2021-03-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Det at man nå plutselig går ut med høy sigarføring og sier at man har ENDA mer tro på å løse saken gjør jo bare fallhøyden ENDA større dersom saken henlegges eller at TH går fri etter en rettssak. Derfor var min første tanke at nå sitter politiet på uomtvistelige beviser. Men politiet er jo ikke et privat firma som går konk akkurat... men det er jo visse ledere som får et dårlig navn og rykte dersom man bruker > 100 millioner kroner på en sak der man kan vise til NADA etter endt etterforskning. Kanskje bare taktikkeri fra politiets side? På an igjen?

Jeg kan ikke se at det er mulig å henlegge en konedrapssak mens ektemannen er mistenkt og det finnes etterforskningsskritt som ikke er fullførte og som kan lede til oppklaring, siktelse og domfellelse av drapsmannen. Det går ikke an.

Det ville stride mot allmennhetens rettsfølelse. At den siktede ektefellen er milliardær gjør ikke saken bedre. I begynnelsen var det mange som mente at Tom Hagen ble behandlet med silkehansker av politi og påtalemyndighet, fordi han er rik og ble antatt å ha mektige forbindelser som har beskyttet han.

Det mangler ikke penger og ressurser i Norge. Saken må oppklares, det kan ikke stå på ressurser.

Hvis det virkelig skulle ende slik noen spår, med en henleggelse, ja så er det slik rettsstaten fungerer. Hvis politiet ikke greier å sikre fellende beviser mot Tom Hagen, vil det kanskje ende sånn. Drapssaker blir ikke foreldet. Politiet vil ta frem saken igjen om det dukker opp nye opplysninger.

En henleggelse behøver ikke å bety at politiet har gjort en dårlig jobb. Alle forstår at det meste av spor fra Tom Hagen i S4, kan forklares eller bortforklares med at han bor der, han var den siste som så AE i live, og han var førstemann på åstedet etter drapet/forsvinningen.
Citera
2021-03-24, 21:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
Om så var, skulle ikke AEH ha lagt igjen et par googlesøk fra TH sin PC for å virkelig sette fast TH ?
F.eks. "hvordan kvitte seg med et lik", "hvordan unngå å etterlate DNA" osv.
Hvis hypotesen stemmer så klarte tydeligvis GM/AEH å rette søkelyset nok mot TH til at han ble mistenkt. For det er vel ingen tvil om at TH har vært i søkelyset i denne saken..?

Sett gjennom hypotesen var det flere ting AEH utførte for å "sette TH fast". (kan være en plan lagt av GM som lurte henne)

- SMS om at "hytteturen er vist utsatt"
- nettsøk om skilsmisse
- innmelding i Facebook-gruppe - boliger på Gjøvik
- seperasjonspapirer gjemt i huset slik at politiet fant dem
- historier på Facebook om dårlig råd
- det kan til og med holdes åpent at avisartikler om uløste drap ble funnet i S4 av en grunn. (kan være GM som hadde hadde interesse for dette og plantet dem i S4)

+
Noe som er litt spesielt (fra media):

- AEH kommuniserte ekteskapsproblemer med ulike personer:
"seks dager før forsvinningen"
"i forkant av at hun forsvant"
"kort tid før forsvinningen"

Dette er meget nært opp til dagen hun forsvant + med tanke på at plottet mest sannsynlig har vært planlagt i lang tid
=
Lav sannsynlighet for at dette var tilfeldig

Det skjedde kort tid før forsvinningen
=
Vitner kunne huske det og forklare seg for politiet. (noe de gjorde)

Hypotesen forutsetter at TH og AEH's ekteskap var turbulent. Det er ingen tvil om at ektepakten måtte ha vært urettferdig. Ektepakten er en detalj de ikke trengte å "fake". De andre detaljene kunne ha vært en del av plottet for å synliggjøre og forsterke inntrykket av et urettferdig og turbulent
ekteskap.
=
Sette ekteskapet og TH i søkelyset
=
Kan forklare hvorfor TH ble mistenkt i denne saken selv om han angivelig var på jobb i tidsrommet forsvinningen skjedde.
Citera
2021-03-24, 22:44
Medlem
Lego begynner å irritere meg. Håper admin snart begynner å foreta seg noe mht spammingen om gogirl.
Citera
2021-03-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Lego begynner å irritere meg. Håper admin snart begynner å foreta seg noe mht spammingen om gogirl.

Jeg bare hopper over innleggene til Lego for han er ikke blant oss, han lever i en fantasiverden.
Citera
2021-03-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

En rekke "TH er skyldig uansett hva dere andre argumenterer med" begynner å irritere meg. Håper admin kan gjøre noe med spamminga deres...
Citera
2021-03-24, 23:24
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Det at man nå plutselig går ut med høy sigarføring og sier at man har ENDA mer tro på å løse saken gjør jo bare fallhøyden ENDA større dersom saken henlegges eller at TH går fri etter en rettssak. Derfor var min første tanke at nå sitter politiet på uomtvistelige beviser. Men politiet er jo ikke et privat firma som går konk akkurat... men det er jo visse ledere som får et dårlig navn og rykte dersom man bruker > 100 millioner kroner på en sak der man kan vise til NADA etter endt etterforskning. Kanskje bare taktikkeri fra politiets side? På an igjen?

Så tydelige hadde ikke politiet vært om de ikke har noe håndfast. De vil ikke risikere en nedtur som i fjor.

De sier at de har gjort nye analyser av feks. blod, de har gjentatt avhør av noen personer som ble avhørt innledningsvis, og så tipper jeg at kryptosporet er delvis avdekket. Antakelig konkrete personer. Kanskje siste brikke er koblingen mellom krypto-folka og TH, og den har de ikke ennå?
Citera
2021-03-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Så tydelige hadde ikke politiet vært om de ikke har noe håndfast. De vil ikke risikere en nedtur som i fjor.

De sier at de har gjort nye analyser av feks. blod, de har gjentatt avhør av noen personer som ble avhørt innledningsvis, og så tipper jeg at kryptosporet er delvis avdekket. Antakelig konkrete personer. Kanskje siste brikke er koblingen mellom krypto-folka og TH, og den har de ikke ennå?

Er enig med deg i at politiet trolig har noe håndfast og vil ser etter flere beviser på det samme.
Kort oppsummert, at de bygger sak mot flere enn TH.
Citera
2021-03-24, 23:28
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kan ikke han tyskeren her gjøre noe research på hotellsjefen da?

Hvilken? Er det en tysker her?
Citera
2021-03-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hvilken? Er det en tysker her?

Han som har skrevet på engelsk her er tysk.
Citera
2021-03-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg lurer på om GHH var med på noen av møtene med RU ? Jeg lurer på hva uenigheten mellom TH og GHH besto i og hva som var årsak til at han sluttet?

Jeg synes det er rart og unaturlig at GHH ikke nevnte saken da han var hjemme hos TH på foretningsbesøk etter forsvinningen. Han ville at TH skulle begynne å snakke selv. Men Hallo da! Han var TH høyre hånd, nær kollega og venn gjennom mange år. Da er det vel naturlig å spørre hvordan det står til i det minste? -Hvordan har du det ? Hvordan er fremdriften i saken ?

Og hvorfor var han ivrig på å få frem at han var TH høyre hånd? Er han bitter for noe. Mener han at TH skylder han noe?

Hva slags relasjon hadde GHH til RU?

Dette skrev jeg i november 2020. Jeg ser dere sier at GHH er tysk. Jeg har lest gjennom trusselbrevet på nytt og før jeg leste her at GHH er tysk, tenkte jeg at trusselbrevet er det også en del tysk i tillegg til svensk, engelsk og norsk.
Citera
2021-03-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Dette skrev jeg i november 2020. Jeg ser dere sier at GHH er tysk. Jeg har lest gjennom trusselbrevet på nytt og før jeg leste her at GHH er tysk, tenkte jeg at trusselbrevet er det også en del tysk i tillegg til svensk, engelsk og norsk.

Nå er ikke GHH den eneste hotellsjefen i landet hvis du trodde det.
Citera
2021-03-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nå er ikke GHH den eneste hotellsjefen i landet hvis du trodde det.
sikkert ikke, men de er vel ikke knyttet til th.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in