Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-25, 12:37
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
jag är alltså M, inte L.

Vad gäller asylrätt och de reglerna bör M göra upp med SD.

Ok. Det förklarar att du emellanåt för fram sunda åsikter. Du är medveten om att SD förespråkar återvandring?

Jag har inte fått klart för mig var du står i frågan om L, Sabuni och en eventuell borgerlig regering med stöd av SD? Dra gärna en kort sammanfattning.
Citera
2021-03-25, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Ok. Det förklarar att du emellanåt för fram sunda åsikter. Du är medveten om att SD förespråkar återvandring?

Jag har inte fått klart för mig var du står i frågan om L, Sabuni och en eventuell borgerlig regering med stöd av SD? Dra gärna en kort sammanfattning.

Ptja, jag av den gamla stammen som tycker man skall hedra ingångna avtal.

Det är skillnad på PUT och TUT dock.
Citera
2021-03-25, 12:47
Citat:
Ptja, jag av den gamla stammen som tycker man skall hedra ingångna avtal.

Det är skillnad på PUT och TUT dock.

Nej allt måste rivas upp och göras om. Endast de som skött sig exemplariskt bör få stanna. Den senare kategorin är dock mycket välkommen.

Men du tror alltså att du kan få med L i en borgerlig regering och att SD ska ge sitt stöd till den utan att få något tillbaka?
Citera
2021-03-25, 13:06
Medlem
Dagens DN har en artikel om (L) i Papperstidningen åtminstone. På Ledarplts skriver de att (L) bör gå till val som en självständig liberal kraft i mitten som sedan kan göra upp med både vänster och höger i sakfrågor. Helst tillsammanas med (C). De beskriver det som ett problem att det finns 8 partier men bara två regeringsalternativ.

Antar man att DN i praktiken är en röst för Stockholmsfalangen inom (L) så väcks ju hoppet att Sabunis linje förlorar och (L) kan förpassas till soptippen
Citera
2021-03-25, 14:29
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Dagens DN har en artikel om (L) i Papperstidningen åtminstone. På Ledarplts skriver de att (L) bör gå till val som en självständig liberal kraft i mitten som sedan kan göra upp med både vänster och höger i sakfrågor. Helst tillsammanas med (C). De beskriver det som ett problem att det finns 8 partier men bara två regeringsalternativ.

Antar man att DN i praktiken är en röst för Stockholmsfalangen inom (L) så väcks ju hoppet att Sabunis linje förlorar och (L) kan förpassas till soptippen

Vad DN menar är att FP skall stödja det regeringsalternativ som inte innehåller SD. DN's hållning rent generellt är att Löfven ska fortsätta att vara statsminister så länge det inte finns några alternativ som inte innehåller inflytande från SD på ett eller annat sätt.

DN har under mandatperioden varit större supportrar av en socialdemokratiskt regering än S-märkta organ som Aftonbladet...
Citera
2021-03-25, 14:48
Medlem
Citat:
Nej allt måste rivas upp och göras om. Endast de som skött sig exemplariskt bör få stanna. Den senare kategorin är dock mycket välkommen.

Men du tror alltså att du kan få med L i en borgerlig regering och att SD ska ge sitt stöd till den utan att få något tillbaka?

Okej, men det är väl radikalt.

Jag vill att svenska staten hedrar de avtal det ingår, så där skiljer vi oss. Man skall alltid kunna lita på de avtal Sverige ingår helt enkelt.

Jag tror på en M-KD-regering som regerar på hoppande mandat. Lite som sossarnas minoritetsregeringar som ibland gör upp med C, ibland med V.
Citera
2021-03-25, 15:11
Citat:
Okej, men det är väl radikalt.

Jag vill att svenska staten hedrar de avtal det ingår, så där skiljer vi oss. Man skall alltid kunna lita på de avtal Sverige ingår helt enkelt.

Jag tror på en M-KD-regering som regerar på hoppande mandat. Lite som sossarnas minoritetsregeringar som ibland gör upp med C, ibland med V.

Du är en borgare i själen. För svag för att kunna ta beslut som kräver styrka.

När Lee Kuan Yew grundade Singapore och påbörjade byggnationen av världens framgångsrikaste nation så samlade han ihop allt avskum på Singapore och deporterade dem utan rättegång. Sverige saknar sådana ledare och är dömt till undergång. Det är också därför min framtidsplan innebär exit från Sverige.

OnT: Hur ska en sådan regering kunna tillträda utan stöd från åtminstone såväl L som SD?
Citera
2021-03-25, 15:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson

Jag ser det snarare som ett sista desperat försök från DN:s sida att stoppa en ofrånkomlig anpassning till det som de liberala väljarna vill ha: ett liberalt parti som står stabilt med båda fötterna i det borgerliga blocket.
Citera
2021-03-25, 15:15
Medlem
Citat:
Du är en borgare i själen. För svag för att kunna ta beslut som kräver styrka.

När Lee Kuan Yew grundade Singapore och påbörjade byggnationen av världens framgångsrikaste nation så samlade han ihop allt avskum på Singapore och deporterade dem utan rättegång. Sverige saknar sådana ledare och är dömt till undergång. Det är också därför min framtidsplan innebär exit från Sverige.

OnT: Hur ska en sådan regering kunna tillträda utan stöd från åtminstone såväl L som SD?

De får stöd av båda då alternativet är S - mp.
Citera
2021-03-25, 15:17
Citat:
De får stöd av båda då alternativet är S - mp.

Liksom de fick stöd av båda i senaste valet menar du?
Citera
2021-03-25, 15:21
Medlem
Citat:
Liksom de fick stöd av båda i senaste valet menar du?

Nej, men L har ju bytt fot om Sabuni får igenom sin strategi. De kan tänka sig att stödja en regering som förhandlar med SD. Björklund hade lovat sina adopterade barn att aldrig stödja en regering som förhandlar med SD.

C säger fortfarande nej och stödjer S-mp i det läget.

Det jag beskriver är det troligaste demokratiska alternativet till att fälla Löven.
Citera
2021-03-25, 15:28
Citat:
Nej, men L har ju bytt fot om Sabuni får igenom sin strategi. De kan tänka sig att stödja en regering som förhandlar med SD. Björklund hade lovat sina adopterade barn att aldrig stödja en regering som förhandlar med SD.

C säger fortfarande nej och stödjer S-mp i det läget.

Det jag beskriver är det troligaste demokratiska alternativet till att fälla Löven.

Nej. Det troligaste alternativet är att L inte klarar spärren och att M/KD/SD får egen majoritet. M/KD bildar således regering med stöd av SD.

Klarar L spärren så är det troligaste alternativet att Löfven sitter kvar med stöd av L.
Du är en naiv borgare och naiva borgare har inte lyckats ta makten i Sverige på 130 år, och detta kommer att upprepa sig igen om L klarar spärren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in