2021-03-23, 19:30
Medlem
Provokatörs avatar
Han gick från att vara en uppskattad och respekterad JK till att bli en juridisk driftkucku pga TQ-härvan och så kunde det ha slutat, ensam och till slut helt bortglömd men fan vet o han inte lyckades stoppa picken i en påse guld!

I ena vågskålen - sitta ensam på julafton och barnen skickar på sin höjd ett plikttroget 'God Jul' på SMS.

I den andra vågskålen - lite julsprit och god mat med en för någon i hans ålder 10-poängare.

Bingo! Gubben får scora - uppleva det rättsvidriga förloppet av att anklagas som oskyldig - släppas innan omhäktning - frihetsberövas länge nog att kunna skriva en 'best seller' och dessutom göra reklam för den i direktsändning - hålla hov i sin egen trädgård - hyllas på Flashback - återkomma i rampljuset nu ur ett helt nytt perspektiv.

He´s back! Och glöm inte att om man klarar sig undan efter en natt med en 'hot crazy bitch' med andan i halsen så kan det ändå vara värt det, dom flesta andra går det sämre för, mycket sämre.

/Provokatör
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Någon bör klippa av könsorganen på Lamberts så att han inte behöver skämmas igen. Annars är risken för återfall mycket hög.

En alpha som åtrås av unga kvinnor skäms inte, tvärtom.
Som det skrevs ovan har beundrarbreven redan strömmat in till Lambertz och jag skrev redan tidigare också att detta kommer stärka honom på köttmarknaden.
Citera
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
När det gäller hans erkända otrohet, är Lambertz så pass gammal att han tar ett äktenskap på allvar och därför kan syfta på att han var otrogen mot sin nu döda hustru genom att ha sex med en annan kvinna. Vi som är födda före curlinggenerationen kan faktiskt se äktenskapet som så heligt att det gäller ända tills man själv dör – inte bara tills döden skiljer makarna åt – och de kan ha lovat varandra något sådant eller Lambertz kan ha lovat sig själv det någonstans på vägen.

Vad dillar du om? Har du aldrig bevittnat en kyrklig vigsel, pojk? Ett av löftena båda parter erlägger varandra lyder "och vara dig, min make/maka, trogen tills döden skiljer oss åt". Nu i modern tid kan "eller en skilsmässoansökan" tilläggas. Fast det är en annan diskussion.
Senast redigerad av InnerstInne 2021-03-23 kl. 19:34.
Citera
2021-03-23, 19:31
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Någon bör klippa av könsorganen på Lamberts så att han inte behöver skämmas igen. Annars är risken för återfall mycket hög.

Du är ju helt färdig i skallen. Röstar du på FI också?

Hoppas du är medveten om att GL har släppts och nu skall stämma staten, för att inte nämna att kvinnan nu är polisanmäld.
Du har möjligen missat detta?
Citera
2021-03-23, 19:31
Medlem
Citat:
https://www.dn.se/sverige/utredning-mot-goran-lambertz-laggs-ned/

Märklig syn för att komma från någon som skall föreställa jurist: ”– Hennes uppfattning är fortfarande att hon har utsatts för ett brott. En nedlagd förundersökning betyder inte per automatik att allting har gått rätt till.Det betyder att det inte funnits tillräcklig bevisning för en fällande dom, säger målsägarbiträdet”

Vad har inte gått ”rätt” till, säger hon att folk skall dömas utan tillräckliga bevis?
Citera
2021-03-23, 19:33
Medlem
Finns det någon fup? orkar inte riktigt kolla igenom hela tråden haha
Citera
2021-03-23, 19:33
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
17 åringar kan inte motstå, 71-åringar är knappast lika ståndaktiga. Förstod du nu?

Nu var inte MÄ 17, eller tänkte du på hennes mentala ålder? I så fall borde du kanske skrivit 7 år med tanke på alla hennes mjukishästar som Stoppa Pressarna avslöjade att hon har.
Citera
2021-03-23, 19:34
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptopus
Finns det någon fup? orkar inte riktigt kolla igenom hela tråden haha

Fallet har lagts ner. Det finns ingen FUP.
Citera
2021-03-23, 19:34
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Beroendeställning i lagens mening skulle jag inte påstå.

Däremot i ett visst underläge då hon kan ha upplevt sig beroende av GLs rättsliga utlåtande och att han skulle vidhålla det i förtalsmålet. Om han blev"klängig" och kanske sur när han blev avvisad kan det förstärka känslan.
Om det här ska tas på allvar, så går det med större fog att säga att Lambertz befann sig i en beroendeställning till EA, eftersom risken var stor att hon skulle "bli sur" om han avvisade henne och lämna in en falsk anmälan om våldtäkt emot hon, som åtminstone skulle försätta honom i häktet i två veckor som straff för att han inte underordnade sig hennes vilja.

Om det ska hävdas beroendeställning med ditt resonemang, kan man med skäl hävda att alla män befinner sig i beroendeställning till kvinnor p g a risken för en falsk anklagelse.

(Ibland ångrar jag att jag inte tog för mig och bjöd hem den där 30 år yngre praktikanten på jobbet som kom med mycket tydliga inviter. Men just idag känner jag mig nöjd, eftersom risken fanns, att jag inte ens rörde henne.)
Citera
2021-03-23, 19:35
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
En alpha som åtrås av unga kvinnor skäms inte, tvärtom.
Som det skrevs ovan har beundrarbreven redan strömmat in till Lambertz och jag skrev redan tidigare också att detta kommer stärka honom på köttmarknaden.

Var står det om beundrarbrev?
Citera
2021-03-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Är den här kvinnan en missbrukare

Så tycks vara fallet. Man hittade spår av kokain i henne i fallet med DU (den tidigare anklagade och i tingsrätten dömde juristen som sen senare frikändes av hovrätten).
Citera
2021-03-23, 19:36
Medlem
Daikokus avatar
Har läst de senaste 20+ sidorna och där nämns i några inlägg att MÄ även i detta fall (liksom vid tidigare tillfälle) hade fabriksåterställt sin telefon efter att inspelning lämnats till polis/åklagare

Är detta verkligen bekräftat? I så fall hur är det bekräftat och av vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in