2021-03-25, 00:26
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Därför att jag antar att EA inte kommer drabbas nämnvärt av förtalet. Lambertz handlingar fyller i samtliga kriterier för åtal, förutom just det. Förtal är generellt ett brott som få åtalas för, men det innebär inte att de inte förtalat. Prövningen i sig är alltså legitim.

Så med andra ord kommer du envist hävda att Lambertz begick förtal oavsett vad som händer, inget kan övertyga dig om du har fel alltså, spelar ingen roll om det aldrig ens blir åtal?
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det handlar inte om det. Det handlar om att GL har full legitimitet och EA har noll legitimitet. Rättvisan är inte alltid blind. I fall som detta ska inte rättvisan vara blind heller. MÄ:s karaktär och förflutna måste granskas ingående. Lika ingående som påstådd GM. Sverige är ju totalt sjukt land.

Legitimitet? Menar du trovärdighet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon är inte frisk i huvudet, antagligen också kriminell om än detta beror av någon personlighetsstörning och/eller missbruk. Dock är det inte så lite sliskigt att Lambertz dels känner till delar av hennes tidigare äventyr och säger sig att avse att stötta henne, som säger sig vilja vara en "extrapappa"... samma typ av förslagna beteende som förövare lockar till sig andra mentalt svaga individer som barn eller som sysslar med bedrägerier mot gamlingar.

Ja det är moraliskt fel av Lambertz att ligga med henne men något brott har han ju inte begått.
Citera
2021-03-25, 00:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
det kostar inte särskilt mycket att falskanmäla men det är dags att kvinnor som falskanmäler får sitta några år i fängelse, detta beteende ska straffas hårt.

Just det! En falskanmälan ska rendera lika långt straff som den påstådda gärningsmannen skulle kunna ha fått.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag menar om Flashback också lyder under Section 230?

Det skulle jag inte tro men den frågan får du nog ställa i forumet Flashback.
Men vad skulle Flashback kunna dömas för i denna tråd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Ni som pratar på det här sättet verkar inte inlästa på EA:s historik och går istället på autopiloten för hur det brukar se ut med liknande ärenden. GL är ingen ny virtanen eller "kulturprofilen".
EA är av allt att döma en psykopat som satt i system att falskt anklaga män för våldtäkt. Hennes beteende i samband med tidigare brottsmål visar att hon är en s.k. "kaninkokerska". Även den sjuka historien där hon låg gömd med en kniv under sängen hos sitt ex. visar det. En kvinnlig psykopat eller "borderliner", Johanna Möller light.
Men läste du vad jag skrev?
Kvinnan är ute efter pengar lika mycket som han..
Punkt slut.
Citera
2021-03-25, 00:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Legitimitet? Menar du trovärdighet?

Ja, men inte bara trovärdighet utifrån en aktuell berättelse. Jag menar trovärdighet utifrån en livsgärning också.
Citera
2021-03-25, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Har du funderat på att en man som blir falskanmäld kommer att bli av med vänner och släktingar eventuellt stora problem på sitt jobb eftersom många utgår från att är man anmäld så är man skyldig.
Du verkar ju inte heller inse hur dessa falskanmälningar underminerar förtroendet för alla kvinnor som anmäler en våldtäkt.
För den falskanmälda mannen så blir det ett helvete men kvinnan kommer undan utan några konsekvenser när fallet läggs ner, det kostar inte särskilt mycket att falskanmäla men det är dags att kvinnor som falskanmäler får sitta några år i fängelse, detta beteende ska straffas hårt.

I Sverige blir du inte oskyldigt dömd så ofta, eftersom principen hellre fria än fälla gäller och du döms inte om det inte är utom alla tvivel. Så jag tror inte oron behöver vara så stor för att drabbas av det problemet. Däremot är det stora antal våldtäkter som sker, och det stora antal kvinnor som skadas för livet både psykiskt och ibland fysiskt, ett större problem.
Citera
2021-03-25, 00:31
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Så med andra ord kommer du envist hävda att Lambertz begick förtal oavsett vad som händer, inget kan övertyga dig om du har fel alltså, spelar ingen roll om det aldrig ens blir åtal?
Nej, inte i juridisk mening. Jag är inte som Lambertz. Det är ingen individs uppgift att bestämma vem som är skyldig i ett juridiskt mål. Det jag säger är att det är legitimt att pröva honom för detta, vilket också hävdas av experter. Han kan ha gjort sig skyldig.
Citera
2021-03-25, 00:32
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-var-knivbevapnad-under-sexakten

Tack!!!

Har läst igenom lite snabbt. Om det där stämmer, så förstärks min bild av personen. Narcissistisk personlighetsstörning med inslag av histrionisk ps. samt möjligen periodisk pendling mot anti-social ps.

Förmodligen en förälder med narcissistisk ps. och en ogynnsam uppväxt därav där hon har varit "guldbarnet".

En sådan person lär sig aldrig av sina misstag utan fortsätter. Hon blir förmodligen väldigt rädd för stunden och kan känna extremt obehag, och lova och svära och garantera att hon aldrig mer gör om samma sak, men så fort hon åter är varm i kläderna, så är hon återigen igång med samma beteende.

Dessa personlighetsstörningar i nämnda kombination går ej att bota eller korrigera.
Citera
2021-03-25, 00:33
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jono123
I Sverige blir du inte oskyldigt dömd så ofta, eftersom principen hellre fria än fälla gäller och du döms inte om det inte är utom alla tvivel. Så jag tror inte oron behöver vara så stor för att drabbas av det problemet. Däremot är det stora antal våldtäkter som sker, och det stora antal kvinnor som skadas för livet både psykiskt och ibland fysiskt, ett större problem.

Det gäller inte I sexualmål.
Citera
2021-03-25, 00:34
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hur många andra oskyldigt anklagade fick samma chans som GL tror du?
Okej, så det du menar är att män som inte är högt uppsatta ämbetsmän inte kommer undan domstolen, och att alla därmed inte är lika inför lagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in