2021-03-23, 22:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag dömer ingen och heller inte PS eftersom jag inte hade, eller har, någon insyn vad gäller hans arbete. Jag vet dock att hans roll är att ta ansvaret. Det är snart tre år sedan. Hur länge ska han bli utskälld? Tre år sen...
Tre år till.

Jag undrar mer över paradoxen dålig spaning men bra spaningsledare.
Citera
2021-03-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tycker du att det vsr ett bra spaningsarbete som Springare är spaningsledare för?

Dax att tagga ner nu lite. Ska du skylla på någon så är det väl MN som fick ta över .....
Citera
2021-03-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan vara SD:s förhör i tingsrätten det togs upp för det var det senaste jag lyssnade på men inte helt säker.

Tänkte att hon satt kvar i bilen för att följa med hem till honom om han inte ville kliva ur och hänga på till henne som han enligt henne då verkar ha lovat.

Annars tänkte hon kanske hungerstrejka där i bilen på nåt Folke Pudas-vis. Båda två var nog rätt omöjliga att ha att göra med när de var på sina ”humör”.

SD hade lovat att följa LW hem och äta födelsedagstårta men han svek henne därav grälet i bilen.
Citera
2021-03-23, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Dax att tagga ner nu lite. Ska du skylla på någon så är det väl MN som fick ta över .....
Jag är inte upptaggad öht, mer förvånad.

Nej, jag undrar bara vad spaningsledaren är i ett spaningsuppdrag.
Han låter som en bifigur med rätt att ta semester, det försvinner ju folk hela tiden.

I nästa andetag är det förfasan över att det tog mer än fyra dygn, endast 160 m från farstutrappen.
Senast redigerad av develi 2021-03-23 kl. 22:21.
Citera
2021-03-23, 22:22
Medlem
Citat:
Jag är inte uppraggad öht, mer förvånad.

Nej, jag undrar bara vad spaningsledaren är i ett spaningsuppdrag.
Han låter som en bifigur med rätt att ta semester, det försvinner ju folk hela tiden.

I nästa andetag är det förfasan över att det tog mer än fyra dygn, endast 160 m från farstutrappen.
Det där sista är inget jag uttryckt, men det var kanske inte mig du menade.
Vi kanske ska lägga fokus på mördaren? Eller SD är kanske inte intressant längre? För min del kan de få slänga nyckeln till hans cell.
Citera
2021-03-23, 22:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där sista är inget jag uttryckt, men det var kanske inte mig du menade.
Vi kanske ska lägga fokus på mördaren? Eller SD är kanske inte intressant längre? För min del kan de få slänga nyckeln till hans cell.
Du skrev om SP, jag kommenterade.

Annars fö skrev jag om cacher förut.
Citera
2021-03-23, 22:33
Medlem
Citat:

Nåja, de flesta vet att de första dagarna i en brottsutredning är kritiska för hela utredningen. Otvetydigt var PS Spaningsledare och JR bitr för detta mordfall. MN tillträdde efter EN månad.
Citera
2021-03-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nåja, de flesta vet att de första dagarna i en brottsutredning är kritiska för hela utredningen. Otvetydigt var PS Spaningsledare och JR bitr för detta mordfall. MN tillträdde efter EN månad.

I början på utredningen visste ingen vad det rörde sig om för brott.
PS var tillgänglig ( enl deras rutiner de brukar ha ) och då får man väl lägga skulden på chefen som delegerade till MN som i sin tur inte verkade vara insatt alls
Citera
2021-03-23, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:
PS var tillgänglig ( enl deras rutiner de brukar ha ) och då får man väl lägga skulden på chefen som delegerade till MN som i sin tur inte verkade vara insatt alls
Spelar ingen roll. Det är brottsrubricering.

Med facit i hand fungerade det urdåligt innan de drog till Tyskland.
Senast redigerad av develi 2021-03-23 kl. 22:54.
Citera
2021-03-23, 22:53
Medlem
Citat:

Ärendet tilldelades avd Grova Brott.

I Expressen uttalade han sig så här

""Hektiskt första dagarna"
Han och hans kolleger har ett antal intensiva dygn bakom sig.

Det är ju alltid hektiskt första dagarna, första veckan vid den här typen av brott. Dels är det åtgärder som ska göras, och sen ska man få en vettig organisation på fötter, säger han.

– Nu har vi jobbat ganska mycket i över en vecka, så nu går vi in en mer normal fas.

Har ni gjort allting som det är bråttom att göra i en mordutredning?

– Ja, det tycker jag att vi har bra kontroll på. Men det kan ändras snabbt. Det kan komma in andra saker som blir väldigt akuta.

Under helgen går utredningen på sparlåga med en handfull poliser som arbetar med fallet. Peter Springare ägnar lördagen åt pappersarbete i polishuset i Örebro.

– Jag ska plöja igenom kanske ett tjugotal förhör som är prioriterade, tre, fyra promemorior och lite annat, säger han."
Senast redigerad av Remark 2021-03-23 kl. 23:08.
Citera
2021-03-23, 23:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Så han tar inte reda på vad som de facto gjorts innan han tar över? "trodde det var gjort", det borde han efterfrågat så att han får hela bilden av vad som är gjort och vad som behöver göras. Eller hur Avel? Som ansvarig tar man reda på om saker har gjort inte utgår från att saker gjorts.

"vad har ni gjort?" "vi har sökt av" "vilka platser har ni sökt av". Så fungerar en korrekt överlämning och övertagande.

Sedan surrar han om försvunnen person, när övergick det till människorov?

Det finns frågetecken, nej allt är inte pS fel. Men han har sin del genom sin roll.

Om vi har öppna sinnen och inte tolkar bok och artiklar som en automatisk sanning, finns det fyågeteckrn. En del beror på att ingen utanför kan få en hel sanning långt efteråt.

Fyra dager, 160 m från sitt hem.
Missade detta,
Citat:
Men man utgår ju ifrån att de börjar vid brevlådan och sedan söker av området meter för meter, det trodde i alla fall vi i vår enfald, säger Peter Springare
Haha, MSO-medveten men lägger skulden på den korta tiden innan det övergår i människorov och har noll koll kommande dygn på vad som blivit gjort.

"Vi trodde"
VM i no sense of direction.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ärendet tilldelades avd Grova Brott.
I Expressen uttalade han sig så här
Har ni gjort allting som det är bråttom att göra i en mordutredning?

– Ja, det tycker jag att vi har bra kontroll på. Men det kan ändras snabbt. Det kan komma in andra saker som blir väldigt akuta.
Öl?
Senast redigerad av develi 2021-03-23 kl. 23:20.
Citera
2021-03-23, 23:28
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
/.../

Vad gör HD på mordplatsen 1.5 månad innan LW mördas om hon avskyr LWs cacher?

Hon initierar att gå till en burk hon redan är skriven på - om nu fuskaren ens varit där.

Eller ser H till att lämna spår med två vittnen?
Det är inte likt henne nej, att vilja vara i närheten av LW:s cacher; hon vägrade ju till och med att besöka dessa omtalade 17.

Kan det vara så att det är HD som står för trashandet av cachen. - Är hon orolig/paranoid för att ha blivit sedd alternativt redan fått misstankar riktade mot sig? I så fall kan sällskap till platsen: "oj, cachen är visst borta" kunna vara ett sätt att gardera sig. För fler av rivalens cacher blev ju utsatta för sabotage. Någon var ute efter att irritera LW och ge henne merarbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in