2021-03-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
okey, ja nu bor ju inte alla blivande husköpare i byn.

Det är förövrigt oxå allmänt känt att renoveringsobjekt i utkant av storstads region just nu är det hetaste som finns på bostadsmarknaden.
Om du påstår att något är allmänt känt så utgår jag ifrån att sanningen är den motsatta. Det har varit alldeles för många ”skämt” och överdrifter från din sida för att tro det motsatta.
2021-03-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Hon vill väl bara ha ett avslut och gå vidare här i livet.

Pacta sund servanda.

Allt hade nog varit frid och fröjd om inte Esbjörns giriga släktingar och hans juridiska ombud hade lagt näsan i blöt.

Vill hon ha avslut så kan hon ju acceptera budet som hon går ekonomiskt vinnande ur situationen med.

Snacka om girig.
2021-03-23, 14:02
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Vill hon ha avslut så kan hon ju acceptera budet som hon går ekonomiskt vinnande ur situationen med.

Snacka om girig.

Vilket bud det har väl inte framkommit i sin helhet?
2021-03-23, 14:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Det är förövrigt oxå allmänt känt att renoveringsobjekt i utkant av storstads region just nu är det hetaste som finns på bostadsmarknaden.

Nej det är inte det hetaste.!
Det är villor sen störrel gh sen fritidshus m fiber och komunalt va/avlopp vinterbonade.
Mao det är allt utom huset EB köpt
2021-03-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nej det är inte det hetaste.!
Det är villor sen störrel gh sen fritidshus m fiber och komunalt va/avlopp vinterbonade.
Mao det är allt utom huset EB köpt
Detta har kommenterats spec runt Uppsalaområdet nyligen av flera mäklare med just precis det du säger. De kallar det en coronaeffekt där folk vill jobba hemma med större utrymme.
2021-03-23, 14:47
Medlem
För oss som vill se SD-KD-M inneha 175 eller fler riksdagsmandat efter nästa val, så är Ebba-Esbjörnaffären en källa till oro. S och MP m fl myser såklart nu. Jag tror att det bästa är om EB nu prioriterar ned sin huslängtan och prioriterar upp kampen för ett nytt styre 2022. EB bör ta ett steg tillbaka, låta Esbjörn behålla huset. Kåken kommer att bli till salu inom en snar framtid och då kan EB köpa den. Utan medial uppmärksamhet.
2021-03-23, 14:50
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
För oss som vill se SD-KD-M inneha 175 eller fler riksdagsmandat efter nästa val, så är Ebba-Esbjörnaffären en källa till oro. S och MP m fl myser såklart nu. Jag tror att det bästa är om EB nu prioriterar ned sin huslängtan och prioriterar upp kampen för ett nytt styre 2022. EB bör ta ett steg tillbaka, låta Esbjörn behålla huset. Kåken kommer att bli till salu inom en snar framtid och då kan EB köpa den. Utan medial uppmärksamhet.
Jag tror du har rätt. Jag har sagt det flera gånger. Att stödja Ebba är att uppmana henne att backa ur detta illa kvickt. För annars är förtroende törnen det kan leda till att KD åker ur vid nästa val.
2021-03-23, 15:07
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
På västfronten intet nytt!

Ärendet befinner sig fortfarande i skyttegraven, inget har hänt sedan dokumentet för MUF kom till.

https://docdro.id/lpUdFyB

Nu har E*björn en vecka på sig att skaffa sig ett ombud och komma in med det begärda svaromålet om varför avtalet är ogiltigt.
Tack Reimer!

Kommer nog inte bli något mer, under veckan, då får surdegen jäsa i lugn och ro till, dess att det blir huvudförhandling.
Alternativet är förstås att de enas om en kompromiss.
HUF kan också komma tidigare än hösten, om de får in en passande avbokning, har jag för mig.
2021-03-23, 15:10
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Detta har kommenterats spec runt Uppsalaområdet nyligen av flera mäklare med just precis det du säger. De kallar det en coronaeffekt där folk vill jobba hemma med större utrymme.
Nämen tänk så passande extra mycket runt Uppsala oxå.

Ja det finns något mäklarna kallar coronaeffekt. Det är när människor vill bo större men längre ut från städerna. Vissa vill självklar köpa hus där allt är klart. Men lika många vill bita tag i ett riktigt renoveringsprojekt.
Att renovera sitt hus är det nya självförverkligandet.
2021-03-23, 15:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tack Reimer!

Kommer nog inte bli något mer, under veckan, då får surdegen jäsa i lugn och ro till, dess att det blir huvudförhandling.
Alternativet är förstås att de enas om en kompromiss.
HUF kan också komma tidigare än hösten, om de får in en passande avbokning, har jag för mig.

Något borde ju hända i och med att Binninge har rymt och avsagt sig sitt uppdrag, tidsfristen för E*björn att komma in med sina skäl för att avtalet ska vara ogiltigt löper ju på.

Diverse fullmakter måste ju in till Tingsrätten snarast, fullmakten som befriar Binninge och en ny fullmakt för den som ska representera E*björn istället för Binninge.

Knepigt läge just nu.
2021-03-23, 15:18
Medlem
Citat:

Lustigt då att det är villor i malmö som ökat mest i pris av alla boendetyper....
2021-03-23, 15:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Något borde ju hända i och med att Binninge har rymt och avsagt sig sitt uppdrag, tidsfristen för E*björn att komma in med sina skäl för att avtalet ska vara ogiltigt löper ju på.

Diverse fullmakter måste ju in till Tingsrätten snarast, fullmakten som befriar Binninge och en ny fullmakt för den som ska representera E*björn istället för Binninge.

Knepigt läge just nu.
Man vad mer kan han lämna in? Ytterligare en demensundersökning eller ytterligare en värdering?
Det verkar kört för Esbjörnsidan.
Binninge kanske hittar någon ersättare, men det verkar inte troligt på kort sikt, möjligtvis någon kompis från RO.
Om inget händer, kommer väl den bevisning som lämnats in, ligga kvar i väntan på HUF?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in