Citat:
Ursprungligen postat av
JBernard
Hon har investerat avsevärt med tid och energi, hon har dessutom rätten på sin sida. Att vika ner sig skulle sossepöbeln ta som en seger.
T o m Aftonbladet kastade in handduken för några veckor sedan när dom barkade.
Aftonbladet? Sedan när då? Jag tycker att de varit ganska kritiska till Ebbas husaffär. Ebba smiter från coronaansvaret och Ebba viste om Esbjörns funktionsnedsättning. Är några av rubrikerna jag läser.
I en ledare hittar jag denna sanning:
’Ju mer hon stretar emot 81-åriga, funktionsnedsatta Esbjörn, desto mer handlar allt bara om detta’ hoppas Ebba läser den.
Stackar Ebba har hon investerat tid i det här. Men kanske hon kan stämma den gamla dementa man (kommande diagnos, vänta bara).
Det var 10 år sedan Esbjörn fock sin diagnos kognitiv funktionsnedsättning. Vi vet att nästan alla som får den diagnosen utvecklar en demens.
Tidiga tecken på demens kan vara:
• Svårt att minnas datum och tider.
• Upprepar sig.
• Hittar sämre, även i välkända miljöer.
• Kommer inte på ord.
• Klarar inte att koncentrera sig en
längre stund.
• Svårt att tänka ut, planera och
genomföra en aktivitet.
Jag tycker mig sätt på intervjuer att Wresbjörn får kämpa med orden. Det är ibland som han vill säga något annat, men istället upprepar han sig och muttrar.
Jag tänker att man torde ha både förmåga att koncentrera sig och planera för att kunna genomföra en husförsäljning på bästa sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Knut-Anne
I höst kommer brasan pyra till lite, sedan blir det inget mer om detta, då är det ett år kvar till valet.
Bra att du är så tvärsäker. Du känner inte att den fasta övertygelse skulle kunna vara lite av en verklighetsflykt.
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Du som vet hur man Googlar, ge oss en länk där man kan läsa att det är allmänt känt att renoveringsobjekt är det hetaste på bostadsmarknaden.
Du ska få två, de två första som kom upp. Men då hade jag inte ställt in tid på sökmotor så en är från 2017.
https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/hemnet/haftiga-odehus-och-ruckel-som-var-till-salu-2020/
https://www.hemnet.se/artiklar/inredning-inspiration/2017/01/02/renoveringsobjektet-det-nya-svarta
Det är dubbelt så mycket som du någonsin gett mig för att stärka något du säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Precis - det är ju det... Men varför i helvete gör du då inte det utan bara hittar på att Esbjörns hus är det mest eftertraktade?
Jag säger det igen - DU HAR FEL. Mest eftertraktade är småhus/villor i Malmö vilket också betyder att de har den största prisstegringen i landet.
Wow du kan trycka på chap lock, ja då måste det du säger vara sant.
Varken du eller jag kan 100% veta om huset skulle gå för mer eller mindre än 3,9 vid en öppen försäljning.
Min argument är att det är i grunden ett vackert och välbyggt gammalt hus. Det ligger vackert i en miljö som är k-märk. Det liggen ca 1 timma från Stockholm. Det har stor sjötomt.
Men som sagt ingen av oss vet. Det är okey för mig att vi tror olika. Men jag tror att det hade hamnar runt 5-7 miljoner.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/experternas-vardering-sa-mycket-ar-huset-vart/