2021-03-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det gäller inte I sexualmål.

Jo
Citera
2021-03-25, 00:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Nej, inte i juridisk mening. Jag är inte som Lambertz. Det är ingen individs uppgift att bestämma vem som är skyldig i ett juridiskt mål. Det jag säger är att det är legitimt att pröva honom för detta, vilket också hävdas av experter. Han kan ha gjort sig skyldig.

Förtal har just en juridisk mening så dit inlägg blev obegripligt här.
Citera
2021-03-25, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hen skrev inte alls så. Läs om läs rätt. Problemet med falskanmälningar är mindre eftersom de utgör en bråkdel av våldtäktsanmälningar. Vill man kan man fundera över vad som är ett rimligt antagande om mörkertalet, för våldtäkter som inträffat men inte anmäls alls (typiskt sett för att personerna ingår i samma bekantskapskrets). Cissi Wallins misstag var antagligen att hon dröjde så förbannat länge med anmälan.

Dock så ska falskanmälningar få konsekvenser, tänk på skadan det orsakar för en man i 40 årsåldern med familj och jobb, med i den lokala idrottsföreningen. Först skilsmässa, sedan tar människor avstånd på jobbet och kanske tvingas byta jobb. ingen av de andra föräldrarna vill ha med mannen att göra i idrottsföreningen och det hela läcker till barnen som börjar mobba mannens barn.
Bor man i ett mindre samhälle så blir man ju tvungen att flytta eftersom man automatiskt är skyldig enligt somliga.
En falskanmälan kan förstöra någons liv men ni beter er som att det är skitsamma, motsvarar en felparkering eller något liknande.

Förstår inte människor hur oerhört mycket skada denna sjuka kvinna åsamkar andra människor och hur mycket pengar det kostar när hon falskanmäler gång på gång.
Citera
2021-03-25, 00:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Ja det är moraliskt fel av Lambertz att ligga med henne men något brott har han ju inte begått.

Lambertz själv hade inga problem. med att anse att en psyksjuk
-som fått nya doser psykofarmaka för vare mord han erkänt i förhör på psyket,
-med metoder som klassas som tortyr (när medicinsk personal och metoder används för att få fram ett yttrande) men ändå friats i brist på relevant bevisning,
nog ändå kan vara skyldig trots friande dom för att inga kroppar eller bevisning funnits.

Lambertz är skitigare än ett nattsvart kolararsle.
Citera
2021-03-25, 00:36
Medlem
Mer.info.007s avatar
Vad handlar hans bok om som han skrev i häktet? Var det sexnoveller och hans fantasier han skre av sig?
Citera
2021-03-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hen skrev inte alls så. Läs om läs rätt. Problemet med falskanmälningar är mindre eftersom de utgör en bråkdel av våldtäktsanmälningar. Vill man kan man fundera över vad som är ett rimligt antagande om mörkertalet, för våldtäkter som inträffat men inte anmäls alls (typiskt sett för att personerna ingår i samma bekantskapskrets). Cissi Wallins misstag var antagligen att hon dröjde så förbannat länge med anmälan.

Jag försökte nyligen läsa igenom Cissi Wallins bok. Det gick inte. Inte bara för att det är helt ointressant med hennes ständigt upprepade knulläventyr ("jag ligger med killar för att de spelar i band") utan för att det är rent dravel.
Det här fallet är åtminstone nytt. Inte 15+ år gammalt.
Citera
Medlem
Citat:
Exakt vad i detta fall var rättsosäkert? Lambertz häktades eftersom det brott han misstänktes för är tillräckligt allvarligt, sett utifrån straffskalan. Alla står lika inför lagen, vilket är en grundläggande princip, så han utreddes precis som andra misstänkta gärningsmän. Bevisningen räckte inte till åtal, så nu betraktas han i statens ögon som en oskyldig man. Det har alltså gått helt korrekt till.

Lambertz själv däremot, har bristande kunskap om rättssäkerhet, då han inte ens verkar känna till oskuldspresumtionen.
Jaa då. Ifall man inte vet...hur åklagaren hanterade målet från att hon fick det i knäet, så
kan man plädera som du gör.....
Citera
Medlem
Jonathanhylstas avatar
Han verkar vara en bra person, En vanlig svensk, Är övertygad att han är oskyldig
Citera
2021-03-25, 00:39
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jono123
Jo

Nej.
Citera
2021-03-25, 00:39
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Kan tillägga att förutsatt, av mig i förra inlägget kommenterade, infon stämmer, så bör GL vara på sin vakt. Detta har tagit hårt på kvinnan mentalt och hon kommer inte att glömma detta i första taget. Hon kommer att älta detta i all oändlighet. Hon kommer även försöka övertala andra män till eventuella diverse hämndaktioner, genom att manipulera dem och få dem att tycka synd om henne.
Citera
2021-03-25, 00:40
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Förtal har just en juridisk mening så dit inlägg blev obegripligt här.
Nej, inte enbart, det har en vardaglig mening och en juridisk mening. Man kan smutskasta någon, alltså förtala, utan att göra sig skyldig till förtal som brottsrubricering. Jag tror inte att Lambertz gjort sig skyldig till något brott, men ser gärna att han prövas eftersom förtalet i det här fallet fyller två eller fler juridiska kriterier.
Citera
2021-03-25, 00:41
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Okej, så det du menar är att män som inte är högt uppsatta ämbetsmän inte kommer undan domstolen, och att alla därmed inte är lika inför lagen?

Du vet själv vad jag menar, även om ditt intellekt har blinda (läs feministiska) fläckar. Vad jag säger, och vad som är faktum, är att alla män i Sverige lever under en bila som när som helst kan falla över deras strupe. I ett normalt land så vore detta inte ens på kartan. Kan vi inte bekämpa feminismen med demokratiska medel så väljer jag hellre att konvertera till islam. Seriöst. Fattaru?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in