2021-03-24, 18:40
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Kolla bak i tråden. En person visste vad som väntade och har sparat den !

Frågan är om ett uttalande om hennes förnamn räcker...? Hade ändå varit lite underhållande om han fick en anmälan för förtal mot sig. Detta med tanke på hans historik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Lite märkligt att själv outa sig och sedan begära kompensation av staten. Han kommer inte få någon miljon.
Vad är det som säger att detta med skadestånd inte är planerat!
Han är en slug jävel som kan detta med skadestånd och hela baletten
Ponera att han och kvinnan gjort upp detta.
Varför går han ut med sitt namn?
Han/dom vet att han blir friad.. Namn offentligt, psykiskt lidande osv
Skit samma om medbrottslingen (kvinnan) blir dömd,dom har snart en mille på kontot.
Skulle fan inte förvåna mig om så är fallet
Svårt/omöjligt att bevisa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Han är änkling. Konstigare att en 29åring tjej är ensam än en 71 årig man tycker jag.

Konstigare att han inte firar jul med sin 35åriga kvinna i skåne eller döttrar som bor på samma ort.
Citera
2021-03-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Konstigare att han inte firar jul med sin 35åriga kvinna i skåne eller döttrar som bor på samma ort.

Kan ju vara så att hans anhöriga inte vill fira med honom pga pandemin (i ett försök att skydda honom mot smitta)

Och då tar han tillfället i akt att träffa EA för att idka lite smittspridning
Citera
2021-03-24, 18:42
Avslutad
Säga vad man vill men Lambertz är inte utseendemässigt och åldersmässigt ett toppval som sugardaddy.

Tänker osökt på allas vår favoritfrankie Boris Karloff
https://image.posterlounge.se/img/products/370000/363310/363310_poster_l.jpg
Citera
2021-03-24, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Fast vet vi om det var Bokefors som tog det beslutet själv?

Göran lär inte ge sig och nu kan han ju väcka enskilt åtal för falsk tillvitelse när det beslutats att inte inleda någon förundersökning. Fast det lär ju bli rätt svårt om det inte finns något bra bevisning.

.

Bokefors lär i alla fall inte beslutat om nedläggningen själv utan det har säkert någon överkucku sett till.
Det gick fort för Bokefors att avfärda Lambertz anmälan vilket i sig är tvingat eftersom åklagarmyndigheten skulle framställa sig själva som skyldiga till felaktigt frihetsberövande.

Bokefors är nattmaran på åklagarmyndigheten och bör petas bort.
Citera
2021-03-24, 18:43
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Men om vi nu backar bandet. Åklagaren får in ett fall med misstänkt våldtäkt. Misstänkt förövare GL som ju är väldigt känd. Hade jag varit åklagare hade jag velat göra allt by the book. Vilket om det nu föreligger sannolika skäl (det återstår att se) är att häkta MGM för att han inte ska påverka utredningen. Utredningen som sker visar att det inte går att gå vidare - MGM frias. Det är ju ett normalt förfaringssätt. Jag vet flera i min närmsta omgivning som råkat ut för liknande. Det är inte någon slags särbehandling mot honom.

Det som har hänt parallellt är ett mediadrev där väldigt mycket information om kvinnan samlats in. Utifrån vad som fåtts fram och det som kan bedömas vara rimligt (en del saker stämmer antagligen inte) Så handlar detta om en psykiskt sjuk kvinna antagligen med självskadebeteende och ett aktivt missbruk. Vilket får hela cirkusen att likna en fars. Men jag tycker ändå att de gjort rätt. Hade han varit fri hade han kunnat påverka.

Nakenbilder, uppgifter om psykiatrisk tvångsvård, amatörporr är ju ute i det öppna nu. Men har GL smutsiga byk tvättats...? Jag tror inte han är helt oskyldig i detta. Han har omvittnat dåligt omdöme. Och står inte för sina fel. Vänder kappan efter vinden.

Ersättning för den tiden han varit häktad kan jag absolut tycka är rimligt. Ett mindre skadestånd kanske eventuellt också. Men en miljon?! nä. Gubben har skrivit en bok. Han har fått stå i sin trädgård och berätta sin historia. Han har taktiskt sett hanterat detta helt rätt genom att gå ut med sin identitet.

Kvinnan - hur mkt hon än gjort fel - har ju saboterat hela sin framtid. Ingen kommer att ta i henne med tång. Frågan är om hon ens överlever detta.

Ens överleva detta?! Psykopater har inte sådana problem!

Frågan är väl snarare om nästa offer kommer överleva hennes framfart?

Det där med kniven under sängen är ett mycket orovarslande tecken i framtiden för det nästa offret...
Citera
2021-03-24, 18:44
Medlem
allahars avatar
Du skall ej bedriva hor på ditt kontor eller där du bor.
Citera
2021-03-24, 18:45
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Frågan är om ett uttalande om hennes förnamn räcker...? Hade ändå varit lite underhållande om han fick en anmälan för förtal mot sig. Detta med tanke på hans historik.

Ja intressant juridiskt spörsmål i sig. Har själv lyssnat igenom orginal intervjuven. Jag hör aldrig honom säga namnet. Men jag kanske börjar bli lite lomhörd ! Nu är ju namn adress tfn mm ute på tex MrKoll för alla att titta på.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det är förbluffande att skribenter uttalar sig till EA:s fördel och för kvinnokampen generellt med hänvisning till EA som offer - utan att ha tagit del av det ärende som lett fram till åtalet om förtal. För jag förutsätter att de som uttalat sig inte har tagit del av fakta i ärendet. Fakta visar nämligen på lögner, planering, sex i syfte att anmäla, skratt under tiden, fabricering av bevis, tidsanspråk för rättsväsende, sjukvård (hon sökte tom akut och sjukvården gör då en undersökning med Rape-kit där man säkrar DNA, sekret från slidan, avskrap under naglar t ex). Och med sitt vittnesmål, stödbevisning, sin manipulerade ljudfil och med sitt sjukvårdsbesök fick hon en man frihetsberövad i sju månader.

Skribenter bör ta del av domen eller lyssna till David Massis föreläsning som hålls på PHS:
Korrigering:
Massis föreläsning och domen avser inte ärendet med PA som i slutänden ledde till åtal mot EA för förtal, de avser anklagelsen mot DU för våldtäkt nyårsnatten 2017/2018.

Det som Massi inte går in på är hur i hela h-e TR dömde DU som skyldig när de visste om fifflet med ljudfil och fabriksåterställning. Satt nämndemännen och sov eller tappade Massi bollen?
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Ens överleva detta?! Psykopater har inte sådana problem!

Frågan är väl snarare om nästa offer kommer överleva hennes framfart?

Det där med kniven under sängen är ett mycket orovarslande tecken kring framtiden för det nästa offret...

Det där med kniven har jag läst på en källa som inte känns helt pålitlig. Vi har inte hört hennes sida. Hade varit intressant med en bedömning av Hare's psykopatskala för henne. Och kanske också GL.
Citera
2021-03-24, 18:47
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Det är ju sjukt också när GL säger att EA var som en dotter för honom . Det är väl inte friskt att knulla sin dotter .
Blev det bekräftat? Jag minns att det tidigare ifrågasattes då det inte finns med i de publicerade sms.
Edit:
Fadersfigur säger han själv, det har sedan omtolkats här eller av MÅ.
Citat:
Som var en person som jag var lite av fadersfigur för, va.
(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
Senast redigerad av Neolitikum 2021-03-24 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in