Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Jag frstr inte varfr han inte bara kan sga; Ungerns politik i det stora hela r fel. Journalister ska naturligtvis vara fria att skriva vad man vill och det stdjer jag verkligen inte. Dremot r deras linje om invandring vldigt bra och jag gillar att man lter folket bestmma om den saken. Men vi ska vara frsiktiga med att sl
In p deras pressetiska linje och det r inget jag stdjer eller ngonsin vill se hnda i Sverige. Medier ska vara subjektivt opartiska och fria, likas domstolar.
Dr men han vill ju inte fdma det uppenbart felaktiga med Ungern, drfr vinner han inte mig eller ngon annan. Det r rena diktatur/totalitra saker som han s mycket avskyr med islam i Mellanstern som Ungern och polen sysslar med som han inte tar avstnd ifrn och jag frstr faktiskt inte varfr. I vrigt en mycket nervs politiker som frmodligen ntt sin hjd i karriren nu. Han har mental frstoppning s fort han fr lite kritik, som en uppspelt krring.
Erik Almqvist som bor i Ungern har ju redan frklarat hur media fungerar i Ungern, den r inte begrnsad.
Det r bara svepande anklagelser men inga konkreta exempel, precis som ven Ekeroth menade i ngon intervju, det finns inga konkreta exempel.
Public service i Sverige r fr vrigt inte speciellt "subjektiva och opartiska" s man kanske en gng fr alla ska sluta kasta sten i glashus.