2021-03-25, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Att köpa en Tesla för Bitcoin nu, är som att köpa pizza för Bitcoin 2010.
Ja om man köper sin Tesla för sin Hodl.

Förslagsvis växlar man in sina fiat till BTC och gör sedan Tesla köpet, och behåller sin hodl.
Citera
2021-03-25, 09:49
Medlem
happilappis avatar
Ser ju inte allt för ljust ut nu under ett kortsiktigare perspektiv. Vi kan ha sidledes/nedgångar under ett par månader för att dra igång en slutpump framåt hösten.

Momentum är helt klart dött. Man hade förväntat sig en större uppgång kring 13 mars och framåt, men den uteblev och stendog på en gång - detta är en stor varning. Börjar se ut som en topping formation. Bra nyheter från Tesla och kursen dumpas - stor varning.

Jag förväntar mig att att vi sweepar 28 feb lows minst kommande veckor. 40-41k är viktig. Sen har vi weekly 21EMA som är nyckel att hålla i en bullmarket.

Vi börjar där och sen får vi se. För att bitcoin ska se bra ut igen så måste vi stänga över 59k IMO. Fram tills dess säljer man alla toppar om man vill ut.
Citera
2021-03-25, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Bra nyheter från Tesla och kursen dumpas - stor varning.

Samtidigt hände samma sak i februari när Musk började med sina bitcoin tweets. Rusade upp på nyheten, dumpade fort tillbaka till samma nivåer och sedan ny ATH någon vecka eller två senare.
Citera
2021-03-25, 10:14
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag anser att majoriteten av alts bara stjäl scenljus och market cap från Bitcoin.
Det finns på tok för mycket pengar i dödsdömda alt projekt, som istället kunde legat i Bitcoin (och eventuellt någon alt som faktiskt har en framtid, men det låter jag vara osagt).

Jag vill att folk skall tjäna pengar på rätt saker. Shitcoins som bara lever på att den går att trada, inte för att den kommer göra världen bättre, förtjänar inget annat än ond bråd död. De som trade:ar dessa kan mycket väl få gå under med dem.

Jämför med hur .com marknaden såg ut runt millenieskiftet. 80% av allt kapital var investerat i ren och skär skit, baserat på en hype. Man såg redan då att det var skit, ändå flödade pengarna in för allt gick upp...tills det gick ner.

Det håller jag med om och har inget över för traders som håller på med pump and dump coins men finns en hel del alts som garanterat kommer leva vidare och ha sin plats i det digitala samhället, förutsatt att crypto är här för att stanna vilket det onekligen ser ut som.
Senast redigerad av pulverhonung 2021-03-25 kl. 10:19.
Citera
2021-03-25, 10:17
Medlem
pulverhonungs avatar
Tyvker förövrigt att bitcoin och hela marknaden är oerhört bullish fortfarande, denna dipp skrämmer mig inte det minsta och jag är helt övertygad om att det handlar om manipulation för att större spelare ska hinna ta sig in, futures i slutet av månaden också något jag inte läst mig in på så mycket men vad jag fattar det som så är det rättså ordentligt shortat så bara för valarna och dom som har pengar i det att trycka ner priset så mycket dom kan innan dess, resterande sköter paniksäljarna.

Även flera hedgefonder som varit med sedan slutet på förra året och därmed varit med om en otrolig run säljer nu av lite och rebalanserar för slutet av Q1.
Senast redigerad av pulverhonung 2021-03-25 kl. 10:21.
Citera
2021-03-25, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Ser ju inte allt för ljust ut nu under ett kortsiktigare perspektiv. Vi kan ha sidledes/nedgångar under ett par månader för att dra igång en slutpump framåt hösten.

Momentum är helt klart dött. Man hade förväntat sig en större uppgång kring 13 mars och framåt, men den uteblev och stendog på en gång - detta är en stor varning. Börjar se ut som en topping formation. Bra nyheter från Tesla och kursen dumpas - stor varning.

Jag förväntar mig att att vi sweepar 28 feb lows minst kommande veckor. 40-41k är viktig. Sen har vi weekly 21EMA som är nyckel att hålla i en bullmarket.

Vi börjar där och sen får vi se. För att bitcoin ska se bra ut igen så måste vi stänga över 59k IMO. Fram tills dess säljer man alla toppar om man vill ut.

Svaga händer lämnar vid de små dipparna. Valarna tackar och tar emot som vanligt.
Citera
2021-03-25, 13:01
Medlem
Nu kraschar det Boyz

Kan ta över era coins for tio tusen spänn stycket
Citera
2021-03-25, 13:25
Medlem
Nu händer det. 30k till sommaren

Stora investerare är inte dum i huvet. Klart som fan dom säljer när de gjort 6x pengarna eller mer på ett halvår.

Sen köper de in sig igen när andra vanligt folk börjat sälja av och pressat ner priset.

Kom ihåg att detta är ofta eliten inom Trading och ekonomi. De har helt andra förutsättningar för att veta när de ska sälja. De har supersmart program som lägger ihop allt. Ungefär som vanligt folk kolla Google trends och Bitcoin totala dominans fast många fler faktorer.

Hodla, ja kanske det men många vill nog ta hem vinnst är det är högt
Citera
2021-03-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont

Stora investerare är inte dum i huvet. Klart som fan dom säljer när de gjort 6x pengarna eller mer på ett halvår.

Sen köper de in sig igen när andra vanligt folk börjat sälja av och pressat ner priset.

Kom ihåg att detta är ofta eliten inom Trading och ekonomi. De har helt andra förutsättningar för att veta när de ska sälja. De har supersmart program som lägger ihop allt. Ungefär som vanligt folk kolla Google trends och Bitcoin totala dominans fast många fler faktorer.

Nja, tror mycket har med optionerna som går ut imorgon eftermiddag.
Senaste gångerna har vi gått ner strax innan, för att veckan efter gå upp.
https://twitter.com/Yodaskk/status/1375036939238305793/photo/1

Själv hoppas jag på under 50k, så man kan ladda på lite med lönen. Men frågan är när, 47 ser väl ganska bra ut? Annars är väl 42k starkaste supporten under det?
https://twitter.com/whale_map/status/1374342160741507072/photo/1
Citera
2021-03-25, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Nja, tror mycket har med optionerna som går ut imorgon eftermiddag.
Senaste gångerna har vi gått ner strax innan, för att veckan efter gå upp.
https://twitter.com/Yodaskk/status/1375036939238305793/photo/1

Själv hoppas jag på under 50k, så man kan ladda på lite med lönen. Men frågan är när, 47 ser väl ganska bra ut? Annars är väl 42k starkaste supporten under det?
https://twitter.com/whale_map/status/1374342160741507072/photo/1

Dra en chansning bara som alla andra. Ett jävla spel ändå att pricka marknaden. Speciellt oroliga tider
Citera
2021-03-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Man kan väl säga såhär: den som inte ser hur otroligt bearish Bitcoin och marknaden överlag är just nu och har varit ett tag förstår inte vad den tittar på, och kan lika gärna sluta titta på grafer. Marknaden har, till mångas förvåning, tappat andan totalt.

Det betyder inte att det måste krascha rejält och det säger ingenting alls om hur länge det kommer se ut såhär heller, men just nu är det allt annat än en stadig marknad.

Oavsett utgång är det väl troligt att BTC har grymt stark support någonstans kring $40 000 än så länge.
Bara för att repetera.

Ni gör såklart vad ni vill med era pengar och om man vet med sig att man har svårt att köpa om marknaden kraschat kanske man gör bäst i att bara hålla ändå.
Citera
2021-03-25, 14:03
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont

Vågar du slå vad om det? 30k till sommaren säger du jag tar över det. Pma mig det är lätta pengar för dig att tjäna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in