Finns det verkligen inte tråd redan om detta spel?
Känns som att det bara är jag som är värdelös på att söka. Men eftersom att jag inte hittar något så får det bli en ny.
Har börjat spela detta spel lite nu senaste dagarna och jag föredrar att helst köra i sandbox-mode. Men det jag undrar är om det finns något sätt att göra parken större? Tycker att det känns lite för lite ifall man vill bygga en megapark med massor av attraktioner + fin terräng. Jag har varit inne i editorn men där verkar det inte gå att ge sig själv mer terräng att spela på. Finns det en mod som gör att det går eller liknande?
Finns det verkligen inte tråd redan om detta spel?
Känns som att det bara är jag som är värdelös på att söka. Men eftersom att jag inte hittar något så får det bli en ny.
Har börjat spela detta spel lite nu senaste dagarna och jag föredrar att helst köra i sandbox-mode. Men det jag undrar är om det finns något sätt att göra parken större? Tycker att det känns lite för lite ifall man vill bygga en megapark med massor av attraktioner + fin terräng. Jag har varit inne i editorn men där verkar det inte gå att ge sig själv mer terräng att spela på. Finns det en mod som gör att det går eller liknande?
I sandbox brukar i princip all mark på kartan som går att äga vara ditt, men i scenarios brukar man kunna köpa mark genom att dubbelklicka på entrén o sen klicka på "buy land".
Jo, men jag skulle vilja ha ännu mer land i sandbox. Men även när man går in i editorn så går det inte att lägga till mer där. Det borde ju gå att lägga till mer mark då det ändå bara är en stor grön gräsplätt.
Jo, men jag skulle vilja ha ännu mer land i sandbox. Men även när man går in i editorn så går det inte att lägga till mer där. Det borde ju gå att lägga till mer mark då det ändå bara är en stor grön gräsplätt.
Kanske de :P kanske bokstavligt talat blir FÖR stort, om man nu skulle fylla ut all den mark kanske datorn inte skulle klara av d ^^
Äh, borde ju vara upp till datorn att avgöra vad den klarar.
Och om stora delar av marken används till att göra omgivningen fin utan attraktioner så borde det ju inte spela så stor roll.
Liten bump här. Har en fråga angående rollercoaster tycoon 2. Jag har byggt min egen park men man får ju bara välja max 128 saker att lägga i parken. Vet någon om det går att få ännu mera saker? Eller iaf kunna lägga in alla iteams så man får lite fler. Eller om det går att tanka typ attracktioner över nätet? Går det?
Liten bump men hellre det än ny trådstart, eller?
Undrar hur man startar sandbox mode i Rollercoaster Tycoon? Det är väl ettan som diskuterats?
Letat igenom hela mappen och hittar inte alternativet, google-sökning gav bara resultat på tvåan & trean.
det finns ingen sandbox till ettan, det är därför jag gillar RCT2 mer. Uppdragen i RCT1 är självklart mycket bättre än de i uppföljaren, men man blir ändå trött på dem efter ett tag och då är det perfekt att spela tvåan.
Med sandbox kan man göra vad man vill exakt hur man vill. Och det finns ju så mycket mer möjligheter i RCT2; fler berg-och-dalbane typer, fler andra attraktioner, fler affärer, fler träd/buskar, fler "themes" (som förhistoriskt, skräck, osv), fler custom scenery och mer. Det är bättre att spela ettan om man precis börjat lära sig spelet, eftersom uppdragen är bättre, men när man blir bättre och vill skapa sina egna, snygga parker så är tvåan mycket bättre.
Jag kommer ihåg att jag brukade mosa ut Go-kart banor överallt och ha dem gå endast ett varv o sen fick man kliva av Det var alltid populärt och genererade snabbt massa pengar