2021-03-23, 20:44
Medlem
JMGLs avatar
GL är garanterat skyldig, men det går inte att bevisa. Kan inte finnas någon som skulle ligga med den gubben frivilligt.
Citera
2021-03-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Du har nog rätt, men GL var smart.

Han gick på offensiven direkt och hade en stark presskonferans tidigt.

Alla har inte den turen, dock tror jag hans namn kan ha smutsats ner en del ändå.

Han smutsade ner sig själv på ett värre sätt i samband med Quik-skandalen än detta.
Citera
2021-03-23, 20:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det som påbörjades på kökssoffan - avslutades med att parterna gick upp till sovrummet och genomförde samlaget där.

Det talar i högsta grad för frivillighet.
Ja, jag tänker mig hångel och sedan upp och slutföra. Hon lär ha varit berusad, han med, men "däckad" lär hon knappast varit. Alla (som levt lite) har ångrat sex, men att blanda in tredje part (i det här fallet staten) gör de flesta inte.
Tragiskt att hon gjort detta till en vana, att hon inte tror bättre om sig själv än att den enda vägen till total uppmärksamhet och "inkomst" är via rollen som brottsoffer. Hon ser bra ut, är säkert normalbegåvad, men hennes personlighetsstörning/-ar sätter definitivt käppar i hjulet för henne, det är ett som är säkert...
Citera
2021-03-23, 20:48
Medlem
Hoppas hon får hjälp så fler killar slipper få livet förstört. Rätt söt tjej så GL kan ju vara nöjd ändå... inte många runt 70 som får götta sig på det viset.
Citera
2021-03-23, 20:49
Medlem
Den här historien saknar bara att målsäganden berättar att hon är gravid och att hon om nio månader vägrar Lambertz umgänge med sitt barn.
Citera
2021-03-23, 20:49
Medlem
JMGLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Hoppas hon får hjälp så fler killar slipper få livet förstört. Rätt söt tjej så GL kan ju vara nöjd ändå... inte många runt 70 som får götta sig på det viset.
Våldtäkts-götta sig
Citera
2021-03-23, 20:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle

Ja men tänk på att bilderna i tråden har ett gäng år på nacken och att hon är en knarkare, undrar hur mycket det har hunnit påverka hennes utseende?
Citera
2021-03-23, 20:51
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vilken skräll! Cissi kommer till räddningen. Undrar vilken gång i ordningen det krävs för att även "systrarna" ska tveka säga nja nu får vi tänka till lite här. Femte gången någon kommer kanske och JAG HAR BLIVIT VÅLDTAGEN IGEN!

Just den typen av kvinnor försätter sig själva i en farlig situation. Ponera att dom har ljugit fyra gånger, men den femte gången är det på riktigt. En gärningsman ser det som mindre riskfyllt att våldta en falskanmälerska. Just därför kan man som åklagare inte bara kasta en sådan anmälan i papperskorgen.
Citera
2021-03-23, 20:51
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Har EA påstått detta?

I så fall är detta i det närmaste ett bevis för att det var frivilligt som du skrev. Aldrig att en våldtäktsman börjar i soffan och sedan släpar upp henne till övervåningen.

Ja i högsta grad.. Jag är dessutom rätt övertygad om att lakanen varit på NFC för analys.

Citat:
Hon avvisade det, men så blev det framåt midnatt så att vi hamnade i kökssoffan och hon blev lite klängig.
– Jag tänkte att hon kanske ville något vi inte borde, och jag var svag i köttet och i anden.

Sedan gick de upp till sovrummet och hade samlag, säger Lambertz.
– Det var hon som var lite drivande, menar han.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/goran-lambertz-det-har-varit-en-speciell-upplevelse-for-mig/
Senast redigerad av LeeVan 2021-03-23 kl. 20:53.
Citera
2021-03-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det som påbörjades på kökssoffan - avslutades med att parterna gick upp till sovrummet och genomförde samlaget där.

Det talar i högsta grad för frivillighet.

Vi kunde höra GL:s version ikväll (TV4-nyheterna kl 19) ja. Har du hört MÄ:s version också? Ord mot ord eller.
Citera
2021-03-23, 20:53
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Just den typen av kvinnor försätter sig själva i en farlig situation. Ponera att dom har ljugit fyra gånger, men den femte gången är det på riktigt. En gärningsman ser det som mindre riskfyllt att våldta en falskanmälerska. Just därför kan man som åklagare inte bara kasta en sådan anmälan i papperskorgen.

Hon borde spärras in lika länge som hennes offer har riskerat i fängelsetid, dvs. 8-12 år, då skulle hon också skyddas under den tiden. Slipper hon undan med detta straff får hon skylla sig själv om en våldtäktsafghan våldtar henne på riktigt.
Citera
2021-03-23, 20:53
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
GL är garanterat skyldig, men det går inte att bevisa. Kan inte finnas någon som skulle ligga med den gubben frivilligt.

Kvinnor går i gång på status. Om något så badar Lambertz i status med tanke på hans två decennier inom juridikens absoluta topp. Rättschef på Justitiedepartementet, sedan justitiekansler och sist justitieråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in