2021-03-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Du verkar något irriterad!

Ebba har kanske visat precis allt för dig o det förklarar ditt infantila beteende i att försvara din husgud Ebba.

Som vanligt så läser ni i Ebba-klanen inte hela inlägget utan plockar ut en liten del som ni kan spy på o sedan aggressivt gå till personangrepp.

Vad mina sedan mer än 30 år avlidna föräldrars husaffärer har att göra i tråden om Ebbas fastighetsfusk förstår varken jag eller övriga vid sina sinnens fulla bruk!

Ebba får kanske visa alla precis allt i tinget! Då har du inte ensamrätt längre!
Varför vill du inte visa alla papper på deras husaffärer... Det kan väl inte var för mycket begärt - om du vill att andra ska hängas ut kan väl du bjuda till lite själv? För inte kan väl syndat vara privat - klart att det har ett allmänintresse. Det måste väl till och med du inse?
Eller blev det plötsligt jobbigt när folk begär av dig vad du begär av andra?
2021-03-23, 18:11
Medlem
Citat:
Även fritidshus i Uppsala är eftertraktade:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mg2EE/priserna-pa-fritidshus-skjuter-i-hojden
Det finns även senare från 12 febr i år. Kan inte hur man länkar men googla. Visar lite ändrad efterfrågan.
2021-03-23, 18:11
Medlem
Citat:
Även fritidshus i Uppsala är eftertraktade:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mg2EE/priserna-pa-fritidshus-skjuter-i-hojden
Och...?
Världens högsta hus är Burj Khalifa - men kaknästornet är inte heller så lågt....
2021-03-23, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Varför vill du inte visa alla papper på deras husaffärer... Det kan väl inte var för mycket begärt - om du vill att andra ska hängas ut kan väl du bjuda till lite själv? För inte kan väl syndat vara privat - klart att det har ett allmänintresse. Det måste väl till och med du inse?
Eller blev det plötsligt jobbigt när folk begär av dig vad du begär av andra?

Det är absolut inte jobbigt att se hur du/ni/folk kämpar med er Damage control. Det är tom väldigt roligt!

Allt för att styra bort intresset för Fröken Uschs filurande av Esbjörns fastighet.

Du skriver "om du vill att andra ska hängas ut kan väl du bjuda till lite själv" - Upp till bevis säger jag då. Bjud nu oss andra på allt om dig själv precis som Ebba-klanen har hängt ut allt om alla personer runt Esbjörn då.

Du kräver mycket men levererar nada!
2021-03-23, 18:56
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Hon har investerat avsevärt med tid och energi, hon har dessutom rätten på sin sida. Att vika ner sig skulle sossepöbeln ta som en seger.

T o m Aftonbladet kastade in handduken för några veckor sedan när dom barkade.
Aftonbladet? Sedan när då? Jag tycker att de varit ganska kritiska till Ebbas husaffär. Ebba smiter från coronaansvaret och Ebba viste om Esbjörns funktionsnedsättning. Är några av rubrikerna jag läser.
I en ledare hittar jag denna sanning:
’Ju mer hon stretar emot 81-åriga, funktionsnedsatta Esbjörn, desto mer handlar allt bara om detta’ hoppas Ebba läser den.

Stackar Ebba har hon investerat tid i det här. Men kanske hon kan stämma den gamla dementa man (kommande diagnos, vänta bara).

Det var 10 år sedan Esbjörn fock sin diagnos kognitiv funktionsnedsättning. Vi vet att nästan alla som får den diagnosen utvecklar en demens.

Tidiga tecken på demens kan vara:
• Svårt att minnas datum och tider.
• Upprepar sig.
• Hittar sämre, även i välkända miljöer.
• Kommer inte på ord.
• Klarar inte att koncentrera sig en
längre stund.
• Svårt att tänka ut, planera och
genomföra en aktivitet.

Jag tycker mig sätt på intervjuer att Wresbjörn får kämpa med orden. Det är ibland som han vill säga något annat, men istället upprepar han sig och muttrar.

Jag tänker att man torde ha både förmåga att koncentrera sig och planera för att kunna genomföra en husförsäljning på bästa sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
I höst kommer brasan pyra till lite, sedan blir det inget mer om detta, då är det ett år kvar till valet.
Bra att du är så tvärsäker. Du känner inte att den fasta övertygelse skulle kunna vara lite av en verklighetsflykt.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du som vet hur man Googlar, ge oss en länk där man kan läsa att det är allmänt känt att renoveringsobjekt är det hetaste på bostadsmarknaden.
Du ska få två, de två första som kom upp. Men då hade jag inte ställt in tid på sökmotor så en är från 2017.

https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/hemnet/haftiga-odehus-och-ruckel-som-var-till-salu-2020/

https://www.hemnet.se/artiklar/inredning-inspiration/2017/01/02/renoveringsobjektet-det-nya-svarta

Det är dubbelt så mycket som du någonsin gett mig för att stärka något du säger.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Precis - det är ju det... Men varför i helvete gör du då inte det utan bara hittar på att Esbjörns hus är det mest eftertraktade?
Jag säger det igen - DU HAR FEL. Mest eftertraktade är småhus/villor i Malmö vilket också betyder att de har den största prisstegringen i landet.
Wow du kan trycka på chap lock, ja då måste det du säger vara sant.

Varken du eller jag kan 100% veta om huset skulle gå för mer eller mindre än 3,9 vid en öppen försäljning.

Min argument är att det är i grunden ett vackert och välbyggt gammalt hus. Det ligger vackert i en miljö som är k-märk. Det liggen ca 1 timma från Stockholm. Det har stor sjötomt.

Men som sagt ingen av oss vet. Det är okey för mig att vi tror olika. Men jag tror att det hade hamnar runt 5-7 miljoner.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/experternas-vardering-sa-mycket-ar-huset-vart/
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-23 kl. 19:02.
2021-03-23, 19:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Enligt Binninges intervju med tv 4 innefattar Esbjörns bud Ebbas SAMTLIGA kostnader, samt extra pengar bara hon låter honom behålla sin gård.

https://www.tv4.se/artikel/38WZNKsyRJ1Wsz2r09WO8D/just-nu-esbjoern-tackar-nej-till-partiledarens-hoegre-bud

"så att säga" hette det visst på slutet ...

Binninge är lika svävande och flummig som alltid. Så uppenbara lögner alltihop.

Sedan kommer ovanpå det den stora frågan. Hur ska Esbjörn ha råd att stå Ebbas alla kostnader, efter att han dessutom har betalat alla sina egna kostnader. Så sent som för några månader sedan tog kronofogden det sista av de skulder Esbjörn hade dit. Och nu ska han helt plötsligt hux flux snyta fram miljontals kronor ur näsan.

Var finns trovärdigheten i det?
2021-03-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Aftonbladet? Sedan när då? Jag tycker att de varit ganska kritiska till Ebbas husaffär. Ebba smiter från coronaansvaret och Ebba viste om Esbjörns funktionsnedsättning. Är några av rubrikerna jag läser.
I en ledare hittar jag denna sanning:
’Ju mer hon stretar emot 81-åriga, funktionsnedsatta Esbjörn, desto mer handlar allt bara om detta’ hoppas Ebba läser den.

Stackar Ebba har hon investerat tid i det här. Men kanske hon kan stämma den gamla dementa man (kommande diagnos, vänta bara).

Det var 10 år sedan Esbjörn fock sin diagnos kognitiv funktionsnedsättning. Vi vet att nästan alla som får den diagnosen utvecklar en demens.

Tidiga tecken på demens kan vara:
• Svårt att minnas datum och tider.
• Upprepar sig.
• Hittar sämre, även i välkända miljöer.
• Kommer inte på ord.
• Klarar inte att koncentrera sig en
längre stund.
• Svårt att tänka ut, planera och
genomföra en aktivitet.

Jag tycker mig sätt på intervjuer att Wresbjörn får kämpa med orden. Det är ibland som han vill säga något annat, men istället upprepar han sig och muttrar.

Jag tänker att man torde ha både förmåga att koncentrera sig och planera för att kunna genomföra en husförsäljning på bästa sätt.
Bra att du är så tvärsäker. Du känner inte att den fasta övertygelse skulle kunna vara lite av en verklighetsflykt.
Du ska få två, de två första som kom upp. Men då hade jag inte ställt in tid på sökmotor så en är från 2017.

https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/hemnet/haftiga-odehus-och-ruckel-som-var-till-salu-2020/

https://www.hemnet.se/artiklar/inredning-inspiration/2017/01/02/renoveringsobjektet-det-nya-svarta

Det är dubbelt så mycket som du någonsin gett mig för att stärka något du säger.

Varken du eller jag kan 100% veta om huset skulle gå för mer eller mindre än 3,9 vid en öppen försäljning.

Min argument är att det är i grunden ett vackert och välbyggt gammalt hus. Det ligger vackert i en miljö som är k-märk. Det liggen ca 1 timma från Stockholm. Det har stor sjötomt.

Men som sagt ingen av oss vet. Det är okey för mig att vi tror olika. Men jag tror att det hade hamnar runt 5-7 miljoner.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/experternas-vardering-sa-mycket-ar-huset-vart/
Den 30 mars ska Esbjörn lämna in underlag för att det korrekt utformade och påskrivna avtalet inte ska anses som giltigt.
Hittills har de inte visat att priset är fel eller att han inte är förmögen att fatta beslut att sälja fastigheten
Vi får se vad som händer, om nåt händer. Det är de som har kravet på sig att visa underlag för att bryta avtalet. Ingen annan enligt MUF.
2021-03-23, 19:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Källa på när han ljugit och vad han ljugit om, tack.

Och igen, tror du på riktigt att han ljuger om vad Esbjörns bud till förlikningen är?

Han har ljugit inför domstolen angående god man.

Han har ljugit inför domstolen om när besiktningen av Esbjörns hus skulle genomföras.

Han har ljugit om att Esbjörn har ett nytt ombud.

Bara för att ta tre exempel.

Ja, han har tveklöst ljugit om Esbjörns "bud" i förlikningen. Det som sades klart och tydligt i samband MUFen var att Esbjörns bud var att stå för Ebbas rättegångskostnader. Sedan i efterhand så kommer Binninge med flummiga uttalanden och avslutar med "så att säga".
2021-03-23, 19:35
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
------
------
Jag är tvärsäker, kan spå i Tarokort.
Nej, klart att det är en gissning, en gissning baserad på fakta och de slutsatser jag dra utifrån dessa.
Andra får dra andra slutsatser, men jag står för mina.
2021-03-23, 19:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Något borde ju hända i och med att Binninge har rymt och avsagt sig sitt uppdrag, tidsfristen för E*björn att komma in med sina skäl för att avtalet ska vara ogiltigt löper ju på.

Diverse fullmakter måste ju in till Tingsrätten snarast, fullmakten som befriar Binninge och en ny fullmakt för den som ska representera E*björn istället för Binninge.

Knepigt läge just nu.

Fast egentligen är det ju inte så bråttom med fullmakterna. Det är bevisningen som det börjar bli bråttom med. Den skall vara inne om mindre än en vecka.
Och det är Binninges skyldighet att bistå Esbjörn med detta. Han är Esbjörns ombud och det är ett ansvar han inte ensidigt kan avsäga sig.

Han har ju fortfarande inte skrivit ett ord på sin facebook-profil på snart en månad, så det är nog sant som ryktena säger, polisen har låst in honom
Nej, det tror jag egentligen inte, då hade nog media berättat om det.
2021-03-23, 19:36
Medlem
Citat:

Här är ytterligare en artikel om det dyraste av husen i din länk. Jämför gärna med Esbjörns hus och konstatera att det inte finns en chans att Esbjörns ruckel skulle hamna på några 5-7 miljoner. Det är rena fantasierna.

https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/hemnet/herrgardsrucklet-pa-osterlen-saldes-for-mer-an-dubbla-priset/
2021-03-23, 19:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
På västfronten intet nytt!

Ärendet befinner sig fortfarande i skyttegraven, inget har hänt sedan dokumentet för MUF kom till.

https://docdro.id/lpUdFyB

Nu har E*björn en vecka på sig att skaffa sig ett ombud och komma in med det begärda svaromålet om varför avtalet är ogiltigt.

Tack för det.

Men det är viktigt att notera att Binninge fortsatt är Esbjörns ombud, och om Esbjörn ska ha ett nytt ombud så får Binninge snällt fortsätta göra sin plikt fram till dess att Esbjörn ha ordnat med ett nytt ombud som dessutom fått chansen att komma upp på banan. Och givet situationen så är det Binninges skyldighet att bistå Esbjörn med att ordna fram den bevisning som måste in om knappt en vecka. Det ska bli intressant att se om det börjar hända något hos domstolen redan på fredag, eller om Binninge har någon is i magen, eller om han verkligen redan bara har lagt benen på ryggen och inte inkommer med någonting mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in