2021-03-24, 09:58
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Försvarets gamla skittunnor av kartong eller liknande är ett hett tips. Skull inte förvåna mig om det står rejäla bajamajor utplacerade en bit bort. Finns ju till och med privata stugor på ön.

Hur skulle det se ut efter ett tag om alla deltagare och filmteamet sket runt omkring i skogen? Tror inte Haparanda kommun skulle gilla det.

Deltagarna är inte så många - de får göra sina behov i skogen i t ex en egengrävd skitgrop och torka sig med mossa/löv. Men filmteamet är ju inte stationerade intill direkt och har sina stugor/läger med ordnade dass givetvis!
2021-03-24, 10:09
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Nej, det är inte gårdagens avsnitt. Det är dagens som visas på TV4 19:30 ikväll. Använd spoilertaggar i fortsättningen innan det sänts på TV.
2021-03-24, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Så det är även så de ska muta personen i kassan på Ica för att kunna ta med sig sina varor?

Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Vilka jävla skitsaker en del tar med, deodorant och gosedjur vad fan är det. Ta med nåt användbart istället ett fiskespö eller nåt, finn ju hur mycket fisk som hugger på allt däruppe.

Deo-mannen är kanske en varulv. Fixade eld på nolltid och myggmedel i deodoranten...kanske ?
2021-03-24, 10:58
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyyko
Ja, skulle tro det står ett gäng toaletter i närheten, eller papptunnor.

Ön är visst en nationalpark, så bajsa hur som helst är nog inte tillåtet, klassas väl nästan som nedskräpning eller förorening.

Gillar att Robinson är lite annorlunda i år och spelas in i Sverige.

Jag gillar att denna säsong är i Sverige men även om det är i en Nationalpark har jag aldrig sett regler för att du inte får kissa och bajsa i dessa. Bara du inte använder material som papper etc att torka dig med = det får bli att man torkar sig med mossa/löv och gräver ner/täcker över det så blir det jord till slut. Dessutom: Hur tror du att djuren i Nationalparken gör?!
2021-03-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Nej, det är inte gårdagens avsnitt. Det är dagens som visas på TV4 19:30 ikväll. Använd spoilertaggar i fortsättningen innan det sänts på TV.

2021-03-24, 12:24
Medlem
le-petit-liberals avatar
Nu får de alltså bara ett pris bara för det är gott? Idiot-tv4
2021-03-24, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Försvarets gamla skittunnor av kartong eller liknande är ett hett tips. Skull inte förvåna mig om det står rejäla bajamajor utplacerade en bit bort. Finns ju till och med privata stugor på ön.

Hur skulle det se ut efter ett tag om alla deltagare och filmteamet sket runt omkring i skogen? Tror inte Haparanda kommun skulle gilla det.

I tidigare säsonger har de gjort iordning en grop eller så har de gått ut i havet och skitet. Varför skulle det vara annorlunda nu?
2021-03-24, 13:09
Medlem
Hörde jag rätt att den där sojapojken beklagade sig över att det kändes som att äventyret aldrig skulle ta slut när de två nya medlemmarna anslöt, fyra dagar in i tävlingen?

Mullvadsgrejen känns helt meningslös. Och varför är det knappt några tävlingar?

Joanna är riktigt het.
2021-03-24, 13:17
Medlem
2021-03-24, 13:18
Medlem
2021-03-24, 13:22
Medlem
Någon måste ju röstas ut på söndag?
2021-03-24, 16:19
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Deltagarna är inte så många - de får göra sina behov i skogen i t ex en egengrävd skitgrop och torka sig med mossa/löv. Men filmteamet är ju inte stationerade intill direkt och har sina stugor/läger med ordnade dass givetvis!

Nej, dom skiter med all säkerhet i tillrättalagda skittunnor. Då det gäller filmteamet bor dom på hotell, men alla arbetsskyddsregler säger att dom måste ha "ordentliga arbetsplatser". Att flyga ut några bajamajor är en obetydlig kostnad i hela produktionen.

Citat:
Ursprungligen postat av akrep
I tidigare säsonger har de gjort iordning en grop eller så har de gått ut i havet och skitet. Varför skulle det vara annorlunda nu?

Vi är i Sverige nu! Mycket enkelt.

Jag har som exempel alltid skitit i skogen när jag varit på jakt. Men om 30-40 personer börjar skita på ett begränsat område så är det något annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in