2021-03-24, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fast man gjorde en visuell husrannsakan. När man undrade om man skulle utöka den till en stor husrannsakan så sa jouren nej, eftersom man inte hade bäring för en sådan åtgärd. Det var inte något att han "avbröt" och sa att de skulle stoppa söka där och då. Man skulle inte göra en stor variant. Det krävs tydligen vissa kriterier för det, och dessa kriterier var inte uppfyllda i det läget om jag förstår rätt i det jag läser innantill.

Om pollnspektör på plats önskar (begär) det? Jag utgår från att det fanns en välgrundad anledning.
Resultat: Man fick göra det likförbent och meningslöst för sent.
Citera
2021-03-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det där jag fetat om Lenas struliga relationer:
Det droppar nyheter, alltså nyheter för mig, mest hela tiden.

Vilka är de "några relationer" som här syftas på?
Ok, för UW och SD men det blir ju bara två stycken.
Skriver man "några", så blir det för mig fler än tre stycken. Egentligen kanske fem-sex stycken.
Ända tills man landar i "en mängd struliga relationer".
För att inte tala om nästa nivå: "en stor mängd struliga relationer"..

Så vem har uttryckt sig så om Lena och hennes "struliga relationer"?
Läs HR så kanske det går upp ett ljus.
Citera
2021-03-24, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om pollnspektör på plats önskar (begär) det? Jag utgår från att det fanns en välgrundad anledning.
Resultat: Man fick göra det likförbent och meningslöst för sent.

Är egentligen ett samspel mellan polis, spaningsledning och jouråklagare. Sedan ska en bedömning göras, här bedömdes det fel. Orsak: många. Om det stämmer att jouråklagaren haft lw och bilincidenten kan han bedömt det med eet i åtanke, polisen på plats var inte nog ihärdig, ledning inte heller osv osv.
Citera
2021-03-24, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Är egentligen ett samspel mellan polis, spaningsledning och jouråklagare. Sedan ska en bedömning göras, här bedömdes det fel. Orsak: många. Om det stämmer att jouråklagaren haft lw och bilincidenten kan han bedömt det med eet i åtanke, polisen på plats var inte nog ihärdig, ledning inte heller osv osv.
Kvällen 15 maj 2018: Vid en senare föredragning på plats, med beslutande förundersökningsledare, åklagare M*ats B*erg, meddelades denne de åtgärder vi utfört. Jag meddelade då per telefon att
min undersökning under kvällen inte var att likna vid en sedvanlig kriminalteknisk
platsundersökning. Skulle detta utföras så behövde huset kvarstå som avspärrat och en
sådan undersökning utföras senare. Åklagare beslutade att huset inte skulle vara
avspärrat
utan lämnas ut till husägaren när vår förrättning var klar denna kväll/natt. Vår
husrannsakan/undersökning avslutades då med att jag översiktsfotograferade huset
invändigt

Det verkar helt klart flera åklagare inblandade. Först jouråkl Wah*lberg, därefter M*ats B*erg och sedan åkl Hidi*ng. Vilken röra.
Citera
2021-03-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jouråklagare var M*ts B*rg, som efter att ha hört med Y som hörde SD om hur det kändes, typ, och avblåste fortsatt "husis", det var inte en regelrätt husrannsakan. Men det avblåstes, trots att GS fick regens på blod i handfat och dusch

Helt galet!
Citera
2021-03-24, 15:39
Medlem
Citat:
Fast man gjorde en visuell husrannsakan. När man undrade om man skulle utöka den till en stor husrannsakan så sa jouren nej, eftersom man inte hade bäring för en sådan åtgärd. Det var inte något att han "avbröt" och sa att de skulle stoppa söka där och då. Man skulle inte göra en stor variant. Det krävs tydligen vissa kriterier för det, och dessa kriterier var inte uppfyllda i det läget om jag förstår rätt i det jag läser innantill.

Ok. Tack. Får väl köpa den varianten då. Klart det finns strikta regler. Är bra rent generellt.
Citera
2021-03-24, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och nästa nivå en helvetes massa relationer osv.

Anmälaren. UW. En relation är per definition inte ett fast förhållande.

Citat:
Läs HR så kanske det går upp ett ljus.
Så om vi räknar bort UW, så uppstår då ännu en person i gruppen "struliga relationer".
Man kan ju ha "struliga relationer" med sina jobbiga föräldrar, men jag gissar att det inte är det som UW syftar på, utan att det är en flock män han har i åtanke.
Vilka då?

OffT: Du Avel gör en egen tolkning av vad som är att betrakta som "en relation".
SD och Lena hade en relation med sex under sex år. SD var under perioder mer i ett "fast förhållande" med Lena än han var med sin fru, HD.
Citera
2021-03-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Så om vi räknar bort UW, så uppstår då ännu en person i gruppen "struliga relationer".
Man kan ju ha "struliga relationer" med sina jobbiga föräldrar, men jag gissar att det inte är det som UW syftar på, utan att det är en flock män han har i åtanke.
Vilka då?

OffT: Du Avel gör en egen tolkning av vad som är att betrakta som "en relation".
SD och Lena hade en relation med sex under sex år. SD var under perioder mer i ett "fast förhållande" med Lena än han var med sin fru, HD.
Tror du skall bemöda dig att läsa innantill som vi andra.
Citera
2021-03-24, 15:47
Medlem
Citat:
Kvällen 15 maj 2018: Vid en senare föredragning på plats, med beslutande förundersökningsledare, åklagare M*ats B*erg, meddelades denne de åtgärder vi utfört. Jag meddelade då per telefon att
min undersökning under kvällen inte var att likna vid en sedvanlig kriminalteknisk
platsundersökning. Skulle detta utföras så behövde huset kvarstå som avspärrat och en
sådan undersökning utföras senare. Åklagare beslutade att huset inte skulle vara
avspärrat
utan lämnas ut till husägaren när vår förrättning var klar denna kväll/natt. Vår
husrannsakan/undersökning avslutades då med att jag översiktsfotograferade huset
invändigt

Det verkar helt klart flera åklagare inblandade. Först jouråkl Wah*lberg, därefter M*ats B*erg och sedan åkl Hidi*ng. Vilken röra.

Jouråklagaren kan ha lämnat över under dagen, tidig fm. Det sker helt enkelt. Att sedan Hilding tog över är intressant, vet vi när?
Citera
2021-03-24, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ok. Tack. Får väl köpa den varianten då. Klart det finns strikta regler. Är bra rent generellt.
Det beror också lite grand vilket PM man läser. Det finns hundratals PM, och få skriver likadant, eller pekar på samma tyngdpunkt, som kollegan. Det är fan inte lät att sålla bland materialet. 14K sidor...
Citera
2021-03-24, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Jouråklagaren kan ha lämnat över under dagen, tidig fm. Det sker helt enkelt. Att sedan Hilding tog över är intressant, vet vi när?
H*iding begärde en undersökning i form av ett tilläggsprotokoll av brottsplatsundersökning den 19-20 maj. Så även hon var tidigt inkopplad. Det KAN vara så att dessa byten av tre (3) åklagare gjorde att det blev missar.

Jag spekulerar naturligtvis, men när en chef byts ut varje/varannan dag, så är det ju självklart att det sker missar. PM skrivs inte hela tiden, det kan ta tid innan sådana upprättas. Så informationen blev nog därefter.
Citera
2021-03-24, 15:57
Medlem
Citat:
avspärrat
invändigt

En röra och felbedömningar redan från start tenderar att fortsätta hålla i sig. Vad det än gäller. Som grunden till ett husbygge.
Är det vad vi ser här?
Eller har åklagare ÅH rätat ut nystanet av trådar nu? Fyllt alla luckor av tvivel?

Kanske den katastrofala TR-domen delvis var ett resultat av detta? Missade man en del av motivet att geocachingtänket var viktigare än man först anade?

För paret D verkade det vara ett sätt att jävlas skapa och underblåsa konflikter. Man bara måste vara bäst. På topp.

Det handlade om liv och död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in