Citat:
Snart kommer alla samlag som kvinnan inte har tjänat på (pengar, presenter, bättre anställning) att betraktas som våldtäkt i detta sjuka land. För att någon kvinna ska ha sex med en svensk man bara för själva njutningens skull får betraktas som något helt OTÄNKBART...
Bra att Lambertz står på sig och stämmer staten. Kanske lär han sig en läxa och aldrig mer befattar sig med svenska psykiskt sjuka kvinnor.
Lambertz idag, DU imorgon. Och du har knappast hans status&makt så var beredd på några år i finkan när en psyksjuk kvinna (som det kryllar av i Sverige) anklagar dig för ditten och datten...
Bra att Lambertz står på sig och stämmer staten. Kanske lär han sig en läxa och aldrig mer befattar sig med svenska psykiskt sjuka kvinnor.
Lambertz idag, DU imorgon. Och du har knappast hans status&makt så var beredd på några år i finkan när en psyksjuk kvinna (som det kryllar av i Sverige) anklagar dig för ditten och datten...

Men om vi nu backar bandet. Åklagaren får in ett fall med misstänkt våldtäkt. Misstänkt förövare GL som ju är väldigt känd. Hade jag varit åklagare hade jag velat göra allt by the book. Vilket om det nu föreligger sannolika skäl (det återstår att se) är att häkta MGM för att han inte ska påverka utredningen. Utredningen som sker visar att det inte går att gå vidare - MGM frias. Det är ju ett normalt förfaringssätt. Jag vet flera i min närmsta omgivning som råkat ut för liknande. Det är inte någon slags särbehandling mot honom.
Det som har hänt parallellt är ett mediadrev där väldigt mycket information om kvinnan samlats in. Utifrån vad som fåtts fram och det som kan bedömas vara rimligt (en del saker stämmer antagligen inte) Så handlar detta om en psykiskt sjuk kvinna antagligen med självskadebeteende och ett aktivt missbruk. Vilket får hela cirkusen att likna en fars. Men jag tycker ändå att de gjort rätt. Hade han varit fri hade han kunnat påverka.
Nakenbilder, uppgifter om psykiatrisk tvångsvård, amatörporr är ju ute i det öppna nu. Men har GL smutsiga byk tvättats...? Jag tror inte han är helt oskyldig i detta. Han har omvittnat dåligt omdöme. Och står inte för sina fel. Vänder kappan efter vinden.
Ersättning för den tiden han varit häktad kan jag absolut tycka är rimligt. Ett mindre skadestånd kanske eventuellt också. Men en miljon?! nä. Gubben har skrivit en bok. Han har fått stå i sin trädgård och berätta sin historia. Han har taktiskt sett hanterat detta helt rätt genom att gå ut med sin identitet.
Kvinnan - hur mkt hon än gjort fel - har ju saboterat hela sin framtid. Ingen kommer att ta i henne med tång. Frågan är om hon ens överlever detta.