2021-03-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Vågar du slå vad om det? 30k till sommaren säger du jag tar över det. Pma mig det är lätta pengar för dig att tjäna
Nej det vågar jag inte.

Var väl mer för att poängtera att Bitcoin kan röra sig otroligt mycket.och länge.

De som köpte kring 60k kan mycket väl få vänta 1 år innan priset är uppe på de nivåerna igen.
Citera
2021-03-25, 14:52
Avslutad
Den som följer Bob Loukas (ni vet, anledningen till trådstarten), darrar inte på manschetten.

(liten tråd)
https://twitter.com/BobLoukas/status/1375069485363777543?s=20
Senast redigerad av se_där... 2021-03-25 kl. 15:08.
Citera
2021-03-25, 15:07
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Nej det vågar jag inte.

Var väl mer för att poängtera att Bitcoin kan röra sig otroligt mycket.och länge.

De som köpte kring 60k kan mycket väl få vänta 1 år innan priset är uppe på de nivåerna igen.

Mycket tveksamt, det är troligare att dom som köpte på 60k kommer att få återse 60k innan sommaren än din lösryckta siffra på 30k. Bitcoin är volatil kortsiktigt, men macrotrenden är otroligt bullish om man zoomar ut.
Citera
2021-03-25, 15:27
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Nej det vågar jag inte.

Det var det jag trodde. Du lät ju så säker pådet.

Men jag så mycket för tipset om att bitcoin är volatilt det hjälpte extremt mycket!
Citera
2021-03-25, 16:30
Medlem
Hegamons avatar
Vill någon sammanfatta? Priset på 60 000 kr blev max och sedan sjönk det? Vi väntar på att priset ska sjunka till 15 000-20 000 och så börjar allt om?
Citera
2021-03-25, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vill någon sammanfatta? Priset på 60 000 kr blev max och sedan sjönk det? Vi väntar på att priset ska sjunka till 15 000-20 000 och så börjar allt om?
Nä, det skulle nog krävas någon rätt extrem otippad händelse för att se $15-20k närmaste tiden. Alternativt att hela ekonomin kraschar totalt.

Däremot har marknaden varit horribelt svag i flera veckor, så smällen var rätt given och den är förmodligen inte över. Det är en bra sak. Vi har precis börjat se lite mer kraft bakom rörelserna, och det behövs. Om vi inte ser kraftiga selloffs under hög volym kan ni glömma att vi går till himlen igen den här vändan. Det går liksom inte att fisa sig till market caps som ökar $1.5t -> $3t.

Ethereum skulle kunna gå under tidigare $1400 dock. Jag vet inte om någon såg det, men jag jag skrev en del för några månader sedan om "fejk-ATH" när Ethereum passerade $400. Det är för att ökningen var så sinnesjuk för ETH 2017 att det till slut genererade en fullständig luftbubbla. För högt för tidigt. Sista svängen $400 -> $1400 blev riktigt märklig. När man tittar på grafer är det bara en anomali, d.v.s. det är lättare att förstå utvecklingen för $ETH genom att skala bort den. Därför kan det också vara rimligt att se $400 som tidigare ATH om man vill försöka lista ut svängningarna, och i sådant fall är $1400 mer än 3x över.

Och det hjälper ju inte att Hoskinson just nu nukear hela marknaden för digitalisering, genom att förvirrat ta sak efter sak och lura på en förvirrad pöbel att "CARDANO GÖR X BÄTTRE!!1", men en plattform som inte bara inte gör det bättre, utan dessutom inte gör det alls.

Sistnämnda bör dock påverka BTC absolut minst, eftersom Bitcoin i princip inte används för sådana saker ändå.
Senast redigerad av LarryLarry 2021-03-25 kl. 16:50.
Citera
2021-03-25, 16:50
Avslutad
Så länge vi inte stänger en dag på under $45100, så är upp-trenden som startade för ett år sedan intakt. och nya höjder är snarare att vänta.

Den dagen vi stänger under 45k får man omvärdera läget.
Citera
2021-03-25, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Så länge vi inte stänger en dag på under $45100, så är upp-trenden som startade för ett år sedan intakt. och nya höjder är snarare att vänta.

Den dagen vi stänger under 45k får man omvärdera läget.
Makes no sense. Det är ju inga konstigheter om BTC skulle kapitulera mot $38k-$40k, och det vore ju dessutom ett fantastiskt köpläge (givet information vi har idag).
Citera
2021-03-25, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Makes no sense. Det är ju inga konstigheter om BTC skulle kapitulera mot $38k-$40k, och det vore ju dessutom ett fantastiskt köpläge (givet information vi har idag).

Om man inte värderar teknisk analys, så fine, då kan man tycka så.

Jag ser det som en ickefråga då det i dagläget inte finns någon teknisk eller fundamental anledning för den att passera 45k.
Citera
2021-03-25, 19:00
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Du har kommit fram till att marknaden är bearish baserat på att vi inte fortsatt öka 5k i veckan märker jag.
Citera
2021-03-25, 19:29
Medlem
En stor containerfartyg skapa block i suezkanalen så har vi en spegel till btc
för att kanalen är väldigt viktigt för marknader mellan olika länder.
Citera
2021-03-25, 19:35
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
En stor containerfartyg skapa block i suezkanalen så har vi en spegel till btc
för att kanalen är väldigt viktigt för marknader mellan olika länder.
Vad i helvete mumlar du om? Totalt obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in