2021-03-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brugdellerbrugd
Sorglig soppa det här. Kvinnan mår inte bra, om man under så lång tid haft problem med psykisk sjukdom har man nog att kämpa med utan att behöva få sitt liv synat i sömmarna på nätet. Denna utredning borde lagts ner (framförallt för hennes skull, GL har nog kapacitet att hantera detta ”trauma” betydligt mer sansat) redan i ett tidigt stadium. Tycker GL beskriver det bra när han säger att han är moraliskt skyldig. För ja, han lär ju misstänkt att hon va känslomässigt svajig och förmodligen extra impulsiv när hon drack. Men det är ju inte ett brott att ha sex med någon som initierar det trots att man vet att man kanske ”borde” avstå. Snarare begripligt och rätt mänskligt om man själv också är full. Även begripligt av väninnan att anmäla för våldtäkt. Om jag hade en vän som är inlagd på sjukan pga psykiskt haveri som pratar om en kväll som hon säger sig ångra eftersom hon i nyktert tillstånd insett att hon inte ville ha sex hade jag nog också tolkat det som att gubben hade manipulerat sig till sex och anmält. Är man känslomässigt instabil är man ofta lättledd och när omgivningen reagerar med att ”du har blivit våldtagen” så tror man säkert på det själv. Tror inte kvinnan är särskilt utstuderat manipulativ utan snarare slav under sina snabbt svängande känslor och impulsiva beteende (vanligt vid psykisk sjukdom) och att hon förmodligen snabbt färgas av andras åsikter. Att detta rörde sig om ett moraliskt haveri snarare än ett brott borde ju framgått innan häktning och saken borde lagts ner, kvinnan borde fått mer behandling och GL borde lämnats att skämmas vid köksbordet istället för denna offentliga soppa.

Du har inte läst hovrättsdomen i det tidigare fallet där kvinnan manipulerade bevismaterialet?
Citera
2021-03-24, 11:41
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Möjligtvis. Men visst är de lika varandra?:

https://imgur.com/Ms1SLmq

Ja det finns likheter, samtidigt har EA inget super säreget utseende, hon ser ungefär ut som man kan tänka sig en brunett med anorexia och diverse ingrepp kan göra.

Hade jag gått förbi henne på stan och inte vetat vem hon var så hade jag inte lagt hennes utseende på minnet.
Citera
2021-03-24, 11:41
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det kan ju vara sådan påmålad tattuering, eller så finns det väl täckkräm som Arbogakvinnan Johanna, sa.....för att undvika identifiering....?

Bilderna efter cirka 2014 innehåller inga tatueringar. Hon kan ha lasrat bort dem, efter att Lektyrfotografen upplyst henne om att tattiga taueringar inte uppskattas i modellvärlden.

Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Du menar att hon lider av alkoholinducerad nymfomani?

Ja, vem fan gör inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Vilken hedersknyffel han är, GL. Kalla till presskonferens och kalla henne för lögnerska. Varför inte bara säga: Det här är min bild av vad som hände.
Inte konstigt att vi kvinnor drar oss för att anmäla våldtäkter när det är så svårt att bevisa och det lätt blir sån här smutskastning.

Alldeles bortsett från diskussionen om vad som hänt och vad som inte hänt tycker jag det var ett bra utfall; han avslöjade sig som den rabiata, egocentriska skithög han verkligen är. Det bästa resultatet är om han nu förgör sig själv genom galna utspel. Jag förstår inte att så många FB hyllar Lambertz; oavsett utfallet nu (och frågan om rättssäkerhet för män) är ju Lambertz en tokjävel som verkligen inte förtjänar att hyllas.

Citat:
Ursprungligen postat av belf
Tycker inte heller det var särskilt likt, nä.

Inte jag heller, fast det är trots allt många år mellan bilderna om filmen är nygjord.
Citera
2021-03-24, 11:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Min största invändning mot GL i det här fallet var att han tydligen redan enligt egen utsago "hade en annan kvinna", vilket tidigare var okänt. Jag visste bara att han var änkeman.
En riktig man är aldrig otrogen.
Citera
2021-03-24, 11:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Inte jag heller, fast det är trots allt många år mellan bilderna om filmen är nygjord.

Men du ser likheten här?:

Jag vet inte om det är samma tjej, men visst finns det likheter.
Citera
2021-03-24, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
GW verkar besviken, tydligt att han ogillar GL.

Jag har inte sett inslaget, men jag tvivlar på att GL "talade om vem hon var"..

Ni som såg inspelningen kan väl agera "vittnen" till mitt uttalande ;-)
Citera
2021-03-24, 11:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Jag hörde aldrig hennes förnamn uttalas av GL under hans PK.
Citera
2021-03-24, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Min största invändning mot GL i det här fallet var att han tydligen redan enligt egen utsago "hade en annan kvinna", vilket tidigare var okänt. Jag visste bara att han var änkeman.
En riktig man är aldrig otrogen.

Hoppas den kvinnan drar sina slutsatser om det som hon har fått läsa i tidningarna. Utan falskanmälerskan hade väl hon själv aldrig fått veta vilken sorts man hon hade blivit tillsammans med.

Så något gott har E.A. ändå gjort.
Citera
2021-03-24, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag hörde aldrig hennes förnamn uttalas av GL under hans PK.

Även om han skulle ha sagt FÖRnamnet högt - vilket jag också tvivlar på - då skulle det inte ha varit samma sak som att "tala om vem hon var".

Hade jag sagt något negativt om "Leif" då skulle ju ingen veta vilken Leif jag menar.
Citera
2021-03-24, 11:50
Medlem
Elegwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men du ser likheten här?:

Jag vet inte om det är samma tjej, men visst finns det likheter.

Det är inte samma tjej. Om du tittar på fler bilder på EA och sedan tittar på andra bilder från filmen så ser du att flera av ansiktsdragen inte är lika och förhållanden mellan t.ex. kinder/öron eller ögonbryn/panna inte stämmer överens alls.
Citera
2021-03-24, 11:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Han ska ha råkat säga hennes förnamn av misstag, innan han insåg misstaget. Några flashbackare påpekade detta redan igår, t.ex:

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
Citera
2021-03-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Impulsivitet kombinerat med en manipulativ förmåga ingår som diagnoskriterier i flera olika personlighetsstörningar. Jag är visserligen verksam inom det medicinska området, ingen psykiatriker. Däremot har jag baskunskap.
Så även jag, sagt i all blygsamhet.

Det är olyckligt, om än förståeligt ur ett mänskligt empatiskt perspektiv, att det i tråden och på sociala medier träder in försvarare av en person, här EA, som vid ett ytligt betrakatande kan uppfattas som både svag och offer.

Tyvärr ligger det EA i fatet att hennes anamnes är henne till stor nackdel. Hon har lyckats att närmast helt devalvera sin trovärdighet och precis som har påpekats av postare här i tråden, kan EA vid en framtida äkta våldtäkt, tyvärr bli feltokad av rättsväsendet och bli avfärdad. Detta även om åkl Annika Bokefors anser att varje anmälan skall bedömas för sig och det har hon förstås alldeles rätt i. Men om åkl Annika Bokefors i framtiden får ännu ett EA-våldtäktsärende på sitt bord, då tror jag åkl kommer att vara obenägen att lägga ner alltför mycket tid på EA.

"Vargen kommer!"-situationen. Självförvållad som det verkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in