2021-03-24, 07:56
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Andra i tråden har påstått att det har framkommit ja.
Okej, det kan säkert stämma. Som jag skrev nyss måste något nytt ha framkommit som starkt är till den misstänktas fördel. Vissa tror att bevisen är för svaga utan att något särskilt framkommit efter att han anhölls på sannolika skäl, men så kan inte det ligga till, då skulle han inte bedömts misstänkt på den graden. Vore intressant att få klarhet i exakt vad som framkommit.
Citera
2021-03-24, 08:00
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TritonX
Men dra en gräns. Nu ska gubbslemmet grina ut i media. Ta ditt straff som det aset du är. Du äe ett vider som utnyttjar unga kvinnor i beroendeställning, ett praktas med andra ord. Finns inget att tycka synd om där inte.

Vilket straff????

Vilken beroendeställning??????

Du är en lallande jävla idiot!
Citera
2021-03-24, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burnback
En teori, eftersom GL kände till hennes rättshistorik och modus operandi, kanske lät han sig luras i fällan? Som ett frivilligt offer. Att förbereda ett försvar var en lätt match.
Återigen: ATT GL medvetet har iscensatt en INSTALLATION, en chans som han bara fick denna enda gång. Samt att han lurat näsan, både av svenskt rättsväsende och av den ivrigt spanande, feminiserade Populasen??
Inte illa Pippat av GL - under julen 2020 och ända fram till nu.
Vi är MÅNGA, som nu roat följer de kommande svängarna i The Lambertz Walz!
Citera
2021-03-24, 08:01
Medlem
Är det någon som vet vart hela presskonferensen finns? Jag har svårt att tänka mig att den tilltalade håller en träff som varar i 53sek vilket är det enda jag finner när jag söker? Länk uppskattas vänligen, försöker bilda mig en egen uppfattning samtidigt som det skrivs i pressen att han fullständigt förstör målsägandes karaktär i media.
Citera
2021-03-24, 08:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Okej, det kan säkert stämma. Som jag skrev nyss måste något nytt ha framkommit som starkt är till den misstänktas fördel. Vissa tror att bevisen är för svaga utan att något särskilt framkommit efter att han anhölls på sannolika skäl, men så kan inte det ligga till, då skulle han inte bedömts misstänkt på den graden. Vore intressant att få klarhet i exakt vad som framkommit.

Märkligt dock om detta framkommit efter häktningen när åklagaren haft 3 månader på sig att undersöka inte minst EA's bakgrund och hennes sagor i tidigare mål samt manipulering av bevismaterial. Detta kände hon redan till vid häktningen så vad kan ha tillkommit?

Jag lutar mer åt att åklagaren medvetet mörkade allt detta för att lättare kunna få till en fällande dom men att det sprack när andra grävde fram det.
Citera
2021-03-24, 08:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/fuck-you-metoo-kvinnan-forgors-live/

Detta kan bli underhållande om detta är kullen de vill dö på när det gäller #metoo.

Alla som har läst på fattar att kvinnan faktiskt är galen och att den friande domen i hovrätten inte berodde på att "ord stod mot ord", utan att hon manipulerade en inspelning. Vilket hon nu försökte köra repris på med Lambertz.
Citera
2021-03-24, 08:06
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Märkligt dock om detta framkommit efter häktningen när åklagaren haft 3 månader på sig att undersöka inte minst EA's bakgrund och hennes sagor i tidigare mål samt manipulering av bevismaterial. Detta kände hon redan till vid häktningen så vad kan ha tillkommit?

Jag lutar mer åt att åklagaren medvetet mörkade allt detta för att lättare kunna få till en fällande dom men att det sprack när andra grävde fram det.
Fullt möjligt. Med "framkommit" menar jag även det du nämner.

Edit: Tveksamt att det "bara" är det. Vad som kan ha framkommit? Diverse omständigheter som tyder på att EA ljuger i just det här fallet (också).
Senast redigerad av Sobrilbil 2021-03-24 kl. 08:11.
Citera
2021-03-24, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det är så jävla komiskt att Lambertz nu är besviken på rättsystemet. Han tycker att det blivit lurat på ett sätt han fått sota för...

Det är mannen som ofta trott att andra är oskyldiga om de blivit åtalade. T o m för massmord, så ser han inte att rättssystemet blev lurat av tokiga psykologiska teorier.

Han försvarar en uppenbart labil person mot falskanmälningar och förtalsanklagelser. En kvinna som verkar ha jobbat ganska hårt på att just lura rättssystemet.

Men så lättlurat får inte systemet vara att det häktar MIG... inte mig, då har det gått för långt.

Alla vet jag är hederlig. det är de andra, de där andra männen... de är minsann inte rena i sin vandel.

Det var länge sedan jag skrattade så gott... sug på den Lambertz!!

Det är lite som manliga feminister (soyapojkar) som "det är minsann andra män som är onda men inte jag som är feminist" i hopp för kunna få ligg trots de är precis dåliga som andra dåliga män (Virtanen, Kapten klänning Göran Lindberg, Soran Ismail, Joe Biden etc).
Citera
2021-03-24, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Har han varit otrogen?
Gentemot vem?
Nån six feet under?

Från Aftonbladet:

"”Skäms för att jag var otrogen”
Göran Lambertz har också polisanmält kvinnan som anmälde honom för våldtäkt.
Han berättar på pressmötet i detalj sin version av vad det var som hände hemma hos honom under julhelgen.
– Jag skäms för att jag var otrogen, säger han."

Man lovar ju på sin höjd att vara trogen sin fru "tills döden skiljer oss åt". Inte även tills man själv död.

Så antingen är han helt förvirrad och anser att han borde ha varit trogen sin fru inte bara de 46år som de fick tillsammans utan även nu när hon inte längre finns här för honom.

ELLER

Han har en ny kvinna som han var otrogen mot.

Jag tror på alternativ två. Vilket ju inte ser snyggt ut.

Göran kan inte heller påstå att otroheten var en "spontan fyllesak", eftersom han bjöd hem den här token OCH dessutom redan i förväg hade tanken i huvudet - fast då tvärtom dvs. att "det fick inte hända". Tänker man så då utsätter man sig inte för frestelsen. Och framför allt dricker man inte alkohol som försämrar omdömet.

E.A. kanske räknade kallt med att Göran ALDRIG skulle vilja erkänna offentligt sitt snedsteg och betalade hellre än att det skulle bli offentligt?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJ76KJ/goran-lambertz-ska-stamma-staten-efter-haktningen
Citera
2021-03-24, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Det är lite som manliga feminister (soyapojkar) som "det är minsann andra män som är onda men inte jag som är feminist" i hopp för kunna få ligg trots de är precis dåliga som andra dåliga män (Virtanen, Kapten klänning Göran Lindberg, Soran Ismail, Joe Biden etc).

Ja, det är en sorglig skara verkligen.
Citera
2021-03-24, 08:12
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Detta kan bli underhållande om detta är kullen de vill dö på när det gäller #metoo.

Alla som har läst på fattar att kvinnan faktiskt är galen och att den friande domen i hovrätten inte berodde på att "ord stod mot ord", utan att hon manipulerade en inspelning. Vilket hon nu försökte köra repris på med Lambertz.

Kul att lilla Irena blev chockad av att Lambertz kallade serieförbrytaren EA för lögnerska men att hon inte blev chockad när hon ljög om att Lambertz hade våldtagit henne:
Den livesända pressträff Göran Lambertz håller i sin trädgård, kort efter att han släppts ut från häktet och förundersökningen lagts ner, handlar om just det. Och SVT livesänder.

Det är ärligt talat ganska chockartat. Vad säger han, och vad säger det han säger om kvinnan som anmält honom? Göran Lambertz kallar den juriststudent han ”kladdat på”, samtidigt som han varit en ”fadersfigur till”, för lögnerska och bedragerska. Sändningen pågår okommenterat.
Citera
2021-03-24, 08:14
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Fullt möjligt. Med "framkommit" menar jag även det du nämner.

Edit: Tveksamt att det "bara" är det. Vad som kan ha framkommit? Diverse omständigheter som tyder på att EA ljuger i just det här fallet (också).

Som t.ex. att hon hade fabriksåterställt mobilen även denna gång? Nej det visste åklagaren redan innan häktningen men hon blundade för det. Åklagaren kommer nog inte kunna försvara sitt agerande om hon pressas lite. Hon borde få sparken och åtalas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in