag läser ut att HD är full av avsky mot LW, önskar henne död och jag tror inte hon var så sval, mild och gosig med tanke på de dialoger hon för med bla JG, det som JS beskriver, hennes chef och hur hon uttrycker sig i förhör samt låter i TR.
Senast redigerad av develi 2021-03-25 kl. 19:25.
Citera
2021-03-25, 19:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tack för svar!

Något litet vill jag minnas att det var. Får kolla senare ikväll. Kanske en laddare till en taktiskt ficklampa?

Ska man ut och vara borta ett tag och behöver mobil så är ju en powerbank bra, eller om batteriet börjar bli dåligt. Eller ladda pannlampa?
Citera
2021-03-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tror att motivet var att efter sex år så var han tvungen att välja. Och han valde HD. Det hade han försökt få LW att förstå i flera år. Att han inte ville skilja sig från HD. Men hon vägrade acceptera det. Han visste att hon aldrig skulle ge sig så han såg väl ingen annan utväg.

Det betyder inte att jag försvarar mordet. Hade han varit en riktig man så hade han stått för vad han gjort och tagit konsekvenserna. Då hade LW inte haft någon makt över honom och han kunde ha brutit med henne.

Nej det stämmer inte. De drog in varandra om vartannat. Minst lika mycket från båda håll om inte mer från SD då han var gift. Han hotade/trakasserade och gav henne presenter om vartannat. Ett typiskt beteende vid stark svartsjuka och kontrollbehov.

Det är knappast någon slump att hon blev ihjälslagen ganska kort efter att hon sagt till honom att han inte längre hade någon makt över henne.
Citera
2021-03-25, 19:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Missat en del då, att LW ogillade HD fakta. Men missat HD utbrott emot LW jo. Då är man lite kategoriskt i läsandet.

LW, stalkar HD. HD flyttar inom synhåll av LW som nordiskt stalkar HD.

Japp, du slog huvudet på spiken.

Vi bortse från all döda barn och utökat självmord det är ju emot HD så bortse från detta.

Jag har inte missat HDs utbrott om mot LW. Men tycker att det finns fler som reagerat på ett beteende som de uppfattat som någit avvikande än vad de förväntat sig av LW.

Ett annat vittnesmål var LWs chef. LW var den anställd som han under hela sin tid haft mest besvär med och som haft svårt att samarbeta med övrig personal. Att LW rotar i papperskorgen på toaletten efter en kastad tampong för att driva med en kollega verkar något rubbat.
HD var ett psykfall men enbart deprimerad, beskrivningar av LW tyder på någon slags personlighetsstörning. Som tyvärr man konstaterat inom vetenskapen att adopterade oftare har. Personlighetsstörningar som utöver att de är slitsamma för den som lider av den desvärre också kan drabba deras omgivning på ett dåligt sätt. Om LW uppfattas som hotfull och/eller aggressiv av andra så ökar ju risken för henne själv.
Citera
2021-03-25, 19:47
Medlem
Citat:
Av vittnesmålen av prästkollegan Stefan om hans samtal med LW när hon hälsade på. Likaså vittnesmål med väninnan i Storbritannien som LW hade ganska mycket kommunikation med framkommer att LW lade rätt mycket negativ energi till att älta om HD. Nedlåtande elakheter om HDs psykiska hälsa och småaktig avundsjuka att SD inte kan lämna HD som inte ens rakade fittan.

OM ormen SD hade låtit bli att hitta på vad HD resp LW sagt om varandra hade hämnd/hat inte utvecklats som det gjorde. Men SD näringsbevattnade i båda läger för att själv hålla sig undan och förhindra att dom pratade med varandra. Då skulle allt avslöjas.

Enligt LW var den inga vackra saker som HD sagt om henne. Enligt SD.
Citera
2021-03-25, 19:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har inte missat HDs utbrott om mot LW. Men tycker att det finns fler som reagerat på ett beteende som de uppfattat som någit avvikande än vad de förväntat sig av LW.

Ett annat vittnesmål var LWs chef. LW var den anställd som han under hela sin tid haft mest besvär med och som haft svårt att samarbeta med övrig personal. Att LW rotar i papperskorgen på toaletten efter en kastad tampong för att driva med en kollega verkar något rubbat.
HD var ett psykfall men enbart deprimerad, beskrivningar av LW tyder på någon slags personlighetsstörning. Som tyvärr man konstaterat inom vetenskapen att adopterade oftare har. Personlighetsstörningar som utöver att de är slitsamma för den som lider av den desvärre också kan drabba deras omgivning på ett dåligt sätt. Om LW uppfattas som hotfull och/eller aggressiv av andra så ökar ju risken för henne själv.
Enbart deprimerad? Hon äter Quetiapin.
Citera
2021-03-25, 19:57
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Enbart deprimerad? Hon äter Quetiapin.
Hehe..

”Quetiapin Actavis innehåller en substans som kallas kvetiapin. Det tillhör en grupp av läkemedel som kallas antipsykotika.

Quetiapin Actavis kan användas för att behandla flera sjukdomar, som till exempel:
Bipolär depression: då du kan känna dig nedstämd eller deprimerad, skuldtyngd, energilös, har dålig aptit eller sömnproblem.
Mani: då du kanske känner dig väldigt uppvarvad, upprymd, upprörd, entusiastisk, hyperaktiv eller har dåligt omdöme med inslag av aggressivt och splittrat beteende.
Schizofreni: då du kanske ser, hör eller känner sådant som inte finns, tror på sådant som inte är verkligt eller känner dig ovanligt misstänksam, orolig, förvirrad, spänd eller deprimerad.”

https://www.fass.se/m/produkt/20071105000022/public/tabproduct
Citera
2021-03-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tack för svar!

Något litet vill jag minnas att det var. Får kolla senare ikväll. Kanske en laddare till en taktiskt ficklampa?

Det var någon typ av usb
Citera
2021-03-25, 20:28
Medlem
Citat:

Funderat på vad som är orsaken till hennes sämre mående? Jag menar ingen påstår hon mådde bra? Varför förändrades hon?

Jag menar vi har läst drt du citerar, så du är inte sherlock som hittat något nytt.

Men din analys blir ytligt, knäpp weirdo, latent mördare osv.

Sedan den klassiska illa dolda hennes agerande gör ju hon utsätter sig för risk. Normala personer dräper ingen med sjutton slag för någon ev beteende.

Paret d som är mördar duon, har tidigare haft sjukt lätt se döden som en fin utväg. Kolik barn, ta död på. Deprimerad moder, utökat självmord.

Jämför man LW med sitt teasige beteende men negligera paret d och lite rycker på axlarna har man fel i bearbetningen av infon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in