2021-03-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det får vi inte skriva här tydligen.

Kvinnan har lyckats med bedriften av att vara en av de mest eftersökta på Mr. Koll.

Sa jag att initialerna var EA?

Till dagens datum är hon sökt 9252 gånger
Citera
2021-03-25, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du har nog rätt. Sen är rättsväsendet fel väg att gå när det gäller att lösa problemet med sexuella övergrepp. Det behövs bättre uppfostran av både pojkar och flickor.

Nja, tittar du på domar så är det inte "bättre uppfostran" som skulle mer än halvera problemet, och i vissa specefika typer av sexuella övergrepp ( bla de de grövre) i det närmaste utradera dem (säg 80% - 99% av dem)

En kompromiss kunde även vara att införa 2 strike rule eller att stapla strafftiden på varandra för resp brott,

Sitter du inlåst så kan du ju knappas springa runt och påstå att du är ett offer och falskanmäla folk för våldtäkt, när det är du som är förövaren.
Citera
2021-03-25, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Baserat på vadå?
det är ett mycket ovanligt brott, det faller få domar i ämnet,

Att siffrorna kan blåsas upp offantligt av alla gånger som linne cleaseon blir våldtagen till och från sitt närlivs betyder ju inte att "idiologisk våldtäkt" ska räknas in i statestiken. det är ju inte heller något som där ska utdömmas straff för.

man kunde ju tro att alla dessa "180`000" våldtäkterna borde rendera en himla massa aborterade våldtäktsbebisar.... men inte ens där är det frågan om hela % (eller halva % ens)

De flesta våldtäkterna sker troligen inom förhållanden, vänner eller bekanta och de anmäls inte. Det finns ju både kondomer, dagen efter piller och mm.m
Citera
2021-03-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, det är hennes rätta namn, men i våldtäktsmål är BOs namn alltid skyddat av sekretess. I dokumentationen (offentlig) använder man då ex "Sekretess A", för BOs uttalanden, i ex fup och domsaga.

Hur länge har detta varit praxis? Hade ingen aning.

Men namnet med initialierna EA kommer från Lambertz presskonferens, eller? Eller var hennes identitet redan knäckt av Flashbacks detektiver? (jag kom in i tråden först efter att Lambertz hållit sin trädgårdsbriefing).
Citera
2021-03-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nja, tittar du på domar så är det inte "bättre uppfostran" som skulle mer än halvera problemet, och i vissa specefika typer av sexuella övergrepp ( bla de de grövre) i det närmaste utradera dem (säg 80% - 99% av dem)

Domar visar nästan ingenting. Sexbrott är ett dolt brott.
Citera
2021-03-25, 13:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Enligt Lambertz historia ja , vem säger att det gått till så? Jag tror på EA att GL har haft sex med henne mot hennes vilja. Sen att det inte räcker för åtal för våldtäkt är en annan sak.

Det är väl inte GLs "historia", åklagaren svalde ju EAs "historia" med hull och hår. Sedan har det väl mer eller mindre framkommit att de tekniska "bevis" som EA har lämnat in verkar ha fått samma behandling INNAN de lämnades in till polis som i åtalet mot DU.

Problemet gäller att EA själv har konstruerat bevis. Kostruerade bevis av motparten kan ju fälla även dig.....
Citera
2021-03-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
De flesta våldtäkterna sker troligen inom förhållanden, vänner eller bekanta och de anmäls inte. Det finns ju både kondomer, dagen efter piller och mm.m

Tillskillnad från Topic i den här tråden eller?

Du har ju givetvis rätt till din åsikt, men den är ju inte bättre eller nödvändigtvis "mer" objektivt än att ahmed och mahmuds åsikt att hon va med på det och de sitter oskyldigt dömda för sexuelbrott....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Länken som FB genererar automatiskt funkar inte, men klistra in nedanstående i din webbläsare:
Kod:
http://transfer.sh/%28/BIKUu/No-Silence-of-the-Lambz.mkv%29.zip

Tack så mycket, det gjorde susen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Min utgångspunkt är att om två personer är störda,fulla, drogade eller whatever ska inte den ene få all skuld. Varför förutsätter man att Lambertz vid det tillfället hade alla sina hästar hemma?
Jag säger inte att det är önskvärt att världen ser ut som den gör och att i just det här fallet så är visserligen både EA och GL ytterst märkliga människor, men det är trots allt bara en av dem som vårdats enl LPT och under senare år hamnat i upprepade våldtäktssituationer.
Eller kanske mer korrekt: "våldtäktssituationer"?

Det kan ligga EA i fatet.
Citera
2021-03-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Får hon inte gå och lägga sig? Jo det får hon men GL får inte komma efter och lägga sig på henne och ha sex med henne när hon är väldigt berusad. Solklar våldtäkt men tyvärr räcker inte bevisningen, det gör sällan det i våldtäktsmål.
Enligt GL började de hångla på nedervåningen och gick upp tillsammans och hade samlag.
Citera
2021-03-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Det är bara vad jag tycker - och FB är väl ett forum för tyckande? Dessutom är det aningen mer PK
Det finns en hel del snygga äldre kvinnor också (som gillar att nuppa - jag vet)
Beauty lies in the eye of the beholder

Men jag förstår inte varför du tycker det? Varför ska man göra allt som är pk? Knulla en gammal ful kärring om du vill men det borde vara självklart att alla inte tänder på 70 åriga kärringar. Är man gammal och en ung vill ligga med en borde man tacka gud och säga ja tack.
Citera
2021-03-25, 13:41
Medlem
black_devils avatar
bruden har ljugit i andra tillfälllen.

och följer man upp i en lägenhet frivilligt börjar man misstänka att bruden ljuger igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in