2021-03-23, 20:32
Medlem
Kämpendahls avatar
EA står inte helt ensam i världen. Hon har stöd av Cissi Wallin i alla fall
"Kvinnan som anmält en toppjurist-gubbe för våldtäkt nyligen vände sig alltså för något år sedan till denne, en av Sveriges mest namnkunniga jurister. Hon ville ha hjälp och stöd eftersom hon precis som jag och flera andra kvinnor ska åtalas för förtal - efter att på sin Facebook ha berättat om en våldtäkt som skedde för några år sedan.

Då blir hon våldtagen igen. Hon trodde att mannen skulle hjälpa henne; han utsatte henne.

Jag har kontakt med kvinnan och hon behöver allt stöd hon kan få. Trots pandemin hoppas jag vi är flera som kan stötta henne på plats i/utanför rättssalen; både i våldtäkt- och förtalsmålet.

Ingen ska behöva gå igenom detta. Ingen. Systerskapet behövs mer än någonsin."
Våldtäktsmålet las ju ner som bekant, men systerskapet där inställningen är att en kvinna aldrig ljuger om att hon blivit våldtagen kommer att stötta EA under förtalsmålet genom att vara på plats i rätten. Mannen har självklart våldtagit henne och hon har rätt att berätta sin historia.

https://www.instagram.com/p/CMefO6_HXoX/
Citera
2021-03-23, 20:33
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det ser ut som att det kan finnas DNA-bevis här - som helt klart talar till till Lambertz fördel.

Hur kan DNA bevisa något om samtycke?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Lambertz släpptes från häktet idag. Hur i helvete tror du att tingsrätten redan skulle ha fått in en ev. stämningsansökan?
Därför att GL själv sagt att han lämnat in en stämning mot staten, kanske...
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Det ser ut som att det kan finnas DNA-bevis här - som helt klart talar till till Lambertz fördel.

Va? Hur skulle det kunna göra det? Snarare tvärtom isåfall (om han tex nekat till sex)
Citera
2021-03-23, 20:35
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
En alpha som åtrås av unga kvinnor skäms inte, tvärtom.
Som det skrevs ovan har beundrarbreven redan strömmat in till Lambertz och jag skrev redan tidigare också att detta kommer stärka honom på köttmarknaden.
Jag tror just dom kvinnor som skriver till fångar är samma kategori borderline som GL med nöd och näppe befriat sig från, så han kommer nog inte fiska bland beundrarbrev.
Citera
2021-03-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Hur är det möjligt att en ung snygg tjej ligger frivilligt utan ersättning med ett sladdrigt gammalt grått benrangel till ful gubbe? Något lurt är det, tror inte på den fule gubben. Tjejen måste varit drogad eller nått. Det finns fräscha 70 åringar, men GL är inte en av dem.

Ingenting konstigt. I Juridikkretsar måste väl GL anses tillhöra eliten. Jag har sett studentskor springa efter gamla prof i andra ämnen. Så det händer säkert också i juridikens värld.
Citera
2021-03-23, 20:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
EA står inte helt ensam i världen. Hon har stöd av Cissi Wallin i alla fall
"Kvinnan som anmält en toppjurist-gubbe för våldtäkt nyligen vände sig alltså för något år sedan till denne, en av Sveriges mest namnkunniga jurister. Hon ville ha hjälp och stöd eftersom hon precis som jag och flera andra kvinnor ska åtalas för förtal - efter att på sin Facebook ha berättat om en våldtäkt som skedde för några år sedan.

Då blir hon våldtagen igen. Hon trodde att mannen skulle hjälpa henne; han utsatte henne.

Jag har kontakt med kvinnan och hon behöver allt stöd hon kan få. Trots pandemin hoppas jag vi är flera som kan stötta henne på plats i/utanför rättssalen; både i våldtäkt- och förtalsmålet.

Ingen ska behöva gå igenom detta. Ingen. Systerskapet behövs mer än någonsin."
Våldtäktsmålet las ju ner som bekant, men systerskapet där inställningen är att en kvinna aldrig ljuger om att hon blivit våldtagen kommer att stötta EA under förtalsmålet genom att vara på plats i rätten. Mannen har självklart våldtagit henne och hon har rätt att berätta sin historia.

https://www.instagram.com/p/CMefO6_HXoX/

Vilken skräll! Cissi kommer till räddningen. Undrar vilken gång i ordningen det krävs för att även "systrarna" ska tveka säga nja nu får vi tänka till lite här. Femte gången någon kommer kanske och JAG HAR BLIVIT VÅLDTAGEN IGEN!
Citera
2021-03-23, 20:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Va? Hur skulle det kunna göra det? Snarare tvärtom isåfall (om han tex nekat till sex)

Det som påbörjades på kökssoffan - avslutades med att parterna gick upp till sovrummet och genomförde samlaget där.

Det talar i högsta grad för frivillighet.
Citera
2021-03-23, 20:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Jag tror just dom kvinnor som skriver till fångar är samma kategori borderline som GL med nöd och näppe befriat sig från, så han kommer nog inte fiska bland beundrarbrev.

Finns nog alla sorter bland dem skulle jag tro och Lambertz kan väl rigga upp dolda kameror och mikrofoner i hela sitt hem så att han kan bevisa vad som verkligen hände i kommande fall. Det är något alla män i Sverige skulle behöva göra.
Citera
2021-03-23, 20:41
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Hur är det möjligt att en ung snygg tjej ligger frivilligt utan ersättning med ett sladdrigt gammalt grått benrangel till ful gubbe? Något lurt är det, tror inte på den fule gubben. Tjejen måste varit drogad eller nått. Det finns fräscha 70 åringar, men GL är inte en av dem.

Status. Som bekant är Lambertz en oerhört namnkunnig jurist och dessutom mycket välmeriterad inom området. Sannolikheten att någon jurist får en ungefärlig karriär som Lambertz är oändligt nära noll.
Citera
2021-03-23, 20:43
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Låter onekligen som hon blir stämd igen 😞. Slöseri med pengar
Citera
2021-03-23, 20:44
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det som påbörjades på kökssoffan - avslutades med att parterna gick upp till sovrummet och genomförde samlaget där.

Det talar i högsta grad för frivillighet.

Har EA påstått detta?

I så fall är detta i det närmaste ett bevis för att det var frivilligt som du skrev. Aldrig att en våldtäktsman börjar i soffan och sedan släpar upp henne till övervåningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in