2021-03-25, 18:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
LW hade ju tydligen rätt angående HD. Det ser man nu i efterhand med tanke på hur hon har betett sig i förhör och rättegång. Även efteråt med SD och barnen. Om SD blir fälld hoppas jag att man granskar hennes inblandning med lupp.

Rätt om vad?
Citera
2021-03-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Rätt om vad?
Att HD är hatisk osympatisk lögnare hora osv.
Citera
2021-03-25, 18:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja. Det är nog där motivet ligger. Svartsjuka/kontrollbehov. Han tappade två projekt inom en kort tidsrymd. Det blev för mycket. Och barnen mättade nog inte behovet.

Jag tror att motivet var att efter sex år så var han tvungen att välja. Och han valde HD. Det hade han försökt få LW att förstå i flera år. Att han inte ville skilja sig från HD. Men hon vägrade acceptera det. Han visste att hon aldrig skulle ge sig så han såg väl ingen annan utväg.

Det betyder inte att jag försvarar mordet. Hade han varit en riktig man så hade han stått för vad han gjort och tagit konsekvenserna. Då hade LW inte haft någon makt över honom och han kunde ha brutit med henne.
Citera
2021-03-25, 18:32
Medlem
Citat:
LW trodde att det äntligen var hennes tur men SD ville bara ha tillbaka HD. Det måste ha blivit mer och mer uppenbart för henne att hon bara var en bajstrasa för SD. Men istället för att acceptera det så gav hon sig på HD och skyllde allt på henne. Så att SD slapp ansvaret och skulden. Som vanligt, från båda kvinnorna.

Ingen bajstrasa där inte. En 6-årig relation och SD påstår under tiden att han hade känslor för henne. Hade det bara varit sex skulle det knappast ha varit spännande så länge.
Citera
2021-03-25, 18:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja googleresultaten ändrar sig hela tiden som jag var inne på där att förut så låg denna ficklampa längre ner i resultaten men nu ligger den i topp. Kan ju bero då på att många klickat på just den lampan då och Googles algoritm fått för sig att flytta upp den på första plats. Sen är ju sökresultatet en följd av hans egen recension av de där touchknapparna så nån koppling till ficklampan kan hans egen aktivitet ha.
Att han har köpt en snarlik lampa tidsmässigt i anslutning vet både vi och polisen. Det är högst troligt den eller en liknande lampa som SD och HD diskuterar kort tid innan mordet då med anledning av att HD inte vet hur den ska laddas via USB-kontakten. På Messenger guidar SD att hon bör ”zooma” och då kommer kontakten fram under den rörliga delen.

Annars vad gäller nätet så heter han lite annorlunda och jobbar med lite annorlunda saker på Hitta på tal om sökresultat:

https://www.hitta.se/stefan+davidsson/%C3%B6rebro/person/LWWPjCXvnO

Att folk äntligen börjar prata om denna typ av taktiskt ficklampa igen, får mig nu att undra vad det var för "USB-pryl/laddare" som JG smög in i SD´s hus - med pannlampa(!)- för att hitta?

Kan inte kolla FUP just nu. Någon som minns?

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Äkta vänskap?

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7
Citera
2021-03-25, 18:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ingen bajstrasa där inte. En 6-årig relation och SD påstår under tiden att han hade känslor för henne. Hade det bara varit sex skulle det knappast ha varit spännande så länge.

LW skrev ju själv att han behandlafe henne som en bajstrasa när han valde HD 2017.

Citat:
SD påstår under tiden att han hade känslor för henne

Med betoning på hade. Efter att HD blev bättre var han tydlig med att han valde HD. Känslorna för LW försvann när hon började bete sig som en psyko med hot om avslöjande och polisanmälningar.
Citera
2021-03-25, 18:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
Vart har du läst att Lena skyllde allt på HD? Länka gärna.

Av vittnesmålen av prästkollegan Stefan om hans samtal med LW när hon hälsade på. Likaså vittnesmål med väninnan i Storbritannien som LW hade ganska mycket kommunikation med framkommer att LW lade rätt mycket negativ energi till att älta om HD. Nedlåtande elakheter om HDs psykiska hälsa och småaktig avundsjuka att SD inte kan lämna HD som inte ens rakade fittan.
Citera
2021-03-25, 18:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske. Men av FUP verkar det som att LW var betydligt mer hätsk mot HD än omvänt. LWs pastorkollega berättade att han tyckte LWs utfall och nedlåtande kommentarer om HD när hon besökte honom gjorde honom illa till mods. Lika när LW var tillsammans med J*cke, efter en väninna (tror hon hette K*rin men kan minnas fel) till J*cke postade något på hans sida så kontaktade LW väninnan och upplyste henne att det inte är lämpligt att hon skulle hänga runt J*cke som hon känt i många år. LW framstår ibland som ganska "possesive", kommer inte på något bra ord på svenska. Men en man som vill begränsa sin partners umgänge i detalj brukar väl snart ges speciella epitet, ja du vet vilka.
... Och det tror jag går på ett ut.
Hennes väninna nämner att hon sett att hon kunde möta upp och i TR låter hon som en bitch.
Jag köper tyvärr inte den bild som HD är med och bidrar till om den stalkande LW.
Citera
2021-03-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Att folk äntligen börjar prata om denna typ av taktiskt ficklampa igen, får mig nu att undra vad det var för "USB-pryl/laddare" som JG smög in i SD´s hus - med pannlampa(!)- för att hitta?

Kan inte kolla FUP just nu. Någon som minns?

Äkta vänskap?

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7

En laddare eller powerbank?
Citera
2021-03-25, 18:47
Medlem
Citat:
LW skrev ju själv att han behandlafe henne som en bajstrasa när han valde HD 2017.

Med betoning på hade. Efter att HD blev bättre var han tydlig med att han valde HD. Känslorna för LW försvann när hon började bete sig som en psyko med hot om avslöjande och polisanmälningar.

Nja, jag låter mig inte luras med att han "valde" exfrugan. Som byggintresserad tänkte han på fasaden som skulle vara snygg. Han ville ha kakan och äta den, typ. Klart damerna ska polisanmäla bufflar som jävlas med dem, skulle du också.
Citera
2021-03-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... Och det tror jag går på ett ut.
Hennes väninna nämner att hon sett att hon kunde möta upp och i TR låter hon som en bitch.
Jag köper tyvärr inte den bild som HD är med och bidrar till om den stalkande LW.

Prästen Stefan som var LWs gamla kollega och LWs väninna i Storbritannien kände väl inte ens HD personligen. Tror du HD på något sätt kidnappat Karins och LWs egna vänners tankar med telepati för att de skulle säga något hittepå i sina förhör som finns i FUP? Det köper inte jag. Jag tror de berättar det för att LW faktiskt sagt det.

Skulle jag läst FUP i något slags omvänd Cluedo med premissen att någon skulle mördas, d. v. s. att det inte hänt så skulle jag lika väl kunna gissat att LW skulle slå ihjäl HD.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2021-03-25 kl. 19:04.
Citera
2021-03-25, 19:15
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
En laddare eller powerbank?

Tack för svar!

Något litet vill jag minnas att det var. Får kolla senare ikväll. Kanske en laddare till en taktiskt ficklampa?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in