2021-03-25, 11:27
Medlem
carlpetersen73s avatar
Det raljeras en del om GL, inte minst i sociala medier, men han känns oskyldig, är ju inte straffbart att uttala sig olämpligt.
Citera
2021-03-25, 11:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
I praktiken måste man ändå göra sannolikhetsbedömningar baserat på individers beteendehistorik. Det är samma sak åt andra hållet. Om någon som är våldtäktsanklagad har en historia av övergrepp är det ett starkt indicium på att personen är skyldig. Uttrycket "past behavior is the best predictor of future behavior" är en bra tumregel. Självklart är det i sig inte det enda man ska fästa någon vikt vid men det känns rimligt att se det som ett starkt indicium, speciellt när ord står mot ord.

Sådana här mål bygger helt på att kvinnans trovärdighet så om hon inte är trovärdig faller bevisningen platt förstås, så jag håller med dig.

Åklagaren har dock begått tjänstefel som mörkade kvinnans bakgrund och trovärdighet och påstod att bevisningen var mycket stark trots att hon nu har backat och sagt att den är alldeles för svag för att ens omhäkta eller åtala GL. Åklagaren är alltså korrupt.
Citera
2021-03-25, 11:34
Medlem
Mer.info.007s avatar
Meetoo# och feminister verkar ha hjärntvättad EA totalt. Men hon verka vara en lätt påverkad person.
Citera
2021-03-25, 11:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Sådana här mål bygger helt på att kvinnans trovärdighet så om hon inte är trovärdig faller bevisningen platt förstås, så jag håller med dig.

Åklagaren har dock begått tjänstefel som mörkade kvinnans bakgrund och trovärdighet och påstod att bevisningen var mycket stark trots att hon nu har backat och sagt att den är alldeles för svag för att ens omhäkta eller åtala GL. Åklagaren är alltså korrupt.

Mörkat MÄs bakgrund? Menar du att åklagaren begår tjänstefel för att hon iakttar förundersökningssekretessen? Nu hade du väl lite otur med tanken eller formuleringen?
Citera
2021-03-25, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Det är ju otroligt intressant.
Åtalet mot GL läggs alltså ned i brist på bevis och anmälan mot den målsägande som GL kommer med läggs alltså ned. Borde inte ett av fallen leda till iaf tingsrätt?
Nej, att man inte kan åtala den ena eller den andra betyder inte att någon av dem ljuger. Det betyder att de inte har samma uppfattning om vad som hänt och man inte kan visa vem av dem som har rätt.
Citera
2021-03-25, 11:39
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Mörkat MÄs bakgrund? Menar du att åklagaren begår tjänstefel för att hon iakttar förundersökningssekretessen? Nu hade du väl lite otur med tanken eller formuleringen?

Hon kände till MÄs bakgrund men ansåg ändå att hennes trovärdighet var hög och bevisningen därmed var stark. Sedan när MÄs bakgrund avslöjades offentligt svängde åklagaren och sågade den bevisningen pga MÄs trovärdighet. Förstår du?
Citera
2021-03-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hon riskerar inte anmälan för förtal, om hon inte gör en cissi. Däremot så finns en liten risk för falsk angivelse men då bara om har uppenbart ljugit eller förfalskat bevis.

Sen så är det så att tidigare offer blir oftare utsatta för nya våldtäkter.

Det lite konstiga här att man valde att häkta så sent i utredningen. Det hade ju uppenbart varit bättre att inte häkta.

Det går ju vara konspiratorisk lagd åt båda hållen. 1 Kvinnan är en knäppskalle och åklagaren ville synas. 2 Åklagaren ville egentligen bara försvinna. GL är en tolvtaggare, men blev pressad att häkta 3 Efter häktningen blev åklagaren pressad att släppa GL.

Nu tror jag att det var två berusade personer som hade sex. Och vem som blev utnyttjad av vem kan ju diskuteras. Med dagens lagstiftning kunde man troligen ha fällt båda två. Och det hade varit extremt komiskt. Det är alltså ett fall vårt rättsväsende inte vill ta i och som grädde på moset gällde det GL och en ung kvinna som har faktisk en historia, som i detta fall ger det hela en extra krydda.
Ja det finns många starka kryddor i den här historien. Inte bara salt och peppar.
Hur som helst var båda dumma huvudet, främst GL då han är gammal, då de träffades under corona-tider. Men de kände sig väl ensamma och människan är ett socialt djur. Det gäller både för äldre manliga juridiska tolvtaggare och "unga" kvinnliga lite snurriga studentskor.

Mitt tips drick med måtta så är risken mindre att hamna i dåliga situationer.
. Ja, det finns många starka kryddor i den här historien. Inte bara salt och peppar.
Citera
2021-03-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
EA har verkligen gett sig på fel person, men det var ju bra det, annars hade hon säker fortsätt.

Ett tvärstopp både för hennes och männens skull.
Om det inte varit Lammbäärt så hade det kunnat fortsätta med än flera män.

"jag trodde han var kär i mig, drömde om giftermål, men det blev bara ett pang - på - rödbettan och sen somnade han så jag har nog blivit våldtagen" (citat- inte från någon alls utan mig själv)
Citera
2021-03-25, 11:45
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Men varför ska han få göra det i live-sänd statstelevision? Möjligen om det hade gällt våran kung hade jag kunnat köpa det.

Jag såg presskonferensen som sändes i Expressen strax efter kl. 17 fram tills dess att GL råkade säga EAs förnamn. Strax därefter bröts sändningen.

Bakgrunden till presskonferensen var att Expressens reporter hade pratat med GL utanför hans villa när han tömde brevlådan. GL ville då inte svara på frågor då han tyckte att det skulle bli tjatigt att upprepa allt för alla reportrar. Han sa att kan ni i media komma överens om en tid så svarar jag på frågor.

Det var alltså media själv som drev på och ville ha denna presskonferens. Inte GL!

Att media frågar vad han tycker om EA och han svarar anser jag inte är fel. Skall han vägra svara för att alla feminazi-lebbor skall vara nöjda? Det är också typiskt att dessa "kvinnor" försöker vränga till det så att det låter som om GL kallade till presskonferens för att snacka skit om EA. Har dessa feminist-kolumnister ingen moral?

Han berättade i konferensen att EA tog initiativet till julfirandet. Hon hade sagt till GL att hon hade ingenstans att vara på jul och ville fira med honom!

Ingenting hindrar "stackars" EA att själv ställa upp och svara på frågor från media. Jag tror det är många som skulle vilja höra en förklaring hur det kommer sig att hon råkar ut för samma saker gång på gång. Personligen tycker jag det skulle vara intressant att höra varför hon ensam väljer att fira en alkoholmarinerad julafton med GL. Alla kvinnor jag känner skulle dra sig från att göra något liknande...

Men GL trodde nog att han hade "halva inne" hos henne. Det är trots allt inte kriminellt för gamla män att ha sex med unga kvinnor, även om många pryda tycker att sexlivet slutar i 40-årsåldern. Pengar, makt, samhällsställning får det att sava i trosorna hos en del kvinnor. GL missbedömde EA, såg inte hennes lömska avsikter. Jag tror den gamla boxaren Ingemar Johansson sa på direkt fråga att han fångar kvinnorna med plånboken och så gjorde han en nypande rörelse med sin plånbok.

Det är också lite konstigt att vi skall vara så försiktiga med att nämna EAs namn. GL har det inte varit något problem att namnge. Men jag tycker nu allt visar att EA är en person som har mycket problem med rättvisan och hon är nu åtalad för förtal. Hur många kvinnor har hennes rättegångsmeriter? Många tror att hon har satt i system att kräva äldre män på pengar efter sex med henne. Jag tycker därför att vi inte skall visa henne någon hänsyn längre, vi bör skydda andra från att drabbas av henne.
Citera
2021-03-25, 11:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hon kände till MÄs bakgrund men ansåg ändå att hennes trovärdighet var hög och bevisningen därmed var stark. Sedan när MÄs bakgrund avslöjades offentligt svängde åklagaren och sågade den bevisningen pga MÄs trovärdighet. Förstår du?
Det som rotades fram här i tråden borde åklagaren ha fått fram med ett par knapptryckningar redan första dagen av undersökningen.
Citera
2021-03-25, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Han sa att kan ni i media komma överens om en tid så svarar jag på frågor.

Det var alltså media själv som drev på och ville ha denna presskonferens. Inte GL!

Att media frågar vad han tycker om EA och han svarar anser jag inte är fel. Skall han vägra svara för att

Du verkar inte kunna tänka längre än näsan din räcker. Givetvis ville GL ha en pressträff där han fick uttala sig inför så gott som samtliga medier. Han förstod så klar mycket väl hur det skulle arta sig.
Citera
2021-03-25, 11:53
Medlem
Mer.info.007s avatar
EA lever skyddat. Man borde gå ur och Varna samhället för en sådan människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in