2021-03-15, 19:52
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag har bott på samma adress i ca 10 år och i höstas flyttade det in en ny granne i lägenheten över,
låt oss kalla honom Elefanten. Elefanten har ingen aning om hur man rör sig tyst från rum till rum. Det är så illa att porslinet skallrar i vitrinskåpet när fanskapet går i vardagsrummet. Elefanten är dessutom varannanveckaspappa till två elefantungar i nedre tonåren som inte heller fått lära sig att gå som folk. Lär ju inte gå att sälja lägenheten om elefanten råkar vara hemma när det är visning.
Vad fan ska jag göra? Jag har försökt att tala med fanskapet utan framgång. Grejen är den att det inte är så jäkla lyhört, innan bodde det en familj på fyra personer i lägenheten och de hördes knappt. Hade det varit sommar hade jag grävt upp pissmyror och stoppat i brevlådan men jag vet inte om jag står ut så länge. Surströmming känns lite fantasilöst.

hahaha elefanten bor under mig undrar vad grannarna länst ner tänker fy fan
Citera
2021-03-19, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigGubbe
hahaha elefanten bor under mig undrar vad grannarna länst ner tänker fy fan
Det bor elefanter under mig med 😄fattar inte hur man kan gå så illa så grannen över hör deras klampande?
Citera
2021-03-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av philophobia
Fyfan för grannjävlar som röker knark. Får jag välja mellan barnfamiljer eller "hemmastudenter" som knarkar istället för att plugga väljer jag barnfamiljer alla dagar i veckan!
Menar du folk som röker cannabis eller är det en som röker typ heroin?
Citera
2021-03-22, 03:31
Medlem
Merwinnas avatar
Mina skräckgrannar ovanpå flyttade äntligen i helgen. En sjubarnsfamilj med östeuropeiska namn, troligen zigenare. Föräldrarna har ingen som helst förmåga att ta hand om och uppfostra barnen. Barnen är alltid ute - mamman orkar tydligen inte ha fler barn än det minsta inne. Barnen får klara sig själva, uppfostra varandra. De svenska barnen har inte vågat leka på gården, för att det här rövarbandet har tagit över hela. Det har varit ständiga konflikter med andra barnfamiljer, då dessa barn har hotat och slagit andra barn, och tagit deras cyklar och sparkcyklar. Dessa lämnas sedan i högar på marken, så att de gamla med rollator och rullstol inte kan ta sig fram på gården.

De har vandaliserat lekredskap, planteringar och träd, och klättrat omkring på taken till ekonomibyggnaderna så att taken gått sönder (de är ju inte byggda att gå på). Skräp kastas ut från balkongen. Korgvagnarna från tvättstugan tas ut på gården och körs med. Skrik och bråk på gården, på balkongen och i trapphuset till efter midnatt. Ibland kommer hela klanen på besök, och då blir det extra livat med hög, gnällig musik, skrål och dunsanden...

Eller "blev", för nu är det äntligen slut. Det blev en konstig scen när de packade det sista och åkte. Flera grannar gick ut och bara STOD på gården och tittade på, alldeles tysta. Som att de inte vågade tro, att familjen äntligen skulle flytta.

Jag funderar på hur det påverkar barnen också. Nu när de är borta härifrån och jag inte måste konfronteras med dem varje dag, kan jag kosta på mig att känna empati för dom också. Det är ju inte deras fel att de inte fått någon uppfostran. Man undrar hur det påverkar dem, att alltid mötas med så mycket ogillande, och att folk så öppet är glada när de försvinner..? Det måste ju bli ärr i själen, och en känsla av utanförskap i samhället ända ifrån början..? Trots att de är födda här i Sverige.
Citera
2021-03-22, 03:41
Medlem
Skrilllexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Mina skräckgrannar ovanpå flyttade äntligen i helgen. En sjubarnsfamilj med östeuropeiska namn, troligen zigenare. Föräldrarna har ingen som helst förmåga att ta hand om och uppfostra barnen. Barnen är alltid ute - mamman orkar tydligen inte ha fler barn än det minsta inne. Barnen får klara sig själva, uppfostra varandra. De svenska barnen har inte vågat leka på gården, för att det här rövarbandet har tagit över hela. Det har varit ständiga konflikter med andra barnfamiljer, då dessa barn har hotat och slagit andra barn, och tagit deras cyklar och sparkcyklar. Dessa lämnas sedan i högar på marken, så att de gamla med rollator och rullstol inte kan ta sig fram på gården.

De har vandaliserat lekredskap, planteringar och träd, och klättrat omkring på taken till ekonomibyggnaderna så att taken gått sönder (de är ju inte byggda att gå på). Skräp kastas ut från balkongen. Korgvagnarna från tvättstugan tas ut på gården och körs med. Skrik och bråk på gården, på balkongen och i trapphuset till efter midnatt. Ibland kommer hela klanen på besök, och då blir det extra livat med hög, gnällig musik, skrål och dunsanden...

Eller "blev", för nu är det äntligen slut. Det blev en konstig scen när de packade det sista och åkte. Flera grannar gick ut och bara STOD på gården och tittade på, alldeles tysta. Som att de inte vågade tro, att familjen äntligen skulle flytta.

Jag funderar på hur det påverkar barnen också. Nu när de är borta härifrån och jag inte måste konfronteras med dem varje dag, kan jag kosta på mig att känna empati för dom också. Det är ju inte deras fel att de inte fått någon uppfostran. Man undrar hur det påverkar dem, att alltid mötas med så mycket ogillande, och att folk så öppet är glada när de försvinner..? Det måste ju bli ärr i själen, och en känsla av utanförskap i samhället ända ifrån början..? Trots att de är födda här i Sverige.
Äh svenskar måste få en törn ni är så jävla tråkiga bara gnäller på minsta lilla och jag är också en svensk men har ett annat synsätt!
Så jävla bittra och gnälliga svenskar är

Jag har två muslimska familjer ovanför mig dom låter som elefanter men jag förstår att det är barn som leker och det stör mig inte
Senast redigerad av Skrilllex 2021-03-22 kl. 03:46.
Citera
2021-03-22, 03:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrilllex
Äh svenskar måste få en törn ni är så jävla tråkiga bara gnäller på minsta lite och jag är också en svensk men har ett annat synsätt!
Så jävla bittra och gnälliga svenskar är

Fast det var inte "minsta lilla". Den här familjen förstörde tillvaron på gården i fyra år. Det bor flera pensionärspar (och kvinnor som blivit änkor) på gården. De flyttade hit när de bildade familj på 1960-70-talet, deras barn växte upp här, och i ett par av fallen har barnen blivit kvar i området (i egna lägenheter) med sina familjer i sin tur. Dessa pensionärer har känt varandra i alla år, samarbetat och engagerat sig i områdets skötsel, i skolor och fritidsgårdar, och en av dem var dagmamma åt de andras barn på 1970-talet.

Det är ett trevligt område med mycket grönt: träd, buskar, gräsmattor, ambitiös trädgårdsarkitektur. Det är nära till allt: livsmedelsbutik, café, bibliotek, simhall, idrottshall, ett par restauranger, folktandvården, vårdcentralen. De äldre behöver nästan aldrig lämna området, vilket kan vara svårt med rollator eller rullstol: allt finns ju här. Det finns även skolor på alla stadier, och området är egentligen perfekt för nya barnfamiljer.

...och sedan kommer EN skräckfamilj, som inte ens har något i Sverige att göra, och förstör allting i flera år!
Citera
2021-03-22, 12:49
Medlem
Har grannar ovanför som är så jävla jobbiga. Det flyttas möbler VARJE DAG, det bankas varje dag runt 18-19, det låter ungefär som man bankar en schnitzel eller liknande. Men det sker VARJE DAG.

Jag fattar inte vafan de håller på med.

De bråkar också ofta, hörde mannen skrika HÅLL KÄFTEN igår till sin fru.
Citera
2021-03-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Satt och skrattade högt när du skrev hur alla stod med öppna munnar och kollade när dom lämnade området. Som hämtat ur någon film..

Vet du varför dom flyttade, knappast ”utslängda” va?
Citera
2021-03-22, 19:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Satt och skrattade högt när du skrev hur alla stod med öppna munnar och kollade när dom lämnade området. Som hämtat ur någon film..

Vet du varför dom flyttade, knappast ”utslängda” va?

Ja, det skulle ha kunnat vara en film. "High Noon", liksom... Jag har aldrig sett något liknande.

Vet ej. De hade oceaner av klagomål över sig, och på ett gårdsmöte vi hade sa vicevärden - som själv kommer från Bosnien - att hade en familj betett sig så i hans hemland, så hade de fått 24 timmar på sig att lämna bostaden. Men här - sa han - är det nästan omöjligt att vräka en barnfamilj. Som sagt - vet ej om bostadsbolaget faktiskt lyckades säga upp dem lagenligt.

Nu är det bara att hoppas på bättre grannar ovanför mig!
Citera
2021-03-22, 21:55
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Har grannar ovanför som är så jävla jobbiga. Det flyttas möbler VARJE DAG, det bankas varje dag runt 18-19, det låter ungefär som man bankar en schnitzel eller liknande. Men det sker VARJE DAG.

Jag fattar inte vafan de håller på med.

De bråkar också ofta, hörde mannen skrika HÅLL KÄFTEN igår till sin fru.
Usch, stackare. Man ska inte behöva "komma in" i sina grannars privatliv. Att höra dom skrika till varandra är rent av otrevligt och mycket obehagligt.

Själv hör jag grannen under när h*n grälar med någon i telefonen. Jättejobbigt att lyssna på.
Citera
2021-03-23, 01:02
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Varför ska man gå med hälarna och stampa så alla hör ?? det är ju sjukt
en vacker dag kommer jag stå där med en hockeymask och en motorsåg samtidigt som jag plingar på dörren
Citera
2021-03-23, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Det bor elefanter under mig med 😄fattar inte hur man kan gå så illa så grannen över hör deras klampande?

Många betalar extra för att bo högst upp, men det är inget som helst garanti för att slippa störningar. Klampande grannar under eller vägg i vägg kan vara ett enormt problem likaväl. Eller om man har en granne under sig som kedjeröker eller spelar musik. Suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in