2021-03-24, 08:15
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Från Aftonbladet:

"”Skäms för att jag var otrogen”
Göran Lambertz har också polisanmält kvinnan som anmälde honom för våldtäkt.
Han berättar på pressmötet i detalj sin version av vad det var som hände hemma hos honom under julhelgen.
– Jag skäms för att jag var otrogen, säger han."

Man lovar ju på sin höjd att vara trogen sin fru "tills döden skiljer oss åt". Inte även tills man själv död.

Så antingen är han helt förvirrad och anser att han borde ha varit trogen sin fru inte bara de 46år som de fick tillsammans utan även nu när hon inte längre finns här för honom.

ELLER

Han har en ny kvinna som han var otrogen mot.

Jag tror på alternativ två. Vilket ju inte ser snyggt ut.

Göran kan inte heller påstå att otroheten var en "spontan fyllesak", eftersom han bjöd hem den här token OCH dessutom redan i förväg hade tanken i huvudet - fast då tvärtom dvs. att "det fick inte hända". Tänker man så då utsätter man sig inte för frestelsen. Och framför allt dricker man inte alkohol som försämrar omdömet.

E.A. kanske räknade kallt med att Göran ALDRIG skulle vilja erkänna offentligt sitt snedsteg och betalade hellre än att det skulle bli offentligt?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJ76KJ/goran-lambertz-ska-stamma-staten-efter-haktningen
Om han nu har en kvinna så är det en särbo, som inte tycker det är konstigt att han knappt hör av sig på självaste julafton. Jag tror faktiskt att han tänkte på sin döda fru, inte mer än två år sedan hon gick bort...
Citera
2021-03-24, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kan väl vara så att "HON" har släktingar som hon firade julen tillsammans med och GL kanske inte riktigt var så tight med henne att han blev bjuden. Att han säger att han inte gjort något "fel" får kanske tolkas som inte något "fel i juridisk mening".

Kanske det, men det är ändå ett konstigt sätt att uttrycka sig. För det kan hon ju nu läsa i tidningen.. Inget fel alltså att vara otrogen gentemot henne.. :-)

Sen vore det också konstigt att träffas på livets höst (Göran 71år) och ändå välja att inte fira julen tillsammans för släktingarnas skull. Det tror jag inte på.

Om det finns Corona-skräck bakom det hela då blir det också väldigt pinsamt. För om det är för hennes skulle då kan hon ju nu i tidningen läsa att han inte är särskilt försiktig av sig. Och om det är för hans skull då är det samma sak.

Hoppas att den nya kvinnan (om hon nu existerar) har så pass mycket skinn på näsan att hon avslutar experimentet här och nu och inte låter sig förnedras ytterligare. Hoppas hon inte heller hann berätta för sina släktingar/kompisar om Göran utan kan sörja i sin ensamhet utan att behöva diskutera frågan med utomstående.
Citera
2021-03-24, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Har han varit otrogen?
Gentemot vem?
Nån six feet under?

Han är änkling sedan ett par år tillbaka, hans "familj" bor i Skåne om jag inte minns fel enligt hans blogg, Corona m.m. troligtvis anledningen till varför han firade jul ensam men vad vet jag. Troligtvis dejtar han någon, därav det märkliga ordvalet otrogen mot min kvinna.
Citera
2021-03-24, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Detta kan bli underhållande om detta är kullen de vill dö på när det gäller #metoo.

Alla som har läst på fattar att kvinnan faktiskt är galen och att den friande domen i hovrätten inte berodde på att "ord stod mot ord", utan att hon manipulerade en inspelning. Vilket hon nu försökte köra repris på med Lambertz.
Som att kvinnor skulle tjäna på att anklaga män för sexuella övergrepp skriver Irena Pozar. Då kan man också vända på det. Som att Lambertz skulle vinna på att begå ett övergrepp mot kvinnan i fråga. Nej, generaliseringar ska man inte använda.
Citera
2021-03-24, 08:19
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Som t.ex. att hon hade fabriksåterställt mobilen även denna gång? Nej det visste åklagaren redan innan häktningen men hon blundade för det. Åklagaren kommer nog inte kunna försvara sitt agerande om hon pressas lite. Hon borde få sparken och åtalas.
Något nytt bör ha framkommit som har att göra med just det här fallet, t ex fabriksåterställning av mobilen som du nämner, men att det skulle vara omständigheter som har att göra med tidigare åtal är osannolikt. Kanske missförstod, är nyvaken.
Citera
2021-03-24, 08:20
Medlem
Hoppas Göran stämmer staten och går all in för det är rena skämtet hur man behandlas i arrest och häktet. Man skall och bör behandlas som om man är oskyldig tills annat bevisas och så är det inte i Sverige idag. I Sverige lyssnar man först på kvinnan och utesluter mannen fullständigt.
Citera
2021-03-24, 08:21
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Han är änkling sedan ett par år tillbaka, hans "familj" bor i Skåne om jag inte minns fel enligt hans blogg, Corona m.m. troligtvis anledningen till varför han firade jul ensam men vad vet jag. Troligtvis dejtar han någon, därav det märkliga ordvalet otrogen mot min kvinna.

Dejtar någon men träffas inte på julafton och håller knappast heller då någon tät kontakt då. Hmm, möjligt men låter märkligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Om han nu har en kvinna så är det en särbo, som inte tycker det är konstigt att han knappt hör av sig på självaste julafton. Jag tror faktiskt att han tänkte på sin döda fru, inte mer än två år sedan hon gick bort...

Det vore ju helknäppt. Men eftersom Göran är knäpp är allt möjligt. Tråkigt ändå att han på det här sättet väcker uppmärksamheten ytterligare i denna fråga. Är det månne för att sälja boken?

Sen om det handlar om en särbo då blir det tokigt hur han än gjorde. Om han "hörde av sig" - men ändå festade med E.A. då har han ju ljugit till särbon.

Och om han INTE hörde av sig - då vet ju damen ifråga nu varför han inte gjorde det.

Det blir inte vackert hur han än vrider på storyn.
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kul att lilla Irena blev chockad av att Lambertz kallade serieförbrytaren EA för lögnerska men att hon inte blev chockad när hon ljög om att Lambertz hade våldtagit henne:
Den livesända pressträff Göran Lambertz håller i sin trädgård, kort efter att han släppts ut från häktet och förundersökningen lagts ner, handlar om just det. Och SVT livesänder.

Det är ärligt talat ganska chockartat. Vad säger han, och vad säger det han säger om kvinnan som anmält honom? Göran Lambertz kallar den juriststudent han ”kladdat på”, samtidigt som han varit en ”fadersfigur till”, för lögnerska och bedragerska. Sändningen pågår okommenterat.

Irena är en komplett idiot. Enligt den korkade stumpelumpan och hennes dårfeministiska anhängare såsom t ex Cissi Wahlin får anklagelser bara riktas åt ett håll och detta i ett fall det mycket väl kan vara så att det är Göran som är brottsoffret.

Det kan inte vara annat än att det har kommit fram bevis om att EA har ljugit om något i den här utredningen. Troligen har nog inte åklagaren heller varit helt medveten om EA fulla historik.

Göran kommer inte att ge sig i första taget och han är också en person som kan bli helt upptagen och har både energi, kunskap, pengar och position till att driva det här så långt det går. Skulle inte ens förvåna mig om han skulle våga ge sig på ett enskilt åtal för falsk tillvitelse om det är så att det har gjort en anmälan mot EA och åklagaren lägger ner en sådan utredning.
Citera
2021-03-24, 08:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Något nytt bör ha framkommit som har att göra med just det här fallet, t ex fabriksåterställning av mobilen som du nämner, men att det skulle vara omständigheter som har att göra med tidigare åtal är osannolikt. Kanske missförstod, är nyvaken.

Kan omöjligen vara fabriksåterställning av mobilen, det måste åklagaren ha känt till.
Citera
Medlem
Svensk polis och arbetet i arrest och häkten är rena skämtet i Sverige och det bör belysas ordentligt...heja Göran...
Citera
Medlem
Nattjags avatar
GL pratar utan något som helst tvivel om sin döda hustrus minne när han pratar om otrohet. Jag hade kännt likadant i hans kläder, och säkert väldigt många med mig. Man växer ihop efter ett tag och de bitar av min hustru som lever inom mig kan inte dö med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in