2021-03-24, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Som jag skrev, jag tror att det är en del av det, men att hon utöver det är impulsiv och känslostyrd. Detta har i och för sig ingen betydelse.

Jag skulle ändå säga att det är mer graverande när någon planerar ett brott i förväg - än gör samma sak av stundens ingivelse. Ungefär på samma sätt som mord och dråp.

Det är ju inte särskilt "impulsivt" att planera att sätta dit en man som man släpar hem efter en blöt fest.
Citera
2021-03-24, 10:56
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Och hans ord är sanningen ? Tror du på det själv? Hon ville ju ha juridiska råd av GL och självklart ställer GL upp men då har han rätt att kladda på henne och ha sex med henne. Nä vet du vad den här mannen GL är ett svin.

Endast vanvettsfeminister kan sätta större tillit till denna psykotiska mytomankvinna än till GL.
Citera
2021-03-24, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Vilken hedersknyffel han är, GL. Kalla till presskonferens och kalla henne för lögnerska. Varför inte bara säga: Det här är min bild av vad som hände.
Inte konstigt att vi kvinnor drar oss för att anmäla våldtäkter när det är så svårt att bevisa och det lätt blir sån här smutskastning.

Tänk om hon bara sagt "det här är min bild av vad som hände" och han inte suttit häktad i två veckor? Hon får stå sitt kast, även om jag beklagar att den förfärliga människan Lambertz inte hamnar i fängelse men det verkar som om han kanske inte är skyldig.

Han har all rätt i världen att försvara sig efter att blivit anklagad för något sådant här med den tillgängliga bevisning som finns. Om kvinnor slutade ljuga om våldtäkter tror jag folk skulle kunna sluta tvivla när samma kvinna anklagat 3 män som friats för våldtäkt där hon manipulerade bevisen i minst ett fall.
Citera
2021-03-24, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expropriera
Sen på tåget.
Vem är EA?

EA är målsägande, den som ansågs ha blivit utsatt för brott i det aktuella fallet, som nu lagts ned.
Citera
2021-03-24, 11:00
Medlem
Exproprieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
EA är målsägande, den som ansågs ha blivit utsatt för brott i det aktuella fallet, som nu lagts ned.

Tack.
Är hon känd?
Eller bara känd som EA?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Efterlyser den s.k. konferensen som SVT mfl. sände LIVE har de plockat bort den? Har sökt i drygt en timme nu utan framgång.

Har tagits bort ja - låter som SVT pudlar
https://sverigesradio.se/artikel/kritik-mot-sandning-av-goran-lambertz-presskonferens
Senast redigerad av Roedstrumpa 2021-03-24 kl. 11:03.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag skulle ändå säga att det är mer graverande när någon planerar ett brott i förväg - än gör samma sak av stundens ingivelse. Ungefär på samma sätt som mord och dråp.

Det är ju inte särskilt "impulsivt" att planera att sätta dit en man som man släpar hem efter en blöt fest.
Det har du rätt i. Men EA ligger nog med ganska många. Sedan får hon för sig att anmäla några av dem och där styr nog känslorna och omständigheterna till stor del. Hon hade dessutom hjälp av en kompis i det förra fallet. Men absolut är det förra fallet ett bevis på att det delvis kan finnas en planering med i saken.
Citera
2021-03-24, 11:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Jag säger inte att han har våldtagit henne det finns det inga bevis för men att han är ett äckligt svin det är det fler än jag som tycker.

Lektyrfotografen var ju till och med gift med EA så hon måste ju haft en del goda sidor också men jag tror att många kvinnor likt EA blir behandlade som svin av män så fort hon inte dansar efter deras pipa. Då hämnas hon , vilket jag tycker är fel också men jag kan i grund och botten förstå henne om hon har den problematiken som sägs.

"Women are wonderful". Ljuger aldrig, eller hur? Alltid offer, aldrig förövare.

Är det någon som är ett äckligt svin så är det hon.
Senast redigerad av WordWarrior 2021-03-24 kl. 11:04.
Citera
2021-03-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Verkar borttagen ja - låter som SVT pudlar
https://sverigesradio.se/artikel/kritik-mot-sandning-av-goran-lambertz-presskonferens

Det var ju synd, kanske väntat.

Citat:
Ursprungligen postat av Expropriera
Tack.
Är hon känd?
Eller bara känd som EA?

Sidan 427 står hennes tidigare mål m.m.
Citera
2021-03-24, 11:04
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det har du rätt i. Men EA ligger nog med ganska många. Sedan får hon för sig att anmäla några av dem och där styr nog känslorna och omständigheterna till stor del. Hon hade dessutom hjälp av en kompis i det förra fallet. Men absolut är det förra fallet ett bevis på att det delvis kan finnas en planering med i saken.
Det kan ju finnas ett mörkertal av män som betalar eller betalat på ett eller annat sätt än skadestånd också, kanske GL ställde det på sin spets genom att tidigare på kvällen säga att han absolut inte skulle hjälpa henne ekonomiskt med vad det nu var hon hade besvär med vilket så att säga fick henne att gå till nästa nivå om än halvt omedvetet ( men med inspelningen igång )
Citera
2021-03-24, 11:05
Medlem
Grievers avatar
GL har agerat omoraliskt och utnyttjat situationen, inget snack om saken. Men vad är det för 29-årig tjej som spenderar julafton med en 70-årig gubbe som agerat mentor inom det hon pluggar?

Och när hon dessutom anmält två andra personer inom loppet av några år, då tycker jag att det är något helt annat... Jag tycker att det luktar väldigt mycket psykisk ohälsa och daddy issues. Det sägs ju att om man blir utsatt för ett övergrepp så söker man sig till liknande situationer, så den första anmälningen kan mycket väl ha varit korrekt. Sen tror jag att det övergått till att hon utsätter sig för situationer hon inte vill hamna i, och killarna fattar inte bättre.
Citera
2021-03-24, 11:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Det kan ju finnas ett mörkertal av män som betalar eller betalat på ett eller annat sätt än skadestånd också, kanske GL ställde det på sin spets genom att tidigare på kvällen säga att han absolut inte skulle hjälpa henne ekonomiskt med vad det nu var hon hade besvär med vilket så att säga fick henne att gå till nästa nivå om än halvt omedvetet ( men med inspelningen igång )

Utpressning mot andra män ska absolut inte uteslutas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in