2021-03-25, 13:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Så man ska ha ett vaccin då för varje variant menar du?

Immunförsvaret ska man inte underskatta. Har det lärt sig grundkoden så kan det lära sig även mutanterna.

Ja GBD är inga knäppskallar. De får mer och mer rätt i sina åsikter i takt med att tiden går. Lockdowns är skit och måste upphöra ASAP.

Det du påstår om att skydda de i risk vet vi inte fungerar. Allmän spridning betyder att alla grupper drabbas.

Du killgissar bara om immunförsvaret. Prova att läsa lite studier från Sydafrika istället.
Citera
2021-03-25, 13:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Till skillnad från dig litar jag inte på konspirationsteorier och trams om fascism som du gör.
Jag litar på harvard-professorer och inga konspirationsteorier. Så fort man säger emot ett får så kommer alltid de dragandes med antingen "foliehatt" eller "konspirationsteoretiker".

Citat:
Jag är också medveten om att ett starkt immunförsvar löper mindre risk att drabbas av sjukdomar. Jag är dessutom medveten om att det tar väldigt lång tid att reversera/bota underliggande sjukdomar eller utveckla ett hälsosamt leverne om man har levt ohälsosamt under en lång tid. Du verkar ha problem med att förstå det sistnämnda.
Diabetes typ 2 kan gå väldigt fort att reversera bara kosten ändras om.

Citat:
För att tillägga: Jag är frisk, jag har inga underliggande sjukdomar, äter hälsosamt, motionerar regelbundet och har ett CRP-värde på 0,8. Däremot vet jag inte om jag är smittad av viruset och därför bär jag munskydd.
Problemet är att munskydd inte skyddar vare sig dig eller din omgivning. Det enda som kan skydda dig är att du har en hyfsad grundhälsa och ett bra immunförsvar.

Citat:
Du får också bära munskydd även om du har blivit smittad av viruset så att kanske fler sådan "frihetskämpar" som du blir inspirerade av att bära munskydd. Långtifrån alla frihetskämpar har blivit smittade av viruset eller vet om att de har blivit smittade. Därför vore bra om sådana som du börjar använda munskydd.
Nej det är inte bra att bära munskydd. Det är mycket viktigare att folk börjar ta ansvar för sin egen hälsa och sluta äta skräpmat, röka och supa, så att vården inte korkas igen i onödan.
Citera
2021-03-25, 13:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det du påstår om att skydda de i risk vet vi inte fungerar. Allmän spridning betyder att alla grupper drabbas.
Det vi vet är att lockdown inte fungerar och det enda som kan skydda en fram till dess att vaccinet kommer är en hyfsad grundhälsa. Det har nu gått snart ett år och på ett år hinner man långt om man på allvar vill gå ner lite i vikt och förbättra kondisen.

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Du killgissar bara om immunförsvaret. Prova att läsa lite studier från Sydafrika istället.
Jag tror att vi behöver se helheten mer och inte stirra oss blinda på covid. Då riskerar vi att hamn i helt galna lösningar som lockdowns med allt vad det innebär...
Citera
2021-03-25, 13:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connyloppa
Det är fan helt otroligt vad blåst du är....

Kan du inte ta och starta en egen tråd där du för fram din hjärndöda smörja?

Jobbigt att höra hur det fungerar i den verkliga världen? Du kanske inte är mogen för att höra att det går bra att inte bära munskydd och leva som vanligt i både Florida och i Texas?

Och barnen kan få gå i skolan.... "hjärndöd smörja"? Du kan inte vara en god människa du...
Citera
2021-03-25, 13:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Covid kommer inte försvinna under en lång tid. Där är vi överens om. Däremot kan vi se till att smittspridningen blir så liten som möjligt så att alla människor, oavsett ålder, hälsotillstånd och så vidare kan återgå till pre covid livet så fort som möjligt.

Problemet är att människan inte är gjord för ett sådant liv. Vi är inte gjorda för social distansering och gå runt med munskydd. Det är en helt ohållbar tanke vi behöver komma ifrån.
Citera
2021-03-25, 13:21
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Så är det. Därför bör vi se till att viruset inte muterar till en sådan variant som vaccinerna inte biter på. Om vi inte lyckas med det behöver vi vaccinera 80+ igen och det förhindrar våra möjligheter till att återgå till ett pre covid liv.

Det går inte att hålla avstånd i klassrummen, matsalen etc. Jag förstår lärarnas oro. Regeringen har skitit fullständigt i dem och lät dem bli smittade av viruset. Inget munskyddskrav och andra obefintliga åtgärder har bidragit till att lärarnas oro har ökat.

Är lärarna 70+?
Inte? ... då är risken de dör med Covid19 ca 0,01% (lite drygt 1000 personer som avlidit har varit under 70.. med en befolkningsmängd på 10.350 M)

Det är större sannolikhet att de drabbas av cancer eller en hjärt/kärlsjukdom som skördar mångfald fler dödsoffer men som det slutat pratas om.

Det nya modeordet är "ORO" och vad folk "Känner"
Som sagt... det gnälls lite väl mycket.
Senast redigerad av MittMalmoe 2021-03-25 kl. 13:41.
Citera
2021-03-25, 13:24
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Är lärarna 70+?
Inte? ... då är risken de dör med Covid19 ca 0,01% (lite drygt 1000 personer som avlidit har varit under 70.. med en befolkningsmängd på 10.350 M)

Det är större sannolikhet att de drabbas av cancer eller en hjärt/kärlsjukdom som skördar mångfald fler dödsoffer men som det slutat pratas om.

Det nya mode är "ORO" och vad folk "Känner"
Som sagt... det gnälls lite väl mycket.
Håller i grunden med dig, men det är inte 10 miljoner svenskar som smittats. De allra flesta har inte fått covid-19, så risken är lite större, men fortfarande på några hundradelar av en procent.
Citera
2021-03-25, 13:28
Medlem
Hur många friska personer tror ni har avlidit av dessa som gått bort men varit under 60 år?
Citera
2021-03-25, 13:28
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Håller i grunden med dig, men det är inte 10 miljoner svenskar som smittats. De allra flesta har inte fått covid-19, så risken är lite större, men fortfarande på några hundradelar av en procent.

Du har rätt... 10 M har inte smittats... en uppskattning är att ca 20% har blivit smittade... vad säger det om hur snabbt viruset sprids? .... hur stor nytta gör munskydd då egentligen?

Det har fått härja fritt i över ett år nu..

Dags att öppna upp helt... de i riskgrupp är snart vaccinerade.. de övriga kommer få milda eller inga symptom

GAME OVER
Citera
2021-03-25, 13:30
Medlem
Madagascars avatar
97 inlagda rapporterar Uppsala idag. 8 fler än igår.

/Regionen
Citera
2021-03-25, 13:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hur många friska personer tror ni har avlidit av dessa som gått bort men varit under 60 år?

Medianåldern för döda ligger väl på 85 år, och drygt 80% har någon annan allvarlig sjukdom samtidigt. Jag förstår ärligt talat inte varför folk nojar helt i onödan.

Stäng av TV:n och mainstream media är mitt råd. Det är den bästa lösningen på pandemin som tyvärr har satt sig på hjärnan hos så många. Även i denna tråd kan jag se...
Citera
2021-03-25, 13:33
Medlem
Takadongtakadangs avatar
294 patienter på IVA just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in