2021-03-24, 17:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Kan man verkligen stämma staten för att dom är allmän inkompetenta (förhör osv)? Dom flesta som är misstänkta för våldtäkt blir väl häktade, eller jag kanske har fel.
Man skall vara misstänkt på "sannolika skäl".
Citera
2021-03-24, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det är förbluffande att skribenter uttalar sig till EA:s fördel och för kvinnokampen generellt med hänvisning till EA som offer - utan att ha tagit del av det ärende som lett fram till åtalet om förtal. För jag förutsätter att de som uttalat sig inte har tagit del av fakta i ärendet. Fakta visar nämligen på lögner, planering, sex i syfte att anmäla, skratt under tiden, fabricering av bevis, tidsanspråk för rättsväsende, sjukvård (hon sökte tom akut och sjukvården gör då en undersökning med Rape-kit där man säkrar DNA, sekret från slidan, avskrap under naglar t ex). Och med sitt vittnesmål, stödbevisning, sin manipulerade ljudfil och med sitt sjukvårdsbesök fick hon en man frihetsberövad i sju månader.

Skribenter bör ta del av domen eller lyssna till David Massis föreläsning som hålls på PHS:
Kunde inte sagts bättre. Tack för det. Det är i sanning stötande att gömma sina fula intentioner bakom dom kvinnor som de fakto blir våldtagna. Fy fan så lågt.
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Linnea carlsson skrev ett inlägg den 17 februari på sin instagram, har detta med saken och göra?
Vem är Linnea Carlsson ?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Göran Lambertz anser att han blev felbehandlad av rättsväsendet när han satt häktad misstänkt för våldtäkt.

Nu vill han ha en miljon kronor i ersättning från staten.

Någon miljon får han inte. Det finns fasta schablonbelopp för oskyldigt häktade och det är bara någon tusenlapp per dag.
https://lawline.se/answers/ersattning-efter-haktning
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Göran Lambertz anser att han blev felbehandlad av rättsväsendet när han satt häktad misstänkt för våldtäkt.

Samtidigt har han anmält kvinnan för falsk tillvitelse – men den anmälan lade åklagaren ner direkt.

– På samma vis som jag inte kunde styrka brotten mot honom så är jag av uppfattningen att jag inte kan styrka att kvinnan har gjort något brottsligt, säger Annika Bokefors.

Inte för jag gillar honom. Han ska få pengar och insatsstyrkan ska omgående bryta sig in hos kvinnan. Sätta henne i häkte och sedan fråga hur kul det känns? Döma henne efter till minst två i buren så inte en stackare till riskerar att bli behandlad som skit. Åter igen Göran är värd att bli behandlad som skit men det är ju en större fråga här.
Citera
Medlem
Citat:

Samtidigt har han anmält kvinnan för falsk tillvitelse – men den anmälan lade åklagaren ner direkt.

– På samma vis som jag inte kunde styrka brotten mot honom så är jag av uppfattningen att jag inte kan styrka att kvinnan har gjort något brottsligt, säger Annika Bokefors.

Men borde Bokefors vara den som har att avgöra om det finns någon substans i GL:s anmälan, hon bör väl ändå ses som allt annat än opartisk i frågan?

Få se om GL begär överprövning av detta beslut (om det är det man kan göra).
Citera
2021-03-24, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anette007
Citat gubbslemmet Lambertz: " Jag var för svag för kött & ande ". Han verkar se kvinnor som en köttmarknad och är 71 år # metoo

Han sa "Jag var svag I kött och ande"
Citera
2021-03-24, 17:04
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Vem är Linnea Carlsson ?

Jag mena Claeson en lesbisk feminist som hatar män.
Citera
2021-03-24, 17:06
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inte för jag gillar honom. Han ska få pengar och insatsstyrkan ska omgående bryta sig in hos kvinnan. Sätta henne i häkte och sedan fråga hur kul det känns? Döma henne efter till minst två i buren så inte en stackare till riskerar att bli behandlad som skit. Åter igen Göran är värd att bli behandlad som skit men det är ju en större fråga här.
Piketen rullar mot Röntgenvägen då ?
Citera
2021-03-24, 17:06
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man skall vara misstänkt på "sannolika skäl".
Var han inte det? Vad innebär det...
Citera
2021-03-24, 17:07
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Jag mena Claeson en lesbisk feminist som hatar män.
Aha ! Då är vi på banan igen. Handbollstjejen som hatar män. Hon lär ju tillföra massor .... not
Citera
2021-03-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Gärna 2 år men absolut minst dom 7 månaders häkting hon stal från killen iom, förra lögnanmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in