Citat:
Ursprungligen postat av
ruckaali
Så enkelt är det inte, debatten går på högvarv huruvida de krävs 60 röster för att genomföra något sådant. Kan till och med bli svårt för Demokraterna att få med sig alla sina egna. Men hyckleriet är intressant, Schumer och co har vid flera tillfällen både talat sig varma samt använt detta. Nu helt plötsligt ska man ta bort det när man har minsta möjliga majoritet. Hur ska man kunna försvara sig mot sådant.
Något som så fundamentalt förändrar spelreglerna i senaten bör ha båda partiers approval.
Nej, inte för att stoppa filibustern, det går inte filibustrar den som jag förstår det.
Dock är det ett tveeggat svärd, så det måste göras om, för andra alternativet gör det tokigt.(Det är vad tveeggat svärd innebär.)
Filibuster var aldrig tänkt att användas på detta sättet som det gjort och för blockera administrationer.
utanför väldigt få frågor var det tänkt för.
Vi får se om Joe väljer detta, inte alls så säkert.
Men allt som behövs är 50-50 röster och Harris som vågmästare.
Vad de gör kan jag inte sia om, men chansen att man röstar bort filibuster är nog stor om det blir filibuster i tid och otid, och tid och otid, betyder att det ibland är bra med filibuster och om det nu var oklart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Coronaknemo
Visst är det skönt att Covid finns så att man kan skylla allt på viruset? Jag undrar dock hur transparens kan vara något icke önskvärt? Inte menar du väl att det är bra att den yttersta makten smusslar bakom kulisserna? Sånt leder ju till totalt antidemokratiska saker, som t ex
valfusk. Något säger mig att du inte skulle varit lika förlåtande om Donald hade gjort samma sak.
Joe bär ju munskydd, varför åker han inte ner till lägret för att skaffa sig en överblick? Varför tar inte AOC gråtselfies vid staketet nu när hennes gäng är ansvariga för situationen? Varför lindar de in barn i plastfolie och väntar 6 månader? Kan inte din polare Joe tömma Biden-Belsenlägret som hans mycket solbrända kompanjon gjorde vid sin tid vid makten, helt enkelt deportera 2 miljoner pers och bli klar nån gång? Trump bad alla latinos att stanna hemma, det torde innebära att Biden-Belsenlägret var under kontroll tills den nuvarande administrationen började locka med gratis grejer och raserade murar?
Frågorna är många, alldeles för många för dig men jag vill ändå se nästa bortförklaring. Varken du eller jag vet vad du pratar om, det är trots allt ganska underhållande.

Man agerar med COVID-19 i tankarna och inte bidra till ökad smittspridning och när vi kommer till att man är väldigt försiktig med att ha pressträffar.
Skylla allt på viruset?
Det får du stå för, det enda du berättar att du låtsas om att COVID-19 inte ska existera, samtidigt Joe tar sitt ansvar.
Joe behöver inte resa dit, läget där är mycket självklart efter trumpen.
Och som du redan vet så tar Joe COVID-19 på ett mycket större allvar, än trumpens inget ansvar.
Varför de flyr är pga USA enorma drogsug och är ensamma skyldiga vad som sker där och tack vare förbudet mot droger och det fallerande drogkriget man för och som är verkningslöst för allt att hindra droger.
Och det är nu såna som du börjar låtsas om saker inte existerar, talande!