2021-03-23, 19:52
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Haha ja jag märker det trots att jag skrev att någon annan skrivit det i tråden.

Du om någon borde väl kolla källan du citerar. Grymt besviken på dig nu.
Citera
2021-03-23, 19:52
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Någon skrev att han hade fått det i häktet. Det förvånar som sagt inte mig då jag innan dess redan förklarat för dig att kvinnorna kommer strömma till Lambertz efter detta.

Det kanske är därför han är så glad?
Citera
2021-03-23, 19:54
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Du om någon borde väl kolla källan du citerar. Grymt besviken på dig nu.

Haha så du tycker att jag borde kolla upp det alla på flashback skriver men själv gör du inte det. Hur tänkte du nu, lika lite som vanligt?
Citera
2021-03-23, 19:54
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men tänk det kunde varit du det här. Tänk skit om Lambertz men se hur lätt det är att bli häktad livet förstörd för ett psyko (bevisat sådant) hävdar en lögn! och hon kommer helt undan efter. Fritt fram att hon kommer hävda samma sak nästa gång hon får för sig att hon blivit våldtagen. En man till i häkte.

Därför man inte ska knulla med slampor första kvällen man har träffats. Man ska lära känna tjejerna INNAN man knullar med dem.
Citera
2021-03-23, 19:55
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så brukar det väl vara ja, men frågan är om det är hugget i sten?

Anledningen till att ett FUP blir offentligt är att förundersökningssekretessen hävs när utredningen är avslutad, vilken den ofta blir när åtal väcks, men nog är väl utredningen avslutad även om/när den läggs ned utan åtal?

Skulle vara intressant att höra vad myndigheterna säger om någon försöker begära ut protokollet i det här fallet.

Den blir inte offentlig för att den avslutas utan det blir den i och med att åtal väcks och den inges till tingsrätten även om försvarsadvokater ibland får den skriftligen i förväg vid slutdelgivning av förundersökningen. Sen kan vissa delar bli belagda med sekretess och det skall prövas om någon begär att få ut den från tingsrätten.

Nu kan du helt glömma att få ut något från den som tredje man och det gäller även Göran och EA i den mån de inte redan har fått se delar av den. Som ovan sagts är det möjligt att Göran kan begöra ut vissa delar ändå om detta kan behövas som bevis i gällande den stämningen som han enligt uppgift har lämnat in.
Citera
2021-03-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Finns hela presskonferensen någonstans? Jag hittar bara klippta. SVT's verkar klippa innan den är slut.

https://www.svtplay.se/video/30614476/nyheter-direkt/lambertz-om-den-nedlagda-utredningen

EDIT. Sry, inser att du antagligen efterfrågade en ännu längre version än denna.
Senast redigerad av poolservice 2021-03-23 kl. 20:01.
Citera
2021-03-23, 19:56
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Haha så du tycker att jag borde kolla upp det alla på flashback skriver men själv gör du inte det. Hur tänkte du nu, lika lite som vanligt?

Personen påstod att det "kanske" stod i "Stoppa pressarna". Självklart skannade jag där. Gjorde du?

Om jag tänker lite, så får jag ut desto mer.
Citera
2021-03-23, 19:57
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Det handlade om underläge, eller känslan därav, och hur det påverkar beteendet. GL hade inga misstankar kring att kvinnan kunde vara icke sanningsenlig. Följaktligen så kände han sig inte i underläge gentemot henne. Tvärtom så såg han sig som en extrapappa (fast det tror jag personligen inte på). Hur som så tyder det inte på underläge.
Du uttalar dig om vad någon annan "(inte) misstänkte", "kände" och hur han "såg sig", där du förstås inte kan ha tillräcklig kunskap eller t o m en aning.
Det var alltså hon – enligt GL – som kom med de sexuella inviterna han var för svag – enligt egen utsago – för att motstå.

Men du har alltså ingen invändning mot det du själv lyft fram att GL visste att EA anmält en man för våldtäkt, som friats, men där hon anmälts för förtal p g a att hon spridit uppgiften i sociala medier att han ändå våldtagit henne, och att skälet till att han visste om detta var att han hjälpt henne med en utsaga i just det pågående förtalsmålet?

Ändå påstår du att han inte kände till hennes "historik" vid tiden för herdestunden.

Kan du inte bara lägga av och sluta fylla tråden med trams om beroendeställning!
Senast redigerad av Grisbrottaren 2021-03-23 kl. 20:03.
Citera
2021-03-23, 19:58
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Personen påstod att det "kanske" stod i "Stoppa pressarna". Självklart skannade jag där. Gjorde du?

Om jag tänker lite, så får jag ut desto mer.

Så varför frågar du mig om källan när du kan fråga den som skrev det, är du full?
Citera
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Mea culpa. Det finns ingen FUP för allmänheten att ta del av.
så kallat sheeple
Citera
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elegwyn
https://mega.nz/folder/Q891CKZR#iYzM4OTGzTgxXkEb8QE5-g

Bilderna i slutet har nog ingen visat tidigare. Hittade dem undangömda på exmakens hemsida

Stort tack! Fantastiska människa
Citera
2021-03-23, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag vill faktiskt påstå att alla som skyddar kvinnan här, per automatik idiotförklarar kvinnan och förklarar kvinnan vara svagare, dummare, mer eller mindre omyndig och oförmögen att klara sig själv, i princip som ett barn.

Är det så ni ser på alla kvinnor eller?

Jag ser på kvinnan som vilken människa som helst, som har ett eget ansvar och kan tänka precis som alla andra människor, kvinnor som män, osv.

1. Ja.
2. Du överskattar kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in