2021-03-23, 18:46
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Historiskt har enskilda händelser ej påverkat nämnvärt. Inte ens om de kommer alla på rad under kort tid. SD har ju snarare sjunkit en del trots all djävulskap som hänt, enligt vissa mätningar.

Folket är inte redo.

Nä, svenska folket kommer aldrig nånsin bli redo. jag följer med förfäran jakten på SD, som fortsätter år efter år. Hur fan orkar Jimmie kämpa i denna motvinden? Nästa val blir nog hans sista som partiledare är jag rädd. Han går på reserven redan. Slutar han, är det slut med SD. Finns ingen värdig efterträdare i mitt tycke. Till er som kastar bort er röst genom att lägga den på AFS. Ni är dumma i hela huvudet. Hur kan ni ens hoppas på att svenska folket ska tolerera AFS, när SD fortfarande är "rasister" o allt möjligt hemskt. Inte ens SD kommer samarbeta med AFS. Då raseras det lilla förtroende SD byggt upp under alla år. Ni måste ju fatta att vi behöver lägga rösten på samma Sverigevänliga parti.
2021-03-23, 19:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Lite vagt kopplat till SD i OU (Bara genom att SD minskar i OU för att M närmar sig SD), jag brukar ju säga hur vi radikaliserar M och bygger kontakter inom M, nedifrån och innifrån organisationen.

Angående att M skall släppa fram att Sverige skall låna pengar till EU (150 miljarder) så uttalar sig två olika moderata kommunalpolitiker mot Ms beslut i SDs kanal Riks idag. SD-lägret i M växer!
2021-03-23, 20:14
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
[/b]

Nä, svenska folket kommer aldrig nånsin bli redo. jag följer med förfäran jakten på SD, som fortsätter år efter år. Hur fan orkar Jimmie kämpa i denna motvinden? Nästa val blir nog hans sista som partiledare är jag rädd. Han går på reserven redan. Slutar han, är det slut med SD. Finns ingen värdig efterträdare i mitt tycke. Till er som kastar bort er röst genom att lägga den på AFS. Ni är dumma i hela huvudet. Hur kan ni ens hoppas på att svenska folket ska tolerera AFS, när SD fortfarande är "rasister" o allt möjligt hemskt. Inte ens SD kommer samarbeta med AFS. Då raseras det lilla förtroende SD byggt upp under alla år. Ni måste ju fatta att vi behöver lägga rösten på samma Sverigevänliga parti.

Ja det med Afs är ju något som är så korkat så det finns inte. Lyckligtvis är inte dom fler än 1% som slösar bort sin röst. Men ack så vktig den extra halvprocenten hade vart för SD. Men Kasselstrand som höjs till skyarna av vissa här gjorde det man absolut inte ska göra om man vill få makt. Har man interna strider i ett parti så får man snällt kliva åt sidan om man tillhör den förlorade sidan men däremot fortsätta jobba för att få en sån samlad och stark kraft som möjligt. Inte skapa 100 småpartier som tom ska stå i opposition mot SD, alltså det är ju så dumt så klockorna stannar. Kasselstrand fick inte lära sig så mycket strategi som han hade behövt. Han är och förblir en stor NOLLA i jämfört med Jimmie. Eller ska nån flashback-stolle försvara partiledarn med 0,4%? Skulle man helt kompromisslöst stå fast vid sina ideal trots att man knappt har nån väljare, ja då är Sverige förlorat för evigt och det är ju det som Afs-runkarna måste förstå.
Senast redigerad av catforwardpower 2021-03-23 kl. 20:20.
2021-03-24, 06:40
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Lite vagt kopplat till SD i OU (Bara genom att SD minskar i OU för att M närmar sig SD), jag brukar ju säga hur vi radikaliserar M och bygger kontakter inom M, nedifrån och innifrån organisationen.

Angående att M skall släppa fram att Sverige skall låna pengar till EU (150 miljarder) så uttalar sig två olika moderata kommunalpolitiker mot Ms beslut i SDs kanal Riks idag. SD-lägret i M växer!

Man lånar väl inte ut dessa pengar det är väl bidrag? Eller är jag helt ute och cyklar?
2021-03-24, 06:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Man lånar väl inte ut dessa pengar det är väl bidrag? Eller är jag helt ute och cyklar?

Det är lån och bidrag men det speciella är att det är EU som lånar, vilket de förut inte haft rätt att göra så nu finns det en extra nivå av "statsskuld". Och det är medlemsländerna som går i borgen för pengarna så vissa kan bli de som måste betala hela skulden. EU lånar, de rika medlemsländerna betalar. Samt Euro-länderna räddar sin valuta för svenska kronor. Och tyska och franska banker säkrar att de kan få tillbaka utlånade pengar till Sydeuropa.
2021-03-24, 08:07
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Ja det med Afs är ju något som är så korkat så det finns inte. Lyckligtvis är inte dom fler än 1% som slösar bort sin röst. Men ack så vktig den extra halvprocenten hade vart för SD. Men Kasselstrand som höjs till skyarna av vissa här gjorde det man absolut inte ska göra om man vill få makt. Har man interna strider i ett parti så får man snällt kliva åt sidan om man tillhör den förlorade sidan men däremot fortsätta jobba för att få en sån samlad och stark kraft som möjligt. Inte skapa 100 småpartier som tom ska stå i opposition mot SD, alltså det är ju så dumt så klockorna stannar. Kasselstrand fick inte lära sig så mycket strategi som han hade behövt. Han är och förblir en stor NOLLA i jämfört med Jimmie. Eller ska nån flashback-stolle försvara partiledarn med 0,4%? Skulle man helt kompromisslöst stå fast vid sina ideal trots att man knappt har nån väljare, ja då är Sverige förlorat för evigt och det är ju det som Afs-runkarna måste förstå.

Jag vill försvara lite de som röstar AfS. Som läget ser ut idag skulle jag aldrig rösta på det partiet 100%.

MEN jag som är en blandning av klassisk libertarian, konservatist och nationalist ser ett syfte i att rösta AfS om SD släpper alldeles för långt till globalism (försöker bli nya M). Lite som SD var mot M/S när de svek sina väljare och öppnade gränserna.

I dagsläget ser jag ingenting som tyder på att SD skulle släppa sina gräsrötter, inte kämpa tillräckligt för att få igenom SD politik med den mandaten vi gett dom eller bli globalister som M och jag instämmer att det dummaste vi kan göra idag är att splittra den riktiga oppositionen (SD) med AfS. De rösterna är viktiga för SD.

MEN de ska veta att alternativet alltid finns där för den skaran SD-väljare som vill ha mer nationalism att överge partiet. Det i sig agerar som blåslampa oavsett om SD vill samarbeta med AfS eller ej.

Om jag behövde välja mellan att inte rösta alls eller AFS eller möjligtvis MED så väljer jag det senare. Aldrig att jag röstar på samma etablissemang som förstört landet.
2021-03-24, 08:28
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är lån och bidrag men det speciella är att det är EU som lånar, vilket de förut inte haft rätt att göra så nu finns det en extra nivå av "statsskuld". Och det är medlemsländerna som går i borgen för pengarna så vissa kan bli de som måste betala hela skulden. EU lånar, de rika medlemsländerna betalar. Samt Euro-länderna räddar sin valuta för svenska kronor. Och tyska och franska banker säkrar att de kan få tillbaka utlånade pengar till Sydeuropa.

Aaa jag kollade på Riks nu om några Moderater som är kritiska till toppskiktet av M om de röstar igenom det här.

Kan säkert ge SD en liten boost i opinionen för de som är insatta. Många moderater hatar nog att se det här.

Ytterligare ett exempel på varför man inte kan rösta M och att de fortfarande är samma parti i toppen. Men gillar förändringen vi börjar se i Moderaternas gräsrötter. Frågan är när kommuner börjar göra uppror.

https://youtu.be/BIyJdHOuMTU
Senast redigerad av Haddock93 2021-03-24 kl. 08:30.
2021-03-24, 09:01
Medlem
Grevelesevis avatar
Uppåt i Ipsos.

S 27 27 0 28,3 -1,3
V 11 9 2 8,0 3,0
MP 4 4 0 4,4 -0,4
M 22 23 -1 19,8 2,2
C 9 9 0 8,6 0,4
L 3 3 0 5,5 -2,5
KD 4 5 -1 6,3 -2,3
SD 20 19 1 17,5 2,5
"Kristdemokraterna har sitt allra största tapp till Moderaterna, därefter till Sverigedemokraterna, säger Nicklas Källebring", opinionsanalytiker på Ipsos.

Undersökningen genomfördes under perioden 9-21 mars.
Senast redigerad av Grevelesevi 2021-03-24 kl. 09:04.
2021-03-24, 09:16
Medlem
Grevelesevis avatar
Läskigt av V ökar utan att S eller någon från rödgröna sidan minskar. Socialdemokratiska soffliggare som proteströstar på V?

KD L och MP dansar på spärren. Tyvärr tror jag det är svårast att få bort miljömupparna.

SD kan nog dra nytta av att de alltid omnämns i alla sammanhang. Coronaskuggan har varit mycket negativ.
2021-03-24, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Uppåt i Ipsos.

S 27 27 0 28,3 -1,3
V 11 9 2 8,0 3,0
MP 4 4 0 4,4 -0,4
M 22 23 -1 19,8 2,2
C 9 9 0 8,6 0,4
L 3 3 0 5,5 -2,5
KD 4 5 -1 6,3 -2,3
SD 20 19 1 17,5 2,5
"Kristdemokraterna har sitt allra största tapp till Moderaterna, därefter till Sverigedemokraterna, säger Nicklas Källebring", opinionsanalytiker på Ipsos.

Undersökningen genomfördes under perioden 9-21 mars.

Notera att M backar TROTS att M drar väljare från KD samtidigt som SD ökar ”nästan en procentenhet” (enligt DN). En liten trevlig indikation på att vi kan vara på väg in i en trend där SD är den vinnande parten i kannibaliseringen inom det konservativa blocket.

Galenskapen med att svenska skattebetalare ska finansiera att greker och spanjorer går i pension vid typ 45 borde rimligen kunna ge ett ytterligare flöde från M och KD till SD.
2021-03-24, 10:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Uppåt i Ipsos.
S 27 27 0 28,3 -1,3
V 11 9 2 8,0 3,0
MP 4 4 0 4,4 -0,4
M 22 23 -1 19,8 2,2
C 9 9 0 8,6 0,4
L 3 3 0 5,5 -2,5
KD 4 5 -1 6,3 -2,3
SD 20 19 1 17,5 2,5
"Kristdemokraterna har sitt allra största tapp till Moderaterna, därefter till Sverigedemokraterna, säger Nicklas Källebring", opinionsanalytiker på Ipsos. Undersökningen genomfördes under perioden 9-21 mars.

Tillbaka till 20 %-spärren (Även om det är avrundat)

Citat:
Läskigt av V ökar utan att S eller någon från rödgröna sidan minskar. Socialdemokratiska soffliggare som proteströstar på V?

KD L och MP dansar på spärren. Tyvärr tror jag det är svårast att få bort miljömupparna.

SD kan nog dra nytta av att de alltid omnämns i alla sammanhang. Coronaskuggan har varit mycket negativ.

KD klarar sig nog också med Moderata stödröster om de ligger dåligt till. L kan drabbas av motsatsen; t.o.m. de få som är L-partister kanske flyr för att inte kasta bort rösten.
2021-03-24, 10:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Notera att M backar TROTS att M drar väljare från KD samtidigt som SD ökar ”nästan en procentenhet” (enligt DN). En liten trevlig indikation på att vi kan vara på väg in i en trend där SD är den vinnande parten i kannibaliseringen inom det konservativa blocket.

Galenskapen med att svenska skattebetalare ska finansiera att greker och spanjorer går i pension vid typ 45 borde rimligen kunna ge ett ytterligare flöde från M och KD till SD.

Problemet är att gammelmedia legat lågt om detta, följer man inte altmedia och SD-media så har det inte varit mycket om det. SVT verkar inte bry sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in