Citat:
Ursprungligen postat av
catforwardpower
Ja det med Afs är ju något som är så korkat så det finns inte. Lyckligtvis är inte dom fler än 1% som slösar bort sin röst. Men ack så vktig den extra halvprocenten hade vart för SD. Men Kasselstrand som höjs till skyarna av vissa här gjorde det man absolut inte ska göra om man vill få makt. Har man interna strider i ett parti så får man snällt kliva åt sidan om man tillhör den förlorade sidan men däremot fortsätta jobba för att få en sån samlad och stark kraft som möjligt. Inte skapa 100 småpartier som tom ska stå i opposition mot SD, alltså det är ju så dumt så klockorna stannar. Kasselstrand fick inte lära sig så mycket strategi som han hade behövt. Han är och förblir en stor NOLLA i jämfört med Jimmie. Eller ska nån flashback-stolle försvara partiledarn med 0,4%? Skulle man helt kompromisslöst stå fast vid sina ideal trots att man knappt har nån väljare, ja då är Sverige förlorat för evigt och det är ju det som Afs-runkarna måste förstå.
Jag vill försvara lite de som röstar AfS. Som läget ser ut idag skulle jag aldrig rösta på det partiet 100%.
MEN jag som är en blandning av klassisk libertarian, konservatist och nationalist ser ett syfte i att rösta AfS om SD släpper alldeles för långt till globalism (försöker bli nya M). Lite som SD var mot M/S när de svek sina väljare och öppnade gränserna.
I dagsläget ser jag ingenting som tyder på att SD skulle släppa sina gräsrötter, inte kämpa tillräckligt för att få igenom SD politik med den mandaten vi gett dom eller bli globalister som M och jag instämmer att det dummaste vi kan göra idag är att splittra den riktiga oppositionen (SD) med AfS. De rösterna är viktiga för SD.
MEN de ska veta att alternativet alltid finns där för den skaran SD-väljare som vill ha mer nationalism att överge partiet. Det i sig agerar som blåslampa oavsett om SD vill samarbeta med AfS eller ej.
Om jag behövde välja mellan att inte rösta alls eller AFS eller möjligtvis MED så väljer jag det senare. Aldrig att jag röstar på samma etablissemang som förstört landet.