2021-03-25, 13:37
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Medianåldern för döda ligger väl på 85 år, och drygt 80% har någon annan allvarlig sjukdom samtidigt. Jag förstår ärligt talat inte varför folk nojar helt i onödan.

Stäng av TV:n och mainstream media är mitt råd. Det är den bästa lösningen på pandemin som tyvärr har satt sig på hjärnan hos så många. Även i denna tråd kan jag se...
Ja, haha, vad f-n spelar det för roll att det dör lite gamla och sjuka till höger och vänster. Huvudsaken är ju att DU har klarat dig, eller hur!?

Och så alla lågutbildade som fått sparken och sitter på FB och skriker "öppna upp!"...
Citera
2021-03-25, 13:40
Medlem
Brittiska, sydafrikanska och brasilianska varianterna befinner sig i Sverige och breder ut sig.
Den förstnämnda verkar dominera och flera yngre personer blir sjuka. Tror inte att vi är i närheten av en topp än och det kan säkert bli än mer allvarligt än förra våren, i och med att desa mutationer är mer kraftfulla än originalviruset.
Citera
2021-03-25, 13:41
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Medianåldern för döda ligger väl på 85 år, och drygt 80% har någon annan allvarlig sjukdom samtidigt. Jag förstår ärligt talat inte varför folk nojar helt i onödan.

Stäng av TV:n och mainstream media är mitt råd. Det är den bästa lösningen på pandemin som tyvärr har satt sig på hjärnan hos så många. Även i denna tråd kan jag se...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ga62XQ/larm-om-allt-fler-sjuka-unga-vi-star-infor-en-ny-pandemi
"Fler unga blir svårt sjuka i covid-19 och läget är mycket oroande, anser experter.

Situationen kopplas till de nya virusmutationerna som breder ut sig i Sverige.

– Det är allvarligt. Jag anser att vi har att göra med ett nytt virus, säger Fredrik Sund, verksamhetschef på infektionskliniken på Akademiska sjukhuset."

Som rubriken lyder. Men du följer ju inte vanlig media. Håller dig till dårar på Youtube. Det blir nog bra ska du se.
Citera
2021-03-25, 13:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja, haha, vad f-n spelar det för roll att det dör lite gamla och sjuka till höger och vänster. Huvudsaken är ju att DU har klarat dig, eller hur!?

Och så alla lågutbildade som fått sparken och sitter på FB och skriker "öppna upp!"...

De äldre och sköra ska ha vaccin. men efter det ska vi öppna upp helt efter alla 70+ är vaccinerade. Och de som inte vill sköta hälsan får skylla sig själv. Det är ungefär vad jag tycker...

Det är tyvärr förenat med risk att leva och nu handlar det om att folk kanske förstår att man bör jobba med att sänka sin egen risk för att bli allvarligt sjuk. Det positiva är att man minskar risken för att bli sjuk i andra sjukdomar samtidigt om man skärper till sig.
Citera
2021-03-25, 13:42
Medlem
Region Stockholm vill inte tala om vilka man valt vaccinera före riskgrupperna, fick jag som notifikation på mobilen för en stund sen, varför vill man inte det?
Citera
2021-03-25, 13:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ga62XQ/larm-om-allt-fler-sjuka-unga-vi-star-infor-en-ny-pandemi
"Fler unga blir svårt sjuka i covid-19 och läget är mycket oroande, anser experter.

Situationen kopplas till de nya virusmutationerna som breder ut sig i Sverige.

– Det är allvarligt. Jag anser att vi har att göra med ett nytt virus, säger Fredrik Sund, verksamhetschef på infektionskliniken på Akademiska sjukhuset."

Som rubriken lyder. Men du följer ju inte vanlig media. Håller dig till dårar på Youtube. Det blir nog bra ska du se.

Hur många unga ligger inne på sjukhus och dör i covid?
Citera
2021-03-25, 13:46
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Region Stockholm vill inte tala om vilka man valt vaccinera före riskgrupperna, fick jag som notifikation på mobilen för en stund sen, varför vill man inte det?
Man har nån tanke om sekretess. Stod om det i dagens DN.
Citera
2021-03-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy

Vad efterfrågades?

Namn, personnummer och adressuppgifter till de som fått vaccinet?

Det är inte så konstigt sånt inte lämnas ut.

Generella prioriteringsregler, vilken sorts personal osv som fått vaccinet när det blir över vaccin när dagen är slut borde kunna lämnas ut.
Citera
2021-03-25, 13:48
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

Medellivslängden för män är ca 81 år och för kvinnor 85 år.

Hur djävla korkad är man om man inte kan dra egna slutsatser om hur "allvarlig" situationen är..

... när fakta är så överväldigande, bara man tar ett steg tillbaka och tittar på helheten.. istället för att grotta sig ner i vilket vaccin som är farligt eller inte.
Citera
2021-03-25, 13:49
Medlem
Citat:
De äldre och sköra ska ha vaccin. men efter det ska vi öppna upp helt efter alla 70+ är vaccinerade. Och de som inte vill sköta hälsan får skylla sig själv. Det är ungefär vad jag tycker...

Det är tyvärr förenat med risk att leva och nu handlar det om att folk kanske förstår att man bör jobba med att sänka sin egen risk för att bli allvarligt sjuk. Det positiva är att man minskar risken för att bli sjuk i andra sjukdomar samtidigt om man skärper till sig.

Du är helt obildad. Mutationerna som sprider sig nu tycks slå ganska hårt även på yngre. Även originalcoronan kunde orsaka svår sjukdom förra året, och nu är det värre. Öppnar vi hela samhället så fylls samtliga av Sveriges sjukhus upp inom en vecka.
Citera
2021-03-25, 13:52
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
97 inlagda rapporterar Uppsala idag. 8 fler än igår.

/Regionen

Svårt att dra slutsatser av enskild dag
Citera
2021-03-25, 13:53
Medlem
kazangass avatar

"Intressant "skriven artikel.
I Uppsala berättar dr. Sund att det ligger fler unga på vårdavdelningarna.

Sedan klipper man in en rapport från Västra Götaland, och här berättar dr. Wallberg att
andelen unga är ökande.

Dr. Sund anser att situationen i Uppsala beror på de nya varianterna, men dr. Wallberg nämner inte ens denna eventuella kopplingen.

I Uppsala verkar antalet unga öka i absoluta tal, medan i Västra Götaland handlar det om en ökande andel unga då färre äldre vårdas på sjukhuset.

Tyckte väl att jag kände igen dr. Sund.
Det är samma kille som skrek efter nedständning i november.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/uppsalalakaren-tuffa-krav-sverige-bor-overvaga-nedstangning
Senast redigerad av kazangas 2021-03-25 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in