Citat:
Ursprungligen postat av
Ksenia74
Men varför ska han få göra det i live-sänd statstelevision? Möjligen om det hade gällt våran kung hade jag kunnat köpa det.
Jag såg presskonferensen som sändes i Expressen strax efter kl. 17 fram tills dess att GL råkade säga EAs förnamn. Strax därefter bröts sändningen.
Bakgrunden till presskonferensen var att Expressens reporter hade pratat med GL utanför hans villa när han tömde brevlådan. GL ville då inte svara på frågor då han tyckte att det skulle bli tjatigt att upprepa allt för alla reportrar. Han sa att kan ni i media komma överens om en tid så svarar jag på frågor.
Det var alltså media själv som drev på och ville ha denna presskonferens. Inte GL!
Att media frågar vad han tycker om EA och han svarar anser jag inte är fel. Skall han vägra svara för att alla feminazi-lebbor skall vara nöjda? Det är också typiskt att dessa "kvinnor" försöker vränga till det så att det låter som om GL kallade till presskonferens för att snacka skit om EA. Har dessa feminist-kolumnister ingen moral?
Han berättade i konferensen att
EA tog initiativet till julfirandet. Hon hade sagt till GL att hon hade ingenstans att vara på jul och ville fira med honom!
Ingenting hindrar "stackars" EA att själv ställa upp och svara på frågor från media. Jag tror det är många som skulle vilja höra en förklaring hur det kommer sig att hon råkar ut för samma saker gång på gång. Personligen tycker jag det skulle vara intressant att höra varför hon ensam väljer att fira en alkoholmarinerad julafton med GL. Alla kvinnor jag känner skulle dra sig från att göra något liknande...
Men GL trodde nog att han hade "halva inne" hos henne. Det är trots allt inte kriminellt för gamla män att ha sex med unga kvinnor, även om många pryda tycker att sexlivet slutar i 40-årsåldern. Pengar, makt, samhällsställning får det att sava i trosorna hos en del kvinnor. GL missbedömde EA, såg inte hennes lömska avsikter. Jag tror den gamla boxaren Ingemar Johansson sa på direkt fråga att han fångar kvinnorna med plånboken och så gjorde han en nypande rörelse med sin plånbok.
Det är också lite konstigt att vi skall vara så försiktiga med att nämna EAs namn. GL har det inte varit något problem att namnge. Men jag tycker nu allt visar att EA är en person som har mycket problem med rättvisan och hon är nu åtalad för förtal. Hur många kvinnor har hennes rättegångsmeriter? Många tror att hon har satt i system att kräva äldre män på pengar efter sex med henne.
Jag tycker därför att vi inte skall visa henne någon hänsyn längre, vi bör skydda andra från att drabbas av henne.