2021-03-24, 22:20
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Det kan bli svårt han är nog tekniskt sett oskyldig. Men moraliskt är han otroligt skyldig.

Nej, nu är han MÄ.
Citera
2021-03-24, 22:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Gissningsvis tänker Lambertz på att han var mycket berusad och inte förmådde samtycka till kvinnans fysiska närmanden. Även om han själv inte i den stunden ansåg sig våldtagen kan det ju vara oaktsam våldtäkt från kvinnans sida hon inte på ett tydligt sätt försäkrade sig om hans samtycke eller om han som sagt ändå var för berusad för att kunna samtycka även om det då framstod för henne som om han var villig. Då borde hon avstått från sexhandlingar med honom för att inte vara oaktsam. Hon bör ha uppfattat att han kanske var berusad för att kunna säga ja eller nej.

Jag håller med dig Husvagnen. Hon borde anmälas för oaktsam våldtäkt också. För lagen är väl könsneutral? Eller?
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hon fick väl aldrig ett samtycke från Lambertz, det är ju extremt ovanligt så det är mycket sannolikt.
Ja, så ser lagen tyvärr ut, men det kommer förstås inte leda någonvart. I vanlig ordning.
Citera
Medlem
KnasTramss avatar
Enligt inslaget på TV4 kom Lambertz "motanmälan" om våldtäkt in väldigt tidigt i utredningen. Det är alltså ingenting som han har kommit dragandes med nu.

Gissningsvis rör det sig om någon slags symbolhandling från en desperat man som tyckte sig sitta häktad trots att han var oskyldig, enbart baserat på målsägandes uppgifter. Om jag ska spekulera så har väl resonemanget från Lambertz håll vart att om EA har befunnit sig i ett "hjälplöst tillstånd" så har minsann han också gjort det. En gammal skröplig pensionär som för säkerhets skull är redlöst berusad är ett enkelt offer, ungefär så.
Citera
2021-03-24, 22:22
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Det kan bli svårt han är nog tekniskt sett oskyldig. Men moraliskt är han otroligt skyldig.

Moraliskt är hon superskyldig som anmäler män för våldtäkt gång på gång. Och även tekniskt sett skyldig.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Javisst, men det har han väl inte yrkat på tidigare? Gick inte hela hans version ut på att han valt att vara otrogen mot sin fru och haft sexuellt umgänge med samtycke?

Karln är rättshaverist. Hans stämningsansökningar lär samtliga få avslag, i vanlig ordning.

Det är dessutom falsk tillvitelse, det han gör. Ett riktigt brott med upp till två år i straffskalan. Eftersom han inte påstått något om våldtäkt tidigare är det en okynnesanmälan. Karln är som ett litet barn. Och inte ett av de smartare. Jag hoppas verkligen han blir anmäld! Det faller under allmänt åtal så vem som helst kan lämna in en anmälan.
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Grovt förtal, enligt GW, då han utmålat henne som en klandervärd individ inför så många lyssnare

Nej, glöm det. GW kan också svamla på en del.

Han nämnde inte henne vid sitt fulla namn och med hänsyn till omständigheterna är det självfallet försvarligt att som försvar få påstå att den som riktat en anklagelse ljuger och att man i ett sådant här uppmärksammat fall får ge sin version.

Dessutom genom media som t ex SVT där ansvarig utgivare i sådana fall får ta smällen.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nej, nu är han MÄ.

Blir spännande att se om alla som haft inställningen att kvinnans ord ska räcka för fällande dom resonerar lika nu när mannen har anmält. Låt oss gissa...
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Eller så är han arg och hämndlysten på en person som precis försökt få honom inspärrad flera år i en cell trots att han är oskyldig.

Folk fungerar lite olika här, men anser han att han är helt oskyldig kan jag förstå om han är förbannad. Hade inte du varit det?

Äh,... fungerar olika... Lambertz nekade ju obducenten och allmänläkaren skadestånd.

Justitiekanslern Göran Lambertz satte punkt för läkarnas första resningsärende[7] och motsatte sig läkarnas anspråk i den skadeståndsprocess som inleddes 2007.

"Själv stod jag som en åsna mellan två hötappar. Ibland var jag övertygad om att läkarna var oskyldiga, ibland om motsatsen. För det mesta visste jag inte vad jag skulle tro, och så är det än i dag."

—Göran Lambertz i sin blogg 2015-12-13

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Da_Costa-fallet
Citera
2021-03-24, 22:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Att kalla henne en lögnerska och bedragerska i media är väl definitionen av att sprida uppgifter som menar att rikta allmän missaktning mot en individ?

Hon får väl ta den fighten. Facit: hon kommer att förlora big time!
Citera
2021-03-24, 22:25
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är dessutom falsk tillvitelse, det han gör. Ett riktigt brott med upp till två år i straffskalan. Eftersom han inte påstått något om våldtäkt tidigare är det en okynnesanmälan. Karln är som ett litet barn. Och inte ett av de smartare. Jag hoppas verkligen han blir anmäld! Det faller under allmänt åtal så vem som helst kan lämna in en anmälan.

Fel, han gav väl aldrig samtycke till sex. Nästan ingen gör det så det är extremt sannolikt att han bara har talat sanning i sin anmälan.
Citera
2021-03-24, 22:26
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Att kalla henne en lögnerska och bedragerska i media är väl definitionen av att sprida uppgifter som menar att rikta allmän missaktning mot en individ?

Det var inte Lambertz som spred dessa uppgifter, det var mediebolagen så det är de som tar risken att dömas. Lambertz är kung och kan lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in