2021-03-24, 18:23
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Snart kommer alla samlag som kvinnan inte har tjänat på (pengar, presenter, bättre anställning) att betraktas som våldtäkt i detta sjuka land. För att någon kvinna ska ha sex med en svensk man bara för själva njutningens skull får betraktas som något helt OTÄNKBART...

Bra att Lambertz står på sig och stämmer staten. Kanske lär han sig en läxa och aldrig mer befattar sig med svenska psykiskt sjuka kvinnor.
Lambertz idag, DU imorgon. Och du har knappast hans status&makt så var beredd på några år i finkan när en psyksjuk kvinna (som det kryllar av i Sverige) anklagar dig för ditten och datten...

Men om vi nu backar bandet. Åklagaren får in ett fall med misstänkt våldtäkt. Misstänkt förövare GL som ju är väldigt känd. Hade jag varit åklagare hade jag velat göra allt by the book. Vilket om det nu föreligger sannolika skäl (det återstår att se) är att häkta MGM för att han inte ska påverka utredningen. Utredningen som sker visar att det inte går att gå vidare - MGM frias. Det är ju ett normalt förfaringssätt. Jag vet flera i min närmsta omgivning som råkat ut för liknande. Det är inte någon slags särbehandling mot honom.

Det som har hänt parallellt är ett mediadrev där väldigt mycket information om kvinnan samlats in. Utifrån vad som fåtts fram och det som kan bedömas vara rimligt (en del saker stämmer antagligen inte) Så handlar detta om en psykiskt sjuk kvinna antagligen med självskadebeteende och ett aktivt missbruk. Vilket får hela cirkusen att likna en fars. Men jag tycker ändå att de gjort rätt. Hade han varit fri hade han kunnat påverka.

Nakenbilder, uppgifter om psykiatrisk tvångsvård, amatörporr är ju ute i det öppna nu. Men har GL smutsiga byk tvättats...? Jag tror inte han är helt oskyldig i detta. Han har omvittnat dåligt omdöme. Och står inte för sina fel. Vänder kappan efter vinden.

Ersättning för den tiden han varit häktad kan jag absolut tycka är rimligt. Ett mindre skadestånd kanske eventuellt också. Men en miljon?! nä. Gubben har skrivit en bok. Han har fått stå i sin trädgård och berätta sin historia. Han har taktiskt sett hanterat detta helt rätt genom att gå ut med sin identitet.

Kvinnan - hur mkt hon än gjort fel - har ju saboterat hela sin framtid. Ingen kommer att ta i henne med tång. Frågan är om hon ens överlever detta.
Citera
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
https://twitter.com/lisabjurwald/status/1374495756053192704

Om någon undrar varför Sverige ser ut som det gör. Aktivister som spelar journalister.
Isobel och Lisa, vilka feministäckel.

Här får du en till

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/fuck-you-metoo-kvinnan-forgors-live/
Irena Posar posar villigt, kolla bilden som tar all uppmärksamhet från vad hon har att säga
Citera
Medlem
Elegwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Det var droppen när Lambert tänker utnyttjar det det korrumperade rättssystemet. För att vi som är skattebetalare ska betala för hans misstag på julafton.

Det är ju vi som skattebetalare som har låtit detta idioti till rättsystem bli en verklighet med våran apati till att ställa krav och välja politiker med åtminstone en normal begåvning.
Citera
Medlem
Från SVT:s programtablå sommaren 2021:
”Lambertz Trädgård” Diskussion om blommor och bin, feminism och rättsväsende.
Citera
Medlem
Ksenia74s avatar
Det är ju sjukt också när GL säger att EA var som en dotter för honom . Det är väl inte friskt att knulla sin dotter .
Citera
2021-03-24, 18:24
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Han fick ju till det med en betydligt yngre kvinna, klart han är glad! + lite (mycket) uppmärksamhet. Han skulle varit en rockstjärna istället, al’a Mick Jagger, då hade det varit fritt fram att lägra kvinnor. Dilemmat nu är att han må vara känd men utifrån hans roll som ”toppjurist” förväntas han stå över medelsvensson vad gäller moral och rättrådighet. Det problemet har inte Jagger ..

Så är det! Klart han är glad för att han fick ligga med en 29-åring och nu är han ju frisläppt också och våren är här. Men som "toppjurist" kan man ju inte uppföra sig som en rockstjärna utan måste säga att man skäms. (Fast han är stolt).
Citera
2021-03-24, 18:25
Medlem
Snoppjuristen och hans adept var kanske salongsberusade eller dyngfulla? Vem vet? Ingen var där tyvärr. Men vad jag med säkerhet vet att mannen i fråga har ett seriöst fel i HD. Felet består troligtvis av kuken på huvudet och hjärnan på kukhuvudet? Och det är ju inte första och sista gången han och hans gelikar bevisat det, typ Lennart Geijer (Palme ljög hel svenska folket i ansiktet och bort kollrade Fälldin med bordellmamman), Hans Holmèr (Länspolismästare, Palmeutredningen), Carl Lidbom (Stig Bs rymning och Ebbe C skandalen), Johan Franson (chefsjurist sjöfartsverket, Estonias bärgning), Lars Danielsson (statssekreterare åt GP under Tsunamikatastrofen), Göran Lambertz (Quick+skandalen)... Listan kan göras lång men gissa vad de alla har gemensamt?
Citera
2021-03-24, 18:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalanx
GL verkar inte ligga på latsidan. Enligt denna site har han en 36 årig flickvän: https://stoppapressarna.se/svenskt/hon-ar-goran-lambertz-nya-flickvan
Citat:
Göran Lambertz är änkling sedan snart två år men enligt våra källor har han en ny kvinna i sitt liv.
– Han är tillsammans med en 36-årig kvinna som är verksam som jurist i Skåne, berättar en källa för Stoppa Pressarna.

Vad nu då? Var han inte en äckelgubbe som ingen ung tjej vill ha frivilligt?

(Jag sa ju det. Tjejer fungerar inte som man tror.)
Citera
2021-03-24, 18:28
Medlem
Returpappers avatar
Lambertz borde vara rätte mannen att skriva ett avtalsformulär, överenskommelse om sex. Man håller fram det för kvinnan att skriva under. Aningen nyktrar hon till och drar sig ur eller ja..

Bör ingå.
-Jag avstår helt från ekonomisk kompensation, karriärfördelar, presenter och egendom. Försöker inte sätta dit undertecknad efteråt, försöker inte få en unge med undertecknad etc.
-Jag deltar helt frivilligt. Ställer upp på en uppräkning av ställningar etc. Stryk det som ej är godtagbart. Kryssa för det som är okej.
Citera
2021-03-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Han fick ju till det med en betydligt yngre kvinna, klart han är glad! + lite (mycket) uppmärksamhet. Han skulle varit en rockstjärna istället, al’a Mick Jagger, då hade det varit fritt fram att lägra kvinnor. Dilemmat nu är att han må vara känd men utifrån hans roll som ”toppjurist” förväntas han stå över medelsvensson vad gäller moral och rättrådighet. Det problemet har inte Jagger ..

Hans flickvän eller kvinna är ju inte mycket äldre än målsägande, tydligen är hon runt 35-års åldern. Jag har faktiskt under dagarna tittat på några av den tilltalades föreläsningar online, även om innehållet kan ifrågasättas på många punkter så är han en bra talare och lite små rolig, får intrycket av att han skulle kunna slingra sig ur de mesta genom att bara prata. Vissa kanske tycker sådant är attraktivt.
Senast redigerad av tjugofemore 2021-03-24 kl. 18:31.
Citera
2021-03-24, 18:29
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Lite märkligt att själv outa sig och sedan begära kompensation av staten. Han kommer inte få någon miljon.
Sannolikt inte, han borde förstås inte få ett öre då han kände till kvinnans MO och ändå lät henne snärja honom i våldtäktsgarn. Det påminner om idioterna som släpper ut tjurar på gatorna och sen själv springer runt bland tjurarna och hetsar dem till anfall och blir ihjälstångade, det är svårt att känna någon sympati.
Men åklagaren hade inte behövt häkta GL heller eftersom trovärdigheten hos offret är negativt.
EA är nu fredlös i våldtäktssammanhang, det är fritt fram att våldta henne utan att riskera rättslig påföljd. Men hon kommer förmodligen sätta en kniv i ryggen på den som verkligen gör det, eller så blir hon förälskad i honom, vem vet.
Citera
2021-03-24, 18:29
Medlem
Nu börjar tråden växa mer och mer.
Men hänger man med någon slapp bekantskap till brud på Julafton? Har han ingen familj eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in