Citat:
Problemet är att de munskydd som används inte fungerar mot luftburna virus. Det står tillochmed på förpackningen.
Vad är det som är så farligt med att bli smittad? Det är väl tvärtom bra för unga att bli smittade? Ju fler som genomgår infektion desto fortare blir vi av med pandemin.
Det kan vara rimligt att prioritera vaccination av lärare över 60. Men en sak jag inte förstår är varför man inte kan flytta lektionerna utomhus. Det kan inte vara så svårt att sätta upp partytält och bajamajor till toaletter.
Det är bättre att lektionerna flyttar utomhus tror jag och är förvånad att inte så har skett. Vad jag vet är inte lärare särskilt drabbade av corona, vilket borde tyda på att barn inte är särskilt drivande i smittspridningen.
Vad är det som är så farligt med att bli smittad? Det är väl tvärtom bra för unga att bli smittade? Ju fler som genomgår infektion desto fortare blir vi av med pandemin.
Det kan vara rimligt att prioritera vaccination av lärare över 60. Men en sak jag inte förstår är varför man inte kan flytta lektionerna utomhus. Det kan inte vara så svårt att sätta upp partytält och bajamajor till toaletter.
Det är bättre att lektionerna flyttar utomhus tror jag och är förvånad att inte så har skett. Vad jag vet är inte lärare särskilt drabbade av corona, vilket borde tyda på att barn inte är särskilt drivande i smittspridningen.
Mer skydd är bättre än inget skydd alls. Dessutom finns det säkert munskydd som fungerar.
Det farliga när många är smittade är att viruset kan mutera till en sådan variant som de befintliga vaccinera inte biter på. Då är vi tillbaka i steg 1 och behöver vaccinera 80+ igen. Detta leder naturligtvis till att det kommer att ta evigheter tilsl vi återgår till pre covid livet.
Alla lektioner går inte att hålla utomhus.
Arbetsbelastningen för lärare har ökat nu under pandemin. Det finns dessutom rapporter om klusterutbrott i skolor där både lärare och elever är smittade. Vissa skolor behövde till och med stängas och övergå till distans. Det finns till och med internationella studier som visar att öppna skolor är en stor bidragande faktor till en ökad smittspridning.