"Måndagen den 14 maj kallades jag in till min närmsta chef, J*onas R*ydén."
Så fortsätter det...
Ja, detta med datum.. Som jag skrev igår är PS inkopplad från första patrull som informerad handläggare vid anmälan försvunnen person samt på grova brott direkt efter då det beslutas om människorov. Ihop med JR.
Så det förfaller vara fel datum lite här och där.
Senast redigerad av develi 2021-03-25 kl. 06:34.
"Det var någon händelse vid jul -17 där det blev tydligt att de behövde ett break från varandra. Det var också några gånger under hösten -17 som det blev stora tjafs där Lena var inblandad, exempelvis då Lena skickade information till Hanna gällande sin relation till Stefan.. Lena skickade informationen till Stefan som nådde Hanna via hennes telefon eller information direkt till Hanna som skulle ge Hanna funderingar. Under hösten -17 ville Hanna inte ha med Lena att göra, men kontaken som var triggade igång henne."
Ja, där är det jag reagerat på, tack.
Anledningen att leta mönster är att det finns en upptakt, det startade inte dagen innan mord.
Dels hösten, vilket då får mig att tro att det var vad som får HD att se rött.
Resan ska tas med i sammanhanget, den har högt symbolvärde för HD. Jag tänker förlikning i ett massivt gräl, vi åker bort för att slippa LW, för att fira halva livet ihop och nystart. Gulligull för att tona ner, SD är säkert med på båten då men inte lika enkelt sen, hon får uppenbart bearbeta honom hårt och han krånglar ända till 8 maj då hon skriver kryptiska meddelanden på LWs wig.
Sen träffar hon JS på eventet, han är trevlig tycker HD och han jagar också cacher. Han har potential.
Nåt händer i december enligt KH, de behöver ett break. Vad?
... för HD inleder otrohet mot SD med start i december.
Samt LWs cache förstörs, virkade lussekatter.
Jag såg att JG stänger Spotify för LW 5 december.
Hans fokus har ju tidigare varit att strypa allt för LW, utesluta och stänga ner, ta bort ut grupper. Spotify känns som ett led i detta, en fjollig reaktion.
Han är som en fähund relaterat till HD.
Har för mig att han även kontaktade nån mer som inte tillät (likt LW) att logga cacher som hon inte deltagit i. Minns inte om det var nån mer än FR, känslan nu är att det var nån som inte ens var bekant med honom, som förvånades över kontakten? Men jag kan blanda ihop i röran. På tal om fähund alltså..
Sen är det då Fru Markurell, en parsdcache för LW. Mycket känslor i det brevet.
De nya skulle bli nåt speciellt, nåt extraordinärt, de mest avancerade hon gjort.
Nu börjar det lukta liknande som jag far efter.
Home Soft Home, målarfärgen som han provocerar HD med nån gång i november, LW tycker att det var onödigt att göra HD paranoid.
LW kan väva in sitt liv (känslor) i burkar, likt en författare gör men utan att skriva på näsan vem eller vad det gäller.
Hon kör ofta layout till sin väninna i Skottland dess innan, för att hon ska kolla engelskan.
Men inte denna gång och detta får mig att undra vad mördaren letade efter i datorn på morgonen.
Förstörs denna cache också?
A 158, 13 maj:
"LW: Och sen så hörde några av sig om Fru Markurells och den.. den är jag lite rädd om därför att den är ju så.. den är ganska ofta loggad..
J: Ja..
LW: Eller ah.. förhållandevis liksom och den.. är ju lite en paradcache så jag vill inte att den ska vara utan burk.
J: Näe.
LW: Jag tänkte att jag sk.. jag måste ju... gör.. ordna en ny låda eftersom det är en letterbox så måste jag ju ha dit en stämpel.
J: Ja..
LW: Och jag har faktiskt en..en stämpel.. en till Tour-stämpel att stoppa i.
J: Okej..
LW: Men eh.. då duger det ju inte med den minsta sortens kopplingsdoser och då får det ju lov och vara den där..
J: Ja precis..
LW: Och det verkar så meckigt så nu så fick det bli den där, och så tänkte jag skulle försöka skulle länka inuti checkern så kunde man få det där brevet..
J: Ah just det..
LW: För att liksom.. hela.. cachen.. hela berättelsen är ju uppbyggd runt att man ska..
J: Brevet ja.. ah ja ja..
LW: Ha det där brevet och.. ah.. jag är ganska.. jag.. jag läste igenom mitt brev igen och tycker liksom om hur det blev..
J: Ah..
LW: Och det som ingen vet, det är att den våren när jag skrev den där cachen.. då var det Noas och min svåraste vår ever. Det var då som han var hemma hos Uffe i ett halvår utan och prata med mig.
J: Ojdå.
LW: Så..eh...ah det var mycket känslor i det där brevet så att.. det.. ska vi se om jag inte kan trixa dit.. annars så.. jag skriver väl ett nytt det är väl inget men.. jag gör ju inte papper. "
Edit. Ser nu via smoke att den försvann.
Senast redigerad av develi 2021-03-25 kl. 07:47.
SDs polispolare återvände till stationen vid den första undersökningen av SDs hus. Vem han pratat med, eller ordnat, vet nog bara han själv. Själv är jag övertygad om att han snackade bort SDs eventuella medverkan till att Lena försvunnit, att det vore idiotiskt korkat, att han skulle iväg på försoningsresa med HD?
Nej, inte trovärdigt alls. Jag fick kritik för att jag skulle se för mycket tv. Men detta känns fel.
En person kan knappast surra bort rubbet som åklagare osv.
Off-Top: Kalla inte: att jag kände henne , skrev mycket med henne inne på geosidan och umgicks i skog och mark då och då - för lögn ???
Jag gjorde ju det !För mig var hon en god vän .//
Så du vet att han lovade henne det just då; när hon skrivit att hon höll på att slå in paket inför sonens födelsedag .
Finns inte stor chans att hon släppte de bestyren för att sticka ut ifrån det , tror jag är en mycket liten chans att hon ville lämna det ....?
(Spekulation)
I mina ögon är du lika trovärdig som ett gruskorn. Du har svårt hålla koll på vad du sagt tidigare och du är lömsk i det du skriver.
SD in på 2 förhör under dagen, efter förhör nr 2 släpps han runt 23.30. Husis avbryts och han får tillbaka huset.
16:e (onsdag)
HD/SD sätter sig på flyget morgon/fm.
Vid 10-tiden bestäms ny husis som inte påbörjas i huset förrän på eftermiddagen.
Samma dag beslagtogs bilen på Arl (enl nötis i tråden nyss... litar på att hens koll i FUP), antar att något beslut var nödvändigt att tas för att ha underlag till denna åtgärd/beslag. Kanske var bilen prio ett vid 10-tiden och därför dröjde det ett antal timmar innan de var tillbaka i huset. (Det var någon som i tråden ifrågasatte varför det dröjde så länge innan de kom till huset från beslutet, letat i tråden men hittade inte igen det inlägget).
Något måste/borde ha hänt från det SD släpptes mitt i natten och till ny husis blev aktuell bara några timmar senare (c:a 10 timmar, 23.30-10).
Ny jouråkl som såg med andra ögon? (Kontra den som slutade vid 00 och det blev brådis att släppa SD om han inte skulle bli kvar över natten, kanske det beslutet togs lite för snabbt pga att resan var direkt förestående och åkl ville ta natt).
SD in på 2 förhör under dagen, efter förhör nr 2 släpps han runt 23.30. Husis avbryts och han får tillbaka huset.
16:e (onsdag)
HD/SD sätter sig på flyget morgon/fm.
Vid 10-tiden bestäms ny husis som inte påbörjas i huset förrän på eftermiddagen.
Samma dag beslagtogs bilen på Arl (enl nötis i tråden nyss... litar på att hens koll i FUP), antar att något beslut var nödvändigt att tas för att ha underlag till denna åtgärd/beslag. Kanske var bilen prio ett vid 10-tiden och därför dröjde det ett antal timmar innan de var tillbaka i huset. (Det var någon som i tråden ifrågasatte varför det dröjde så länge innan de kom till huset från beslutet, letat i tråden men hittade inte igen det inlägget).
Något måste/borde ha hänt från det SD släpptes mitt i natten och till ny husis blev aktuell bara några timmar senare (c:a 10 timmar, 23.30-10).
Ny jouråkl som såg med andra ögon? (Kontra den som slutade vid 00 och det blev brådis att släppa SD om han inte skulle bli kvar över natten, kanske det beslutet togs lite för snabbt pga att resan var direkt förestående och åkl ville ta natt).
Jag tror du blandar ihop det med avspärrningen av LWs bostad.
Nej det var någon som visade tider på när husis var aktuellt hemma hos SD som jag kommer ihåg det.
Jag tror att nötis kan knäcka detta...
Det här kanske? Jag tolkar det som att det gäller avspärrning hos LW.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
På sätt och vis känns det ju helt galet att man inte spärrade av direkt så fort man rubricerade det som människorov.
Samtidigt verkar det ju som att jouråklagare M B*erg var den som bestämde att SD husrannskan 15 maj skulle avblåsas och SDs anhållande hävd.
Den 16 maj tog åklagare Hiding över och beslutet att spärra av togs 16 maj kl 10:40. Varför det tog ända till 15:20 innan det verkställdes fattar jag inte.
Jag utgår från att jouråklagaren ansåg at det inte fanns tillräckligt för vare sig husrannsakan hos SD eller avspärrning hos LW, eftersom man ansåg att anhållandet måste hävas, vilket ju med facit i hand inte var bra.
A 155/1
"Protokoll över avspärrning
Bostad , BYALAGSGATAN 4 A, ÖREBRO
"Datum och tid för beslut
2018-05-16 10:40"
"Datum och tid för verkställighet
2018-05-16 15:20"
Faller det inte tillbaka på det du skrivit innan om avbruten husrannsakan?
Kriterier vill säga, för nu har de en kropp.
Det är ju bra om kroppar hittas tidigt av olika orsaker.
Samma som anhållan och husrannsakan.
Misstankegrad står väl och slår mot bevis och spår. Versus personlig integritet och juridiska befogenheter.
Njaej, den större undersökningen fick de inte göra den tisdag 15 maj. Men Hiding tillträdde, Lena hittades osv. Nu gav hon order om en utvidgad kriminalteknisk undersökning.