2021-03-24, 16:51
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag skulle vilja påstå att utan den här tråden så hade GL fortfarande suttit häktad.
Delar din uppfattning !
Citera
2021-03-24, 16:52
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Tänkvärt är också att GL friades nu pga kvinnans bakgrund trots att åklagaren ansåg att bevisen i sig var mycket starka.

Bevisen var förstås inte starka men fullt tilltänkta för att spärra in män några år men nu sprack det pga kvinnans historia.

Så om detta hade varit första gången för kvinna hade GL varit körd. Vad säger egentligen det om beviskraven som ställs? Alla kvinnor kan få åtminstone en man i fängelse om de bara hittar på en bra saga.

Bra sagor klarar dessbättre inte korkade kvinnor att hitta på men tokfeministerna stöttar varandra och lär ut hur en bra saga ser ut. Den kvinna som lägger lite tid på att undersöka detta vet alltså vad hon ska göra och säga och vad som inte fungerar.

Finns otaliga fall... Billy Butt exempelvis

Bert Karlssons om gamle ovännen och nöjesprofilrivalen Billy Butt.” Vår tids största rättsskandal”.

Bert berättar: Jag har träffat flera av de kvinnor som fick Billy Butt dömd för våldtäkt. De fortsatte söka jobb genom honom efter våldtäkterna. De fortsatte rekommendera sina bästa väninnor att av samma skäl söka upp *honom. En av kvinnorna som pekade ut honom *avbröt våldtäkten för att ta ut sin tampong men lade sig sedan i Butts säng igen så att övergreppet skulle kunna fullföljas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Intressant, vilka då? Jag har inte stött på någon. Råkar vara bådre äldre och högutbildad själv. Och hatar definitivt inte män. Bara sådana ynkryggar som utnyttjar utsatta människor för sitt eget nöjes skull. Och först förespeglar att han är en hjälpande och trygg fadersgestalt.

Det gör du visst det om du äcklar dig över "mannen"och inte med ett ord nämner den kokainsnortande psykiskt sjuka kvinnan som hotat sin man med sticka ut ögonen med en penna, klippa av hans tår med en sekatör när han sover.

Efter separationen visade det sig att hon kopierat nycklar så hon gömde sig under sängen när han sov där med en ny tjej. Paret vaknade av att EA kröp fram under sängen med en stor kniv och utbrast " här ligger ni och har det mysigt nu går jag och kokar kaffe" fortfarande med den stora kniven i handen.

Förstår du inte hur ditt avseende befäckas av att äckla dig över en gammal mans sexualitet och inte med ett ord nämns den knarkande massanmälaren som la upp sig för honom. Fy fan! Skäms på dig.

Proffspinuppan som fick Lambertz på fall in action.
https://archive.is/fEM6P
Senast redigerad av 90510 2021-03-24 kl. 16:58.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag tänker som så att målsägande inte är riktigt frisk så att säga. Därför är det bra med hjälp och stöd. Jag bryr mig inte om kolumnisterna eller radikalfeministerna eftersom dom inte inser vilken otjänst dom gör.

Jag tror inte på något jag inte sett eller hört själv. Hela presskonferensen fanns i går på Svt och där finns inget om något namn. Det är i dag man klipper bort ord som använts om målsägande ingenting annat. Det var alltså nyheter i går i dag redigerat uttalande.
Då förstår jag hur du menar. Frisk är hon knappast, nej. Men att luta sig på Cissi Wallin är väl närmast att låta en blind leda en annan.

Vad gäller namnet så står det dig såklart fritt ”att inte tro på det du inte hört”. Likväl sade GL MÄs namn i sin trädgård inför kamerorna igår 23/3 2021 vilket hördes i Expressens live-sändning.
Citera
Medlem
Ksenia74s avatar
Göran Lambertz anser att han blev felbehandlad av rättsväsendet när han satt häktad misstänkt för våldtäkt.

Nu vill han ha en miljon kronor i ersättning från staten.

Samtidigt har han anmält kvinnan för falsk tillvitelse – men den anmälan lade åklagaren ner direkt.

– På samma vis som jag inte kunde styrka brotten mot honom så är jag av uppfattningen att jag inte kan styrka att kvinnan har gjort något brottsligt, säger Annika Bokefors.
Citera
2021-03-24, 16:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
... Det är så utomordentligt sorgligt att se kvinnliga kolumnister m.fl. skriva snyftartiklar om ”offret” EA som tre gånger anmält män för våldtäkt, med resultatet att en oskyldig fick sitta 7 månader (!) och en annan 2 veckor inlåsta i häkte, plus ett åtal för förtal angående den tredje. Det största problemet är tydligen ändå att EA dras i smutsen...

Det är förbluffande att skribenter uttalar sig till EA:s fördel och för kvinnokampen generellt med hänvisning till EA som offer - utan att ha tagit del av det ärende som lett fram till åtalet om förtal. För jag förutsätter att de som uttalat sig inte har tagit del av fakta i ärendet. Fakta visar nämligen på lögner, planering, sex i syfte att anmäla, skratt under tiden, fabricering av bevis, tidsanspråk för rättsväsende, sjukvård (hon sökte tom akut och sjukvården gör då en undersökning med Rape-kit där man säkrar DNA, sekret från slidan, avskrap under naglar t ex). Och med sitt vittnesmål, stödbevisning, sin manipulerade ljudfil och med sitt sjukvårdsbesök fick hon en man frihetsberövad i sju månader.

Skribenter bör ta del av domen eller lyssna till David Massis föreläsning som hålls på PHS:
Citera
2021-03-24, 16:56
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Han skall väl ändå donera pengarna till något annat?
Till Dawid. Journalisten som sitter fängslad i Etiopien. För att få honom fri. Inte helt säker på det men läst det.
Citera
2021-03-24, 16:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Han skall väl ändå donera pengarna till något annat?

Ja man vet inte. Han verkar allmänt labil nu. Skickar ett 150 sidor långt manus till polisen. Som om de orkar bläddra igenom det nu.
Citera
2021-03-24, 16:57
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det är förbluffande att skribenter uttalar sig till EA:s fördel och för kvinnokampen generellt med hänvisning till EA som offer - utan att ha tagit del av det ärende som lett fram till åtalet om förtal. För jag förutsätter att de som uttalat sig inte har tagit del av fakta i ärendet. Fakta visar nämligen på lögner, planering, sex i syfte att anmäla, skratt under tiden, fabricering av bevis, tidsanspråk för rättsväsende, sjukvård (hon sökte tom akut och sjukvården gör då en undersökning med Rape-kit där man säkrar DNA, sekret från slidan, avskrap under naglar t ex). Och med sitt vittnesmål, stödbevisning, sin manipulerade ljudfil och med sitt sjukvårdsbesök fick hon en man frihetsberövad i sju månader.

Skribenter bör ta del av domen eller lyssna till David Massis föreläsning som hålls på PHS:
Bra och sammanfattande inlägg !
Citera
2021-03-24, 16:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Till Dawid. Journalisten som sitter fängslad i Etiopien. För att få honom fri. Inte helt säker på det men läst det.
Så var det nog ja.
Citera
2021-03-24, 16:58
Medlem
Mer.info.007s avatar
Linnea carlsson skrev ett inlägg den 17 februari på sin instagram, har detta med saken och göra?
Citera
2021-03-24, 17:00
Medlem
swimmingpools avatar
Kan man verkligen stämma staten för att dom är allmän inkompetenta (förhör osv)? Dom flesta som är misstänkta för våldtäkt blir väl häktade, eller jag kanske har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in