2021-03-23, 18:34
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Alla dessa deltagare är för mätta än ..

När brukar första Ö-rådet vara, först efter 14 dagar eller?
Då brukar de vara rätt härskna och irriterade

Nu har det bara gått 4 dagar typ ..

Inspelningen skedde under 6 veckor verkar det som.

Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Skrattade högt.

Vet du vad könskorrigering är?

Man avlägsnar kuken i det manliga fallet och försöker bygga upp en "fitta"? Tvärtom har jag ingen som helst aning och jag har inte funderat speciellt mycket på det.
2021-03-23, 18:38
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
De kanske tar in ett grannland istället. Är väl bara några kilometer till Finland därifrån.

Finska Robinson spelades in samtidigt på samma öar enligt media.
2021-03-23, 19:24
Medlem
Ganonitos avatar
Dagens avsnitt var ett riktigt sömnpiller. Blir det inte bättre snart ger jag upp Robinson för den här gången.
2021-03-23, 19:32
Medlem
De som producerar Robinson nu för tiden har verkligen helt missat målet. I sina försök att göra det spännande är det bara fyllt med nya tvistar och överaskningar. Jag skulle köra det mycket mer linjärt och enklare att förstå.

* 10 personer i varje lag, från början, inga jokrar inga extraöar, åker du ut åker du ut.
* Mer fokus på överlevnad, dvs bygga läger och hitta mat.
* LAGTÄVLINGAR där man måste sammarbeta och som gärna är rejält utmanande.
* Induviduell tävlingar som är lätta att både förstå och inte går att fuska i. Dvs inget balansera en kniv på armen som sedan sjuker ner. (plankan är bra exempel på en bra tävling).
* Pristävlingar med rejält pris där förloraren går lottlösa.
* Mer fokus på det taktiska rävspelet där klippningen fan får steppa upp ordentligt så man inte vet hur det ska gå hela tiden. Australiensiska survivor är exemplariska på detta, där kan man ibland vara helt säker på utgången när det även är uppenbart vem som kommer åka men ibland är det istället riktigt spännande när inte ens de inblandade vet hur det ska gå.

Ovanstående gäller nästan all klippning, i tävlingarna är det alltid den som "ser ut att förlora" som vinner. Steppa upp för fan, vi går inte på det längre.

En sak jag dock gillar som de lagt till i år är "hemlig immunitet" som kan spelas när som helst av den som har den. Gör saker lite mer osäkert i öråden och ger en extra taktisk nivå.

Har ni inte sett australiensiska survivor rekomenderar jag detta istället för denna halvmesyr. Där klöser de ögonen ur varandra för att få vara kvar och alla ljuger och luras hela tiden. Ett helt annat spel.
2021-03-23, 20:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
De som producerar Robinson nu för tiden har verkligen helt missat målet. I sina försök att göra det spännande är det bara fyllt med nya tvistar och överaskningar. Jag skulle köra det mycket mer linjärt och enklare att förstå.

* 10 personer i varje lag, från början, inga jokrar inga extraöar, åker du ut åker du ut.
* Induviduell tävlingar som är lätta att både förstå och inte går att fuska i. Dvs inget balansera en kniv på armen som sedan sjuker ner. (plankan är bra exempel på en bra tävling).
* Mer fokus på det taktiska rävspelet där klippningen fan får steppa upp ordentligt så man inte vet hur det ska gå hela tiden. Australiensiska survivor är exemplariska på detta, där kan man ibland vara helt säker på utgången när det även är uppenbart vem som kommer åka men ibland är det istället riktigt spännande när inte ens de inblandade vet hur det ska gå.

Ovanstående gäller nästan all klippning, i tävlingarna är det alltid den som "ser ut att förlora" som vinner. Steppa upp för fan, vi går inte på det längre.

En sak jag dock gillar som de lagt till i år är "hemlig immunitet" som kan spelas när som helst av den som har den. Gör saker lite mer osäkert i öråden och ger en extra taktisk nivå.

Har ni inte sett australiensiska survivor rekomenderar jag detta istället för denna halvmesyr. Där klöser de ögonen ur varandra för att få vara kvar och alla ljuger och luras hela tiden. Ett helt annat spel.

Bara inte det blir så att den kan använda den efter att alla rösterna blivit upplästa utan den måste använda den innan rösterna lästs upp precis som i USA och Australien. Det andra sättet gjorde att Yul Kwon vann sin säsong Survivor Cook Island för att han aldrig var i fara.
2021-03-23, 20:09
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:

Jag som har sett alla säsonger av Survivor och några av Survivor AU har en fråga till dig. Är detta värt att titta på? Jag har bara suttit och blivit frustrerad varje år när jag har tittat på Robinson då de just som du säger, försöker med konstiga twister och överraskningar eller jokrar istället för att satsa på det sociala spelet.
2021-03-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Tolkade också det så först men i efterhand så.

Är de bara scenario 1 som är möjligt eller "scenario 1 och scenario 2"

Scenario 1:
- Hon måste meddela till Anders eller "någon" att hon vill använda immuniteten innan.
- Det är hemligt för de andra deltagarna, så de kan fortfarande lägga ogiltiga röster på henne.

Scenario 2.
- Hon kan meddela Anders efter röstningen och därmed "lura" de andra.

Jag tror produktionsbolaget väljer lite efter hur de vill.

De va väl föra eller förförra året där de också fanns några former av symboler som hjälpte i Ö-råd. Vid ett avsnitt var deltagarna tvungna att öppet deklarera att de tänkt nyttja dessa och vid ett annat var det motsatsen.
Ja, produktionen i Sverige är tyvärr total katastrof vad gäller i princip allt.

En immunitet som kan spelas efter att rösterna är lagda dödar all strategi och kan förstöra en hel säsong i fel händer. Det misstaget gjorde man i USA med Yul Kwon när de introducerade immunitetsidoler för 15 år sedan innan de ändrade reglerna efter en säsong eller två till att den måste spelas INNAN rösterna är lagda. Det skulle inte förvåna mig det minsta om Gustav Carlsson och kompani i produktionen har kopierat det misstaget eftersom de vanligtvis är helt frikopplade från omvärlden. Eller så hittar de på reglerna lite som de vill under vägen, så brukar det vara.
2021-03-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Jag som har sett alla säsonger av Survivor och några av Survivor AU har en fråga till dig. Är detta värt att titta på? Jag har bara suttit och blivit frustrerad varje år när jag har tittat på Robinson då de just som du säger, försöker med konstiga twister och överraskningar eller jokrar istället för att satsa på det sociala spelet.

Om du menar den svenska har det ju bara gått tre avsnitt men jag skulle säga att det inte är värt att titta på. Verkar vara ganska dåligt castat dessutom.

Micke som vann förra (?) säsongen måste varit den mest ovärdiga vinnaren någonsin. Han sökte inte ens in till programmet. Hade som mål att inte åka ut först. Var med i den pakt som blev utröstad utan att ens byta sida utan bara inväntade sitt öde. Vann två "individuella tävlingar, den ena var matätartävlingen som halva laget hjälpte honom med. Den andra när Christoffer "fuskade" genom att ge honom rätt kombination. Han blev inte utröstad för att han var en jäkla sopa som inte var bra på något förutom att laga mat och vara snäll. Visst, han vann sista tävlingen, helt själv dessutom.

Gillar ju konceptet de har i survivor att man ska övertyga juryn om att man är den mest värdiga vinnaren i finalen. Dock tror jag inte alls det skulle gå hem i svenska då allt bara skulle handla om hur ädel man varit istället för som i usa/aus, där det gäller att ha ljugit bäst haha.
2021-03-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Bara inte det blir så att den kan använda den efter att alla rösterna blivit upplästa utan den måste använda den innan rösterna lästs upp precis som i USA och Australien. Det andra sättet gjorde att Yul Kwon vann sin säsong Survivor Cook Island för att han aldrig var i fara.

Jag tror nog de måste spela den före, men de borde förklarat bättre, framgick inte heller om hon kunde spela den för någon annan. Dessutom, hon ska väl fan bära med sig den själv så att hon riskerar att bli avslöjad.
2021-03-23, 21:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag tror nog de måste spela den före, men de borde förklarat bättre, framgick inte heller om hon kunde spela den för någon annan. Dessutom, hon ska väl fan bära med sig den själv så att hon riskerar att bli avslöjad.

Den svenska produktionen vet verkligen inte hur man gör Robinson. De borde sträckkolla på Survivor USA eller Survivor Australien för att veta hur man ska lägga upp en säsong. Finns liksom en anledning till att de har lyckats köra i 20 år och fortfarande vara ett av de mest populära programmen någonsin.
2021-03-23, 21:12
Medlem
Citat:
”Under” ett öråd kan ju tolkas som att den skall användas innan rösträkning. Han pratade om att ”dina röster tas bort”, så då måste det vara så att hon bara kan använda den på sig själv.
2021-03-23, 21:19
Medlem
Lag Syd valde nog bäst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in