2021-03-25, 12:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Datumet att öppna gymnasieskolan helt är ju fin. Är det ett tidigt Aprilskämt? Eller har FoHM tröttnat på vaccinerna o satsar på naturlig smitta?

Låter som ett smart drag. Ju fler som får covid i unga år desto bättre på längre sikt och det kommer att gå fortare att komma ur skiten.
Citera
2021-03-25, 12:22
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag förstår hur du tänker. Vem som tjänar pengar på vad är dock inte så relevant. Det viktigaste är att vi återgår till det normala så fort som möjligt. Oavsett om globalisterna ligger bakom allt ont som finns i världen eller ej bör vi vaccinera oss för att återgå till livet i pre covid så fort som möjligt.

De flesta skulle kunna gå tillbaka till det normala redan nu.

Covid-19 är ett RNA-virus så det finns ingenting som tyder på att massvaccinationer kommer att hjälpa i det långa loppet. Vaccinen är bara kortsiktiga lösningar.

Är det värt att chansa med oprövade vaccin för en kortsiktig lösning?
Citera
2021-03-25, 12:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag smittar ingen då jag redan genomgått infektionen och har antikroppar.

Du verkar ha fått den där får-sjukan, där man tror att det bara är vaccin och munskydd som kan rädda oss från denna "hemska" pandemi.

Som sagt, lär dig att tänka själv istället för att låta andra styra din hjärna.

Dina antikroppar är ju inte optimerade för den sydafrikanska varianten. Dvs man ska inte ta för givet att genomgången covid classic förhindrar att du blir bärare o smittspridare av sydafrikanska.

Verkar som om du har hämtat all din "fakta" från great barrington declaration.
Citera
2021-03-25, 12:26
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag smittar ingen då jag redan genomgått infektionen och har antikroppar.

Du verkar ha fått den där får-sjukan, där man tror att det bara är vaccin och munskydd som kan rädda oss från denna "hemska" pandemi.

Som sagt, lär dig att tänka själv istället för att låta andra styra din hjärna.

Till skillnad från dig litar jag inte på konspirationsteorier och trams om fascism som du gör. Jag är också medveten om att ett starkt immunförsvar löper mindre risk att drabbas av sjukdomar. Jag är dessutom medveten om att det tar väldigt lång tid att reversera/bota underliggande sjukdomar eller utveckla ett hälsosamt leverne om man har levt ohälsosamt under en lång tid. Du verkar ha problem med att förstå det sistnämnda.

För att tillägga: Jag är frisk, jag har inga underliggande sjukdomar, äter hälsosamt, motionerar regelbundet och har ett CRP-värde på 0,8. Däremot vet jag inte om jag är smittad av viruset och därför bär jag munskydd.

Du får också bära munskydd även om du har blivit smittad av viruset så att kanske fler sådan "frihetskämpar" som du blir inspirerade av att bära munskydd. Långtifrån alla frihetskämpar har blivit smittade av viruset eller vet om att de har blivit smittade. Därför vore bra om sådana som du börjar använda munskydd.
Citera
2021-03-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Källa?
Jag letade själv igår utan att hitta något illustrativt.

Men som sagt, både Finland och vi åker ju på coron-böter nu för att vi sköter vår ekonomi och måste betala till dem som inte gör det.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/har-rostar-riksdagen-ja-till-eus-miljard-stod/

Rätt kul ändå att M röstade för detta.
SD och V röstade mot.

Korruptionen sker mitt framför ögonen på oss, den är så accepterat i väst så det kan ske helt öppet utan någon bryr sig. Fy fan. Det finns gott om pengar då pengarna ska gå till deras särintressen, men då det gäller den egna befolkningen då är det alltid ont om pengar.

SD och V är de enda som i alla fall har små tendenser till att faktiskt bryr sig om befolkningen, men jag betonar små, för de är korrupta också och röstar nog bara emot för syns skull.

EU är värdelös, samma attityd som vi har till eu har eu till resten av världen. EUs huvudsyfte borde vara fri handel och europa som en enad röst emot världen för gynna befolkningen i europa, inget annat. Det är vad det borde vara men är inte. Vi ger till eu, eu ger till världen, vi får inget tillbaka ifrån eu, eu får inget tillbaka ifrån resten av världen. Europa skrattar åt oss för hur mkt de kan utnyttja oss, världen skrattar åt europa för hur mkt de kan utnyttja europa.
Citera
2021-03-25, 12:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Dina antikroppar är ju inte optimerade för den sydafrikanska varianten. Dvs man ska inte ta för givet att genomgången covid classic förhindrar att du blir bärare o smittspridare av sydafrikanska.

Verkar som om du har hämtat all din "fakta" från great barrington declaration.

Så man ska ha ett vaccin då för varje variant menar du?

Immunförsvaret ska man inte underskatta. Har det lärt sig grundkoden så kan det lära sig även mutanterna.

Ja GBD är inga knäppskallar. De får mer och mer rätt i sina åsikter i takt med att tiden går. Lockdowns är skit och måste upphöra ASAP.
Citera
2021-03-25, 12:30
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
De flesta skulle kunna gå tillbaka till det normala redan nu.

Covid-19 är ett RNA-virus så det finns ingenting som tyder på att massvaccinationer kommer att hjälpa i det långa loppet. Vaccinen är bara kortsiktiga lösningar.

Är det värt att chansa med oprövade vaccin för en kortsiktig lösning?

Covid kommer inte försvinna under en lång tid. Där är vi överens om. Däremot kan vi se till att smittspridningen blir så liten som möjligt så att alla människor, oavsett ålder, hälsotillstånd och så vidare kan återgå till pre covid livet så fort som möjligt.
Citera
2021-03-25, 12:33
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Covid kommer inte försvinna under en lång tid. Där är vi överens om. Däremot kan vi se till att smittspridningen blir så liten som möjligt så att alla människor, oavsett ålder, hälsotillstånd och så vidare kan återgå till pre covid livet så fort som möjligt.

Problemet är inte smittspridning. Problemet är att folks immunförsvar är dåligt. Det finns data på att ivermectin, aspirin, vitamin D hjälper mot det.
Citera
2021-03-25, 12:38
Medlem
Verkar ha kommit nya siffror på provtagningen - nu ligger vecka 11 uppe.

https://covidstatistik.se/provtagningar#antal-veckovis

28787 positiva tester vecka 10.
33082 positiva tester vecka 11.

Ca 14% fler fall på en vecka.

Samtidigt ökade testerna.

270763 tester vecka 10.
303385 tester vecka 11.

Dvs runt 12,5% fler tester genomförda.

Andelen positiva tester verkar ligga stabilt senaste veckorna på runt 11%.

Som jämförelse så låg andelen positiva tester i slutet av förra året på över 20%.

Själv tror jag inte på att ökningen av smittan i samhället är så stor som antalet fall visar då testningen har ökat kraftigt senaste veckorna.

Att det hamnar fler på sjukhus och IVA kan ju bero på att mutationerna ger större risk att hamna på sjukhus.

EN dansk studie visade att risken att hamna på sjukhus var 60% större med den nya brittiska mutationen.
Citera
2021-03-25, 12:38
Medlem
Citat:
Även covidförnekare kan råka illa ut ;-) Vi kommer ju ihåg Dmitriy

https://news.sky.com/story/influencer-dmitriy-stuzhuk-dies-from-covid-19-after-denying-its-existence-12107174
Gammal "nyhet"
Citera
2021-03-25, 12:42
Medlem
Citat:

Även om vi bortser ifrån den absurda utgångspunkten att vi måste få kontroll på smittspridningen av ett relativt oskyldigt virus för återgå till det normala. Hur troligt är det att vi gör det, då länder inför lockdowns över ett 1 fall. Det är inte kontroll på smittspridningen som behöver ske då, utan en attitydförändring hos eliten. Ska politikerna fortsätta ha den inställningen att de stänger ner samhället över ett fall, så går vi emot en nytt samhälle med extrem fascism, förmodligen politikernas våta dröm att få denna kontroll över människor och kunna använda ursäkten att de gör det för de bryr sig. Allt för skydda oss ifrån ett virus som inte är mkt värre än den vanliga influensan.
Senast redigerad av Hew18 2021-03-25 kl. 12:45.
Citera
2021-03-25, 12:53
Medlem
Talespins avatar
Citat:

Men varför ska vi vaccinera oss om det bara är en kortsiktig lösning?

Som jag tidigare skrev så är det väldigt många experter som inte tycker att man ska massvaccinera folk mot Covid-19. Varför är du bara intresserad av TV-experternas åsikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in