Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-24, 02:11
  #2689
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jaså.....https://www.youtube.com/watch?v=43KC_sts94k

Hör du att han säger "det" alltså?

Spelade upp klippet i slowmotion men kan inte höra ett "det" på slutet.
Citera
2021-03-24, 07:48
  #2690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Gun Hellsvik var också moderat. Det är du som blandar ihop henne med Laila Freivalds som var justitieminister som Hellsvik & utrikesminister som Af Ugglas.

Sorry, rörde ihop det.
Citera
2021-03-24, 09:28
  #2691
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Hör du att han säger "det" alltså?

Spelade upp klippet i slowmotion men kan inte höra ett "det" på slutet.
Jag hör ett
"de" om vi ska hård-dra de
Citera
2021-03-24, 09:43
  #2692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Kan Filip Hammar sluta vara en så okunnig bonde. Först säger han att kvinnan var Stenbecks syster, sen att Thage G Peterson var moderat när han var socialdemokrat.

Rätt säker på att de klipper bort en massa av hans fel dessutom.


Filip är en självgod idiot. Jag lyssnade en hel del på deras pod back in the day och hade ett återfall förra sommaren. Det handlar dock mest om hur jävla skön Filip tycker att han är. Vilket "tryck i personligheten" han har osv.

Jag tror inte Filip skulle klara av att vara med och tävla om han inte fick en duktig side kick. T ex Fredrik.
Citera
2021-03-24, 09:46
  #2693
Medlem
MrBraxs avatar
Fan vad skön schyffert är alltså, vill se han i fler moderna program
Citera
2021-03-24, 10:00
  #2694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Ja men det är väl den obekväma sanningen att kvinnor generellt sett är mindre allmänbildade än män. Även om det givetvis finns undantag. Gry och Hanna är fina undantag.

Mixen Gry och Micke är egentligen perfekt i denna frågesport. Micke har koll på historia och mer klassisk allmänbildning, Gry har koll på amerikansk och svensk populärkultur. Sen tycker jag det är pinsamt att även detta lag sätter nån slags stolthet i sin totala okunnighet inom sport, vanligt i kändisvärlden, det är status att inte kunna något om sport.


Det är status inom medel- och överklassen också. Precis som att man ska vara "dålig på matte".

Kommer aldrig glömma sommaren 1996 när det var fotbolls-EM och jag och pappa gick en runda på Rya golfbana utanför Helsingborg. Vi fick spela med ett äldre "förnämt" pensionärspar från trakten. Vi frågade vad de tyckte om lagen i EM i ett försök att kallprata lite. På vår fina bonniga hälsinge-dialekt dessutom. Fick till svar att de inte visste att det pågick något EM och att de minsann inte var ett dugg intresserade. Näsan i vädret... Sen var det slutsnackat.
Citera
2021-03-24, 10:01
  #2695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Nog för att alla vet att Filip och Fredrik samt deras redaktion och hangarounds i media-stockholm alla är vänster.

Men uppställningen av tävlande i årets säsong är ju närmast parodisk, de har inte ens ansträngt sig för att hitta något alibi. Kulturvänster, vänsterpolitiker och inkvoterade hela vägen.


Birro?
Citera
2021-03-24, 12:19
  #2696
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Nog för att alla vet att Filip och Fredrik samt deras redaktion och hangarounds i media-stockholm alla är vänster.

Men uppställningen av tävlande i årets säsong är ju närmast parodisk, de har inte ens ansträngt sig för att hitta något alibi. Kulturvänster, vänsterpolitiker och inkvoterade hela vägen.

Precis, skulle vara kul om dom bjöd in någon från högersidan. Biro är väl undantaget.

Lite synd att dom har blivit så PK. Hade varit kul att se en större blandning av typer av deltagare.
__________________
Senast redigerad av fittslem 2021-03-24 kl. 12:47.
Citera
2021-03-24, 13:59
  #2697
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Precis, skulle vara kul om dom bjöd in någon från högersidan. Biro är väl undantaget.

Lite synd att dom har blivit så PK. Hade varit kul att se en större blandning av typer av deltagare.
Birro gjorde en tydlig avbön för alla sina högeravvikelse i P1:s söndagsintervju. Där la han sig totalt platt för allt som kulturmarxisterna tycker, det var hans biljett in i värmen igen.
Citera
2021-03-24, 19:28
  #2698
Medlem
Limma skinkbits avatar
När blev Skåne svenskt? Freden i Roskilde 1658 trodde jag stenhårt var allmänbildning, men tydligen inte.
Citera
2021-03-24, 22:19
  #2699
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
När blev Skåne svenskt? Freden i Roskilde 1658 trodde jag stenhårt var allmänbildning, men tydligen inte.
Men från allra första början måste ju rimligen Skåne varit svenskt, det tillhör trots allt det svenska fastlandet, alltså kan det inte ha tillhört Danmark från början utan har övertagits i nått krig mot Danmark, och sedan slutade plötsligt dansken att
ockupera vårt! Skåne varav man har jag bestämt missledande säger att 1658 blev Skåne svenskt

Komiskt att dom tror att vi kan en endaste bokstav i grekiska alfabetet
__________________
Senast redigerad av Crapmagic 2021-03-24 kl. 22:32.
Citera
2021-03-24, 22:28
  #2700
Medlem
BaronVonHelsings avatar
”Ni var rätt ute”. Sollefteå och Älvsbyn. Ja jag säger då det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback