2021-03-24, 19:42
Medlem
Steff83s avatar
Frågan är exakt vad det är dom "stödjer"? Om dom ens vet om det. Det är lite oklart.
Citera
2021-03-24, 19:43
Medlem
Sabuni hoppar mellan en lobbist firma och politiken. Hon är öppet korrupt men de verkar inte väljarna bry sig om.
Hon kommer föra fram destruktiv politik som miljöfrågor dvs massiva skatter på allt som gjort samhället rikt. Mer invandring och lite annat smått o gott som är meningslöst.
Citera
2021-03-24, 22:20
Medlem
Prokloss avatar
Problemet för liberalerna är att de snart är utraderad. När de väl åker ut ur riksdagen hjälper det inte att 9 av 10 håller med
Citera
2021-03-25, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu håller jag inte med om din analys, men även om du hypotetiskt hade rätt så påverkar det ju inte hur de liberala kärnväljarna ser på saken. De har efter att ha gjort sina egna analyser landat i att de stöder Sabuni. Inget som du (eller jag) skriver på Flashback ändrar på det.
De svarar på frågan "Tycker du att Nyamko Sabunis besked om gå till val med målet att bilda en borgerlig regering är rätt väg att gå för Liberalerna?"

Att 9 av 10 av deras väljare vill se en borgerlig regering är ingen överraskning. Men frågan säger inget om deras åsikt om ett samarbete med SD. Vilket gör undersökningen rätt meningslös.

Och med det har jag argumenterat varvet runt och har inte så värst många fler argument än de redan nämnda.
Citera
2021-03-25, 09:01
Medlem
Av den här trådens frågeställningar kan man nästan få intrycket av att L-politiker lever för att representera sina väljare. Inget kunde vara mer fel. L är de förnumstiga, akademiskt lagda småborgarnas klubb för inbördes beundran.

L-politiker blir man om man anser sig lite förmer, vara en lite bättre och godare person med högre moral än alla andra. En post i L är med andra ord i princip bara en narcissistspegel för egoboosting. Folkpartiet uppfann virtue signalling typ 100 år före begreppet myntades. Bakom fernissan av pretentioner om att vara empatiska humanister som slåss för liberaaaaaala värdeeeeeeringar döljer sig bara simpelt förakt för vanligt folk.

Av detta följer att ju fler L-kärnväljare som är på kollisionskurs med den enskilda L-politikern, desto mer lockande blir tillfället för L-politikern att använda det för massiv godhetssignalering. Typ "jag är så god och fin och moraliskt överlägsen och bergfast förankrad i mina värderingar att jag tänker gå emot ALLA för att demonstrera det, så ju fler av våra väljare som är emot mig desto mäktigare känns det att sätta sig på tvären och göra detta till mitt liberala Alamo!"
Citera
2021-03-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Problemet för liberalerna är att de snart är utraderad. När de väl åker ut ur riksdagen hjälper det inte att 9 av 10 håller med
Det sorgliga är att jag sett någonstans att "4 av 10 moderatväljare" är beredda att stödrösta på L.

Snacka om självskadebeteende. Ta bort procentenheter av valresultatet från M bara för att se L göra ett lappkast igen och hellre stödja Löfven än att gå med på Jimmies krav.
Citera
2021-03-25, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror det är gaskammare du vill ha till alla dina motståndare som den intoleranta liberal du är. Eller skall du baka bröd?

Nä.

Jag bara frågar efter din plan.
Citera
2021-03-25, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Jag är f d lärare och har betydligt mer insyn än de flesta avseende denna problematik.

Främst till Syrien, Irak, Somalia och Afghanistan. Dvs de ska återvända till sina hemländer och inte parasitera på Sverige.

Apropå gasugnar så följer jag inte med dig ner i den liberala sandlådan.

Vi får väl se om det överhuvudtaget är möjligt.

Jag jobbar som lärare idag och vet hur bristande svenskkunskaper sänker studieresultaten.

Många av eleverna talar arabiska men de läser inte arabiska väl. Det är skillnad på talspråk ich skriftspråk ju, och de har inte gått arabisk skola, kanske småskolan. De läser således dåligt redan på sitt eget språk. Att med det lära sig vettig svenska är svårt.
Citera
2021-03-25, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Vi får väl se om det överhuvudtaget är möjligt.

Jag jobbar som lärare idag och vet hur bristande svenskkunskaper sänker studieresultaten.

Många av eleverna talar arabiska men de läser inte arabiska väl. Det är skillnad på talspråk ich skriftspråk ju, och de har inte gått arabisk skola, kanske småskolan. De läser således dåligt redan på sitt eget språk. Att med det lära sig vettig svenska är svårt.

Det handlar egentligen inte om hemspråksundervisning utan om att det här klientelet inte har ett dugg här att göra. De ska ut!

OnT: Hur ska du kunna assimilera dessa mängder med manliga analfabeter när du och L samtidigt vill fylla på med mycket mer av samma sort? Du som kallar SDs politik för vettlös blir svaret skyldig.
Citera
2021-03-25, 12:28
Medlem
Citat:
Det handlar egentligen inte om hemspråksundervisning utan om att det här klientelet inte har ett dugg här att göra. De ska ut!

OnT: Hur ska du kunna assimilera dessa mängder med manliga analfabeter när du och L samtidigt vill fylla på med mycket mer av samma sort? Du som kallar SDs politik för vettlös blir svaret skyldig.

Okej, men mitt exempel gäller ju hur SD agerar i kommunalpolitiken här nere.

Det kommer ta enormt lång tid att assimilera. Därför måste M göra upp med SD om en linje som liknar Hanif Balis, Radikalt extremt mycket färre asylanter.

Men att skippa hemspråksundervisningen för de som redan är här är fel väg att gå.

Jag skall alltså rösta M, inte L.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2021-03-25 kl. 12:32.
Citera
2021-03-25, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett

SDs kommunalpolitik är inte Topic, utan svara nu på frågan jag ställde dig. Hur ska du lösa integrationsproblematiken när du och L ständigt vill fylla på med mer analfabeter?
Citera
2021-03-25, 12:34
Medlem
Citat:
SDs kommunalpolitik är inte Topic, utan svara nu på frågan jag ställde dig. Hur ska du lösa integrationsproblematiken när du och L ständigt vill fylla på med mer analfabeter?

jag är alltså M, inte L.

Vad gäller asylrätt och de reglerna bör M göra upp med SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in