2021-03-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Haha, så bittra kommentarer.
Vilken kryptovaluta investerar företag och fonder i? Bitcoin.
Vilken valuta ensam är värd över 1 biljon dollar? Bitcoin.
Vilken valuta har i särklass störst nätverkseffekt? Bitcoin.

Att "ingen" är intresserad låter mer som att "du" inte är intresserad.

Bitcoin är grunden i varje seriös persons kryptoinvesteringar. Sen om du gjort bort dig på Bitconnect 2.0 (hexscam) så får det stå för dig.

Alltså kolla i BTC Day Trading tråden. Var tyst från 2014 till 2017, nästan hel-dött. Det är inte stort intresse direkt mot vad de kunde vara.

Bitcoin är nästan bara 50% av Krypto-marknaden nu, om du kollar på market cap. Så folk investerar garanterat i en hel del saker. Bitcoin communityn på Flashback 10 år in är typ 10 personer. Inte direkt imponerande efter 10 år.
Citera
2021-03-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
För det fungerar inte så. Sådana som jag har med tveksam framgång försökt förklara detta i många år, för det kommer hela tiden någon ny "företag X kommer göra egen coin och det tar över allt så de blir rika!". Kommer du ihåg Libra? Inte? För det var nämligen första FAANG-bolaget som var dumma i huvudet nog att inte fatta detta själva.

Alltså företagen vill ju göra egna valutor. Det är ju bara att regulering är svårt att gå runt för dom för tillfället. Men när Tekniken blir mer avancerad och bättre. Tillslut så kommer dom få in en fot. Och när dom väl fått det så kan de starta sina egna marknadsmaskiner då det har en massa kapital sittande och sina egna plattformer.
Citera
2021-03-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Du kan ju se att produkten är värdelös just nu, kom tillbaka när den faktiskt är användbar direkt, visst det kanske levererar en dag. Men just nu är det inte tillräckligt bra
Du var rätt ute från början, Bitcoin kommer aldrig bli "tillräckligt bra" för DeFi. Tvärt om kommer det bli sämre och sämre och sämre lämpat. Snart kommer ingen överhuvudtaget orka driva ett sådant argument.

Finns gott om maxi-bagholders som så gärna vill att allt annat ska vara dåligt att de bara skriver saker i förhoppning. Men jag har en glad nyhet till dessa bagholders: detta faktum i sig spelar faktiskt inte så avgörande roll. Att det inte är Bitocin som driver den digitala evolutionen betyder inte att inte Bitcoin kommer vara den mest värdefulla digitala tillgången. Det finns ingen sådan nödvändig relation. Bitcoins narrativ är ju faktiskt bara store of value. Det kommer hända en massa spännande saker i denna nya digitala värld, och det är inte Bitcoin. Antingen fungerar Bitcoins narrativ eller så gör det inte det, det kommer inte handla om huruvida Bitcoin lyckas pressa ut en fattig variant av DeFi eller inte.
Citera
2021-03-24, 11:27
Medlem
Citat:
Alltså företagen vill ju göra egna valutor.
Möjligt att Apple vill göra en Apple-coin som ska konkurrera med Bitcoin, men ingen kommer vilja ha den om den inte har något väldigt speciellt existensberättigande.

Länkar denna igen, tror det är bra läsning för väldigt många:
https://vitalik.ca/general/2021/03/23/legitimacy.html

(i fallet att Apple skapade något faktisk existensberättigat skulle man alltså här kunna se det som legitimacy by performance. Problemet är att det inte finns någon direkt anledning att Apple skulle lyckas med det, och därmed otroligt att de ens skulle försöka. Apple är inte IBM, Apple är ett seriöst företag.)
Senast redigerad av LarryLarry 2021-03-24 kl. 11:32.
Citera
2021-03-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Möjligt att Apple vill göra en Apple-coin som ska konkurrera med Bitcoin, men ingen kommer vilja ha den om den inte har något väldigt speciellt existensberättigande.

Länkar denna igen, tror det är bra läsning för väldigt många:
https://vitalik.ca/general/2021/03/23/legitimacy.html

ThinkZimple läser inget som inte stödjer hans egna skeva syn.
Citera
2021-03-24, 14:09
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Alltså kolla i BTC Day Trading tråden. Var tyst från 2014 till 2017, nästan hel-dött. Det är inte stort intresse direkt mot vad de kunde vara.

Bitcoin är nästan bara 50% av Krypto-marknaden nu, om du kollar på market cap. Så folk investerar garanterat i en hel del saker. Bitcoin communityn på Flashback 10 år in är typ 10 personer. Inte direkt imponerande efter 10 år.
Du kan inte läsa va? BTC´s market cap är precis under 60%. Inte nästan bara 50%. HEX tillför ju tyvärr absolut ingenting, ETH och BTC gör däremot det.
Citera
2021-03-24, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Elon Musk@elonmusk
You can now buy a Tesla with Bitcoin
Tesla is using only internal & open source software & operates Bitcoin nodes directly.
Bitcoin paid to Tesla will be retained as Bitcoin, not converted to fiat currency.

Det sista är det intressanta...

Kan vi få sluta höra "du kan inte köpa något med Bitcoin" snart...?

Vad tror ni händer med grafen när Apple annonserar att dom vill börja horda Bitcoin på liknande sätt?
Om man kan köpa en Tesla för Bitcoin borde man snart kunna köpa iPhone och Android-telefoner för Bitcoin. Med mera. Osv. Snöbollseffekt! $300k i år?
Citera
2021-03-24, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om man kan köpa en Tesla för Bitcoin borde man snart kunna köpa iPhone och Android-telefoner för Bitcoin. Med mera. Osv. Snöbollseffekt! $300k i år?
Jag tippar på minst $200k+ i år. 300k är långt ifrån omöjligt innan det ”kraschar” ner till 80-150k. Tesla kommer inte dumpa sin position. Saylor kommer inte göra det. Vi vet att en stor köpare köpte för 800 mil usd igår. Fler kommer hoppa på i år. Apple och Amazon torde ju rimligtvis redan kolla på bitcoin intensivt.

Jag vågar inte tro på en super cycle och tror runt 350-400k är det absoluta taket. S2F visar att vi borde ligga runt 288k vid årsskiftet.
Citera
2021-03-24, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Jag tippar på minst $200k+ i år. 300k är långt ifrån omöjligt innan det ”kraschar” ner till 80-150k. Tesla kommer inte dumpa sin position. Saylor kommer inte göra det. Vi vet att en stor köpare köpte för 800 mil usd igår. Fler kommer hoppa på i år. Apple och Amazon torde ju rimligtvis redan kolla på bitcoin intensivt.

Jag vågar inte tro på en super cycle och tror runt 350-400k är det absoluta taket. S2F visar att vi borde ligga runt 288k vid årsskiftet.

Som redan tagits upp flera ggr i tråden så finns det ingen garanti för att priset ska dumpa ner i en flerårig björnmarknad bara för att den gjort det tidigare. 2021 kan mycket väl vara året då BTC får sitt stora genombrott genom att många stora institutioner och andra aktörer köper BTC.
Citera
2021-03-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Som redan tagits upp flera ggr i tråden så finns det ingen garanti för att priset ska dumpa ner i en flerårig björnmarknad bara för att den gjort det tidigare. 2021 kan mycket väl vara året då BTC får sitt stora genombrott genom att många stora institutioner och andra aktörer köper BTC.
Jag utesluter inte det men jag tror inte så kommer ske. I vilket fall kommer jag HODLa så det rör mig inte så mycket.
Citera
2021-03-24, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Jag utesluter inte det men jag tror inte så kommer ske. I vilket fall kommer jag HODLa så det rör mig inte så mycket.

Vad baserar du din prognos på?
Citera
2021-03-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Vad baserar du din prognos på?
Jag baserar min prognos på hur det sett ut historiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in